Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 5038 ggr
medde
2012-07-26 20:56

Tidelag mot ett får

En äldre man våldförde sig mot ett  får i en hage i  Ronneby. Mannen hade bundit fast fårets ben och hade tidelag med fåret mitt på blanka dagen. Mannen blev upptäckt av en gårdsarbetare, och försvann från platsen. Men vad rör sig i skallen på dessa människor? Nu hoppas jag att polisen får tag i denna man. Samt straff utdelas!

Läs vidare i länkarna nedan.

Länk 1

Länk 2

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Fridaaaa
2012-07-27 10:31
#1

Ronneby?! Jag bor knapp 3 mil ifrån Ronneby! 

Helt sjukt! Ska säga till svärmor & hennes man att hålla extra koll på deras får, ifall han får för sig något.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2012-07-30 12:42
#2

Men tidelag i sig är väl lagligt i Sverige? Så länge inte djuret verkar lida av det. Fast att binda fast fårets ben är väl att tvinga så vet inte hur lagen lyder där samt att fåret inte är mannens egendom.

Jag är absolut inte för tidelag bara undrar hur lagen går.

Fridaaaa
2012-07-30 12:44
#3

#2 Ja det är det tyvärr men det är på gång att bli förbjudet igen vad jag har läst i alla fall. Gör man däremot synliga skador på djuret, åker man dit för djurplågarie och man kan även göra det om någon kommer på en mitt i alltsammans.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2012-07-30 12:54
#4

#3 va skönt att det håller på att bli förbjudet. Jag har flyttat till Finland och sambon + hans vänner tycker att det är helt sjukt att man får ha sex med djur lagligt i Sverige. Höjer inte direkt svenskarnas rykte.

Fridaaaa
2012-07-30 13:10
#5

#4 Vad jag har läst i alla fall, om dem inte har ändrat sig igen.
Svenskar har inte dåligt rykte?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2012-07-30 19:46
#6

#5 beror på vem man frågar. Som rikssvensk i Finland har man inte alltid högt betyg.  Obestämd

Annons:
[Moa-]
2012-07-31 13:53
#7

Det stämmer som sagt ovan att tidelag är lagligt i Sverige så länge det ej faller under djurplågeri. Det jag tycker är märkligast med detta är att det blev lagligt i och med att homosexualitet legaliserades, då detta råkade stå i samma lagparagraf tidigare… Gustav Fridolin lade fram ett förslag om förbud år 2002, vilket då röstades ned… Hur f*n tänkte de…?

Thaeri
2012-08-03 01:56
#8

Jag kan förstå hur de tänkte, vi dödar och äter djur utan problem så att utnyttja dem sexuellt är inte värre. Eller inseminerar dem, och man argumenterar för att en hand i slidan på en ko är värre än en människokuk.

Problemet är att det inte är såpass stora djur som i första hand utnyttjas, och att dessa mindre som blir utsatta för det inte mår bra alls av det, men man kan inte bevisa det utan allvarligare skador. Det är ju svårt nog att bevisa våldtäckt bland människor trots att offret kan beskriva exakt hur hen kände, så med djur i storlek med halvstora eller stora hundar, får eller så blir det omöjligt.

För mig är det en djurskyddsfråga, rent praktiskt går det inte att dra en gräns, så det bör vara förbjudet punkt.

Fridaaaa
2012-08-03 07:23
#9

#8 Fårjag fråga hur du tänker igentligen?
Självklart är det värre när man utsätter ett djur sexuellt!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moa-]
2012-08-03 07:58
#10

Fridaakesson; så våldtäkt är enligt dig värre än mord…?

Jag kan absolut se tankegången, men anser att ett omfattande djurskydd som minimerar djurs onödiga lidande bör vara en självklarhet. Nekrofili är olagligt (BrB, 16 kap. 10§ brott mot griftefriden) där föreligger inget skaderekvisit så varför skall det föreligga skaderekvisit när det gäller djur? (Som omöjligen kan ge sitt medgivande till dessa handlingar.)

Fridaaaa
2012-08-03 08:00
#11

#10 Nej det är det inte. Men man kan inte jämföra det!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moa-]
2012-08-03 08:04
#12

Varför inte?

Någon dödas eller så våldför sig någon sexuellt på någon…

Fridaaaa
2012-08-03 08:21
#13

#12 Därför att om en människa t.ex våldtagen, kan den personen berätta personen och troligtvis få fast idioten, men ett djur kan inget säga, inget göra :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Thaeri
2012-08-03 08:23
#14

Våra äckelkänslor ska inte ligga till grund för lagstiftning, i sä fall skulle väldigt mycket som kan ske mellan två vuxna som är med på det bli förbjudet, och det vill vi väl inte?

Så för mig är det en djurskyddsfråga, att man inte ska göra något som riskerar att orsaka onödigt lidande. Och även om vi dödar och äter djur ska de ha ett bra liv innan dess.

Jag är alltså emot tidelag på djurskyddsgrunder, men inte emot det på moraliska grunder eller vad man ska säga.

[Moa-]
2012-08-03 08:36
#15

Fridaakesson; ja, men du anser att båda skall vara olagliga så vart anser du att skillnaden ligger?

Jag är självfallet för en omfattande djurskyddslag, precis på samma sätt som annan skyddslagstiftning. Dock är det en intressant tanke som väcktes ovan…

Fridaaaa
2012-08-03 08:38
#16

#15 Ja båda ska vara olagligt, vålttäckt är det men inte tidelag. Där är ju skillnaden. Plus att det är en annan sak 2 människor emellan än 1 djur & 1 människa. Den människan som gör det har ju någon psykisk störning.
Men dem får inte straff eller hjälp för den delen heller.
Dem som våldtar människor får straff (om det finns bevis)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moa-]
2012-08-03 09:41
#17

Fridaakesson; jag kan inte riktigt följa ditt resonemang…

Alla är överens om att det bör vara olagligt med tidelag. Däremot hur kan det anses vara något annat än våldtäkt? En varelse i försvarslös ställning utnyttjas för annans "nöje". Sedan att det ej enligt brottsbalken faller under våldtäkt är en annan fråga.

Psykisk störning anser jag att både de som begår våldtäkt och tidelag har av någon form.

Fridaaaa
2012-08-03 09:45
#18

#17 Jag tänker inte diskutera med dig, då du inte läser tydligen vad jag skriver?
Så det det i annan tråd med.
Så over and out.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moa-]
2012-08-03 09:54
#19

Fridaakesson; jo, jag läser men jag förstår inte vad du avser, du får gärna utveckla ditt resonemang och förtydliga vad det är du inte håller med mig om… Enligt mig verkar vi vara relativt överens även om vi formulerar det olika.

Fridaaaa
2012-08-03 10:13
#20

#19 Det går inte att utveckla mer?
Har skrivit vad jag tycker och hur jag resonerar, mer kan jag inte göra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Moa-]
2012-08-03 10:30
#21

Du har skrivit vad som är de faktiska skillnaderna i det fysiska utövandet. Vart du menar att våra åsikter skiljer sig ser jag inte och du anser att någon är psykiskt störd i inlägg nr 16, det framgår dock ej vem…

Men men, är vi så som jag uppfattar det överens så finns det ju inget mera att diskutera.

[Thiah]
2012-08-03 20:35
#22

#8 + 14 jag håller helt med dig!

medde
2012-08-07 22:12
#23

Men vad är det för jämnförelser ni gör i tråden? Samt som jag ser det inte speciellt trevliga inlägg mot Frida, Kan ni inte läsa hennes svar rätt, utan att tolka dom helt fel och som man själv vill se , Lämna tråden då i stället

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vallhund
2012-08-12 05:20
#24

Problemet med lagstiftning mot tidelag är var gränsen går? Är inseminering tidelag? Är dräktighetsundersökning tidelag? etc…etc..in absurdum. En lagstiftning med så många undantag kommer att bli tämligen tandlös.

Sen det faktum som redan skrivits om, vi skall ha en lagstiftning som inte bygger på vad somliga anser är äckligt eller sjukt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fidelia
2012-08-21 11:19
#25

Lagen om tidelag borde kunna utformas på ungefär samma sätt som lagen om sex med minderårig.

Där är all form av sex en våldtäkt oavsett om den minderårige har deltagit frivilligt eller inte. De behöver heller inte tagit skada.

Men en gynekologisk undersökning av en minderårig klassas självklart inte som våldtäkt. Inte heller sex mellan två minderåriga.

Så i mina ögon bör den lagen gå att modifiera till tidelag.

LisenN
2012-08-21 13:28
#26

#25 Problemet är att det då skulle gå att hävda att det tex är en dräktighetsundersökning man gjort.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Fidelia
2012-08-21 14:05
#27

#26 Hur skulle man kunna hävda det? Fel hål och kroppsdel för undersökningen.

Annons:
LisenN
2012-08-21 21:43
#28

#27 Så du tror inte att det finns folk som går igång på att köra in armen där?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Fridaaaa
2012-08-22 10:08
#29

#28 I dagens samhälle tänder folk på dem mest konstiga saker…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisenN
2012-08-22 11:11
#30

# 29 Sant, å det är väl okej så länge alla inblandade parter är med på noterna och inga djur är inblandade.

Blir intressant att se om det blir en lagförändring och hur den isf utformas..

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

medde
2012-08-22 11:16
#31

Hur man än vrider och vänder så behövs det ändras i lagen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2012-08-22 11:20
#32

#30 Ja jag tycker det är ok människor emellan så länge båda är med på det men man ska lämna djur utanför :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2012-08-22 11:38
#33

bra tanken med att djur ska vara inblandade är så fel

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Thaeri
2012-08-23 14:00
#34

När det gäller inseminering och dräktighetsundersökningar är det ju inte mer med det än att enbart utbildad personal får genomföra sådana, och så är det väl redan? Och de får ju inte gå till hur som helst heller.

Och ska man föda upp djur är de hyfsat nödvändiga, om nu inte alla gårdar ska börja hålla egna handjur. För det lär ju vara betydlit mer stressande för en ko att lastas in i en transport och fraktas flera mil en gång om året för att betäckas naturligt än att insemineras.

Vilka mer undantag behöver finnas?

Annons:
Mantissa
2012-08-27 22:58
#35

Bord inte vara så svårt att skriva en sån lag om man satte sig och tänkte till om formuleringen. Bara det framgår att det är människans njutning i situationen som är avgörande. En insemination har ju ett praktist syfte. Har det inte det så bör det ske i utövarens eget intresse vilket inte är okej någonstanns.

monstermash
2012-08-29 14:26
#36

#2 - Ja, tidelag och homosexualitet blev lagligt samtidigt… Hur de nu tänkte där! Men det är påväg att förbjudas igen nu, år 2016 Glad

medde
2012-08-29 14:31
#37

Jag är så  chockad rent ut sagt, att få läsa för ett tag sedan att en här på nätverket skriver att h*n har sex med sin katt dagligen och katten gillar ju det! För att vidare skriva att all människor är pedofiler och det är en ära.

Mina ord är för tillfället helt slut.Tyst

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2012-08-29 14:59
#38

#37 Måste vara ett troll

medde
2012-08-29 20:50
#39

#38 Det kan jag intyga att det inte är. Men vill inte namnge nicken här i tråden.Men det är inte ett trollFörvånad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-29 21:07
#40

medde; polisanmäl om du tror att det är sant?

Thaeri
2012-08-29 22:06
#41

Frågan är också vad som menas med "sex". Kleta in sina privata delar med leverpastej och låta en hund eller katt slicka… äckligt att tänka på visserligen, men djuret tar knappast skada av det.

Eller ja, en katt är ett litet djur, så händer det för ofta kan kosten bli oblanserad och därigenom bli olagligt, men handlingen i sig anser jag vara OK om man ska skriva en sådan här lag utifrån djurskyddsperspektiv.

Annons:
Mantissa
2012-08-30 08:53
#42

#41 Fy helsike vad gross! Och låta katten.. OM man nu skulle försöka förstå hur de här människorna tänker. Jag vet hur obehagligt det är att en katt slickar en bara på ansiktet med sin vassa tunga. Och ett får som i artikeln, det kan ju verkligen inte vara hygieniskt! Har dessa människor inte någon självbevarelsedrift heller?

medde
2012-08-30 09:13
#43

#40 Klart som korvspad det är sant. Lika sant som peronen sägar att vara pedofil är en ära. Det ligger skirvet på nätverket. Tidelaget är borttaget. Säger igen inget troll

# 41 Sex är sex för mig, det som är i gråzonen som du nämner ser jag inte som anmälningsbart, Enbart äckligt och  vidrigt sjuk handling. Men jag skilljer hårt på svart/vit och i gråzonen. Men lika äckligt är det.,Men jag är nog med på vad man kallar tidelag och anmälningsbart.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Björn.B]
2012-08-30 09:24
#44

#38 Även jag läste den tråden när den fanns ute, nog det vidrigaste jag har läst. Många tog genast avstånd från personen och h*n blev snabbt avstängd från den sajten. H*n tycks undvika helt att skriva på iFokus och nu håller sig till en sajt som har lyfts ur.

vallhund
2012-08-30 09:26
#45

# 35 43 m fl

Skall vi ha en lagstiftning som bygger på vad en del anser vara äckligt/ohygieniskt osv…osv…

Eller skall vi ha en lagstiftning som skyddar djuren mot att bli utnyttjade?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

medde
2012-08-30 09:36
#46

#44 Visst var det i det äckligaste som skrivits på nätverket? I alla fall är det så  enl mig.

#45 Lag ska finnas för skydda djuret! Vad det än är. Då det är ohygieniskt eller sexuellt utnuttjande, Vad skulle var fel för ohygieniskt? Då det finns lagar att djuren även ska ha rätt till rena bäddar och sova.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vallhund
2012-08-30 09:58
#47

Det var ju någon som påstod att det var äckligt o ohygieniskt att låta en katt slicka ett mänskligt kön som smorts in i leverpastej, jag kan faktiskt inte se hur det skulle kunna skada djuret om det t ex är en medelstor hund.

Lagar skall inte baseras på folks moralpanik,, då skulle i princiip vad som helst kunna förbjudas.

Lagar måste byggas på vad en bred majoritet av befolkniingen anser är rätt/fel. Majoriteten anser att tidelag är fel o borde vara straffbart, förhoppningsvis får vi en bättre lagsiftning sm inte bygger på politekrs populism.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
2012-08-30 10:01
#48

#47 Jag tycker att det är riktigt äckligt :/ Det är perverst! Och man ska inte göra perversa saker med djur, sinnessjukt rent ut sagt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Moa-]
2012-08-30 16:27
#49

medde; du svarade inte på frågan. Om du tror på personen gjort detta (jag är själv mycket tveksam, men det hör ej till saken), har du polisanmält? Om inte, varför?

medde
2012-08-30 20:31
#50

#49 Jag kände jag inte behövde upplysa allt, vilket jag ej tycker ännu. Så vad du tyckertänker/tror är inte så intressant. Då jag själv läst nickens ord på nätverket. De orden är det jag tror på,

Om jag har polisanmält: Nej! Räcker det som svar eller vill du jag ska förklara varför jag ej gjort det?

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-30 20:46
#51

medde; ja, om du misstänker och är övertygad om att någon begår regelrätt djurmisshandel så förstår jag omöjligen varför du ej anmält detta? Det anser jag är alla människors plikt.

"Lika sant som peronen sägar att vara pedofil är en ära." Vet ej om detta innebär att personen anser sig vara pedofil eller om detta gäller andra? I sådana fall skall även detta anmälas.

medde
2012-08-30 20:53
#52

Vad som är gjort eller inte  gjort. Tänker jag inte skriva här i tråden, Vilket jag anser vetiigt att inte göra!

Med orden du skrev"så förstår jag omöjligen varför du ej anmält detta? Det anser jag är alla människors plikt.

Jag har varken sagt bu eller bå om saken, men du har det redan klart för dig. Så därav jag inte tar upp detta något mera med dig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-30 20:56
#53

medde; du skrev att du ej anmält det. Hur du kan försvara att du är övertygad om att regelrätta övergrepp mot ett djur sker men ej anmäler detta kommer jag aldrig att förstå.

För mig är det en självklarhet att ta sitt medmänskliga ansvar att skydda oskyldiga djur och människor när detta kan ske utom fara för den egna personen.

medde
2012-08-30 21:20
#54

Men jag säger så här då:, Vad som är gjor och inte gjort anser jag inte ska skrivas härinne på en öppen sajt. Så är det bara.  Sedan för du tolka det som du vill. Huvudsaken jag vet vad som är och inte är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-30 21:29
#55

Märklig kommentar när du själv försöker dra uppmärksamhet till det i tråden och uttryckligen säger att du ej polisanmält det hela. Därmed anser jag att något är mycket märkligt.

Annons:
[Björn.B]
2012-08-30 21:33
#56

#53 Du är väldigt duktig på att berätta vad andra ska göra. Är det inte bättre att du lyssnar istället för att få andra att följa dig och göra dig till lags! Det var en tråd där en vidrig person utrycker sig väldigt illa som jag hoppas aldrig mer får skriva på sajten.

[Moa-]
2012-08-30 21:39
#57

Björn.B; jag förstår inte din kommentar? Om en person är säker på att någon begår ett allvarligt brott och ej anmäler detta, ja, då anser jag att personen i fråga gör fel.

Nu ville vederbörande ej utveckla vidare utan konstaterade att hon var övertygad om att det som skrivits var sant och att hon ej polisanmält detta, därmed är min ståndpunkt klar.

[Björn.B]
2012-08-30 21:44
#58

#57 Läst många av dina inlägg varje gång så anser du att du alltid har rätt oavsätt sak, hur vore det att du någon gång lyssnar på andra. Du har nu berättat vad du anser låt #54 bestämma själv hur han/hon vill göra.

medde
2012-08-30 21:44
#59

#55 Du är nog bra till att vrida på orden, och få ord att låta helt fel, enbart för du tycker att det är och ska vara på ditt sätt, Men det behöver jag inte alls och har ingen nytta av snevridna ord.

Har jag sagt att det inte är lämpligt att tala om på en öppen sajt, så anser jag att det är så. Bara för du vill veta så tar jag inte bort att att det inte ska upplysas öpppet om vad som inte gjort eller är gjort.

#56 I detta håller jag med 100 procent. Du har läst tråden och vet, samt verkar förstå att man inte skriver på en öppen sajt mer om vad och varför och hur ,,,,,,Flört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-30 21:57
#60

Björn.B; jag har rätt till mina åsikter. Svagare skall skyddas, oavsett om det är djur eller människor.  Allt annat är enligt mig ej försvarbart.

medde; nej, inte ett enda ord är vridet på, läs dina egna inlägg.

Du lyfter frågan på en öppen sajt, säger två konstaterade saker, och inget mer. Självklart grundar jag min åsikt på det som då är uttalat. Jag kan dock ej tänka mig några ytterligare faktorer som skulle förändra mitt synsätt. Övergrepp mot djur eller människor måste ovillkorligen anmälas och stoppas.

[Björn.B]
2012-08-30 22:05
#61

#60 Och vi har inte rätt till åsikter? Känns som att du ska ha rätt oavsätt vad andra tycker.

medde
2012-08-30 22:09
#62

#60 Jag skrev om en sak som var skrivet, Enklet.. Men att sedan gå vidare vad som är gjort eller inte såg jag inte som en anledning att ta upp med varken dig eller på en öppensajt, Så vad är det som är så svårt att föstå. Kan du inte respketera att det ska inte rotas för djup i saker man inte kanske inte har med att göra hela vägen ut. Då jag inte ser att du har en full rätt att veta samt den öppna sajten. Men jisses vad jag tjatar samma sak. Respketara locket är på för både dig och den öppna sajten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Moa-]
2012-08-30 22:28
#63

Min åsikt kommer att kvarstå.

[Björn.B]
2012-08-31 09:03
#64

#63 Löjligt att din åsikt ska väga tyngst. Som att säga jag är störst bäst vackrast och vet bäst! Även jag var så i början av min yrkeskarriär.

medde
2012-08-31 11:44
#65

#63 Då får du ha den, men jag tycker det är så rent ut sagt ofanligt löjligt. Då du inte ved fakta och bakgrund. Du som är värd på en sajt som behandlar ett visst ämne,. borde veta att samla info från två sidor. Ingen är dömd tills det är bevisat samt att det finns någon i sytemet som heter tysdnadsplikt., och att smala info med tillhörande fakta. Samt att vissa saker som jag nu sagt tusen ggr känns det, man för inte vissa saker på en öppen sajt.  Men som sagt livets erfarenhet ger en visdom iivet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-31 15:22
#66

Ett öppet forum har ingen tystandsplikt. En anmälan är ej samma sak som att döma någon, utan att skapa en grund för utredning.

medde
2012-08-31 20:13
#67

#66 Men lite vett och etikett är ju inte så svårt att ha även på ett öppet forum. Tycker det tillhör god ton i det hela. Som jag har sagt åter igen, du vet ingenting om det hela och ändå dömer du.. Då det är enbart din åskigt som ska framträda i det hela.

Tänker du till lite så har du haft en god chans att få vidare info om det verkligen både tänk och velat, då jag hänvisat att jag inte tar upp det hela öppet. Enklet ett pm men en liten fråga kanske hade gett svar på dina frågor. Men då väljer att döma och klubba utan att ha en hel bakgrund. Viket du inte heller kommer att få då det är dömt från din sida redan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Moa-]
2012-08-31 21:39
#68

Håller fast min åsikt, samtliga fall av djurmisshandel skall anmälas till polis för vidare utredning. Detta gäller all typ av brottslighet enligt mig.

[Björn.B]
2012-09-01 08:49
#69

#68 Personen bor utomlands, och är den data kunnig så är IP-nummer ingen idé att spåra då det går att gömma sig det borde du väl veta.

Annons:
medde
2012-09-01 09:14
#70

#68 Tänk så svagt att döma utan klara fakta. Så lågt och svagt.

#69 Visst är det rätt det du säger, Jag är så besviken att andra dömer innan man vet klara fakta i det hela, Vilket jag hela tiden sagt. Men som sgat så lätt det är att döma utan varken kunskapen om hela storyn utan enbart bra tycker från en vinklen. Vilket är så galet att det inte ens värt att tala om mer,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

monstermash
2012-09-01 14:39
#71

#16 - "Plus att det är en annan sak 2 människor emellan än 1 djur & 1 människa. Den människan som gör det har ju någon psykisk störning." Jag hoppas att jag tolkade dig fel nu, men menar du allvarligt att en människa som våldtar en annan människa inte har en psykisk störning?

medde
2012-09-01 16:50
#72

#71 Tror inte hon alls "frikänner" en våldtäcksman.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2012-09-01 17:23
#73

#71 Nej det har jag inte påstått att det är heller?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: