Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 986 ggr
medde
2012-06-17 14:50

Dödligt vargattack på Kolmården.

Det har skett en mycket tragisk händelse på Kolmårdens djurpark nu i dag. Parkens vargar har attackerat in kvinna, som  avlidit av skadorna .

En mycket tragisk händelse,

Det finns en tråd på sajten djurparker om du vill läsa mera.

Djurparker iFokus

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
carsbo
2012-06-18 15:23
#1

vad tragiskt Rynkar på näsan både för vargarna som troligen kommer bli avlivade, och kvinnans anhöriga. nu får varghatarna deras efterlängtade hake om att vargar dödat en människa och borde tas bort helt ifrån svenska naturen…

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

medde
2012-06-18 19:50
#2

Jag  tror än så länge inte att vargarna kommer att avlivas. Hoppas det bara stannar vid att "nära kontakt" avlutats..Men visst tar det skruv nu från vargmotståndarna., vilket det redan gjort.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2012-06-19 08:45
#3

Jag för min del tror att vargarna kommer att avlivas. Inte för att de kan anses som en "fara" men för att den flocken nu inte fyller någon funktion. Parken har ju redan vargar som publiken har tillgång till, varför skulle despara den här flocken som nu inte fyller nån direkt funktion? Massor av djurparksdjur avlivas varje år för att de är övertaliga, björnar är väll ett av de bättre exemplen.

medde
2012-06-19 09:33
#4

Jag hopppas verkligen att vargarna inte kommer att avlivas. Men mycket spelar roll från press är vad jag tror och inte nyttan från någon funktion.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2012-06-19 09:39
#5

Hoppas du har rätt.

Det ska bli intressant att höra vad rättsläkarna kommer fram till. Om det inte fanns någon sjukdomsbild och det var vargarna ensamma som orsakade dödsfallet så måste hon haft extrem otur. Fångenskapsuppfödda djur, unga djur dessutom, är inga duktiga jägare. Det är märkligt att ngen har hört henne ropa på hjälp. Vad jag förstod så fanns det människor i närheten av hägnet.
Men otur kan man ju ha.

Fridaaaa
2012-06-19 10:50
#6

Det är människornas fel att det händer. Dem tror att man kan "förmänskliga" djur hur som helst. Låt djur vara djur, speciellt vilda djur

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mantissa
2012-06-19 12:35
#7

Jag är lite kluven. En nära relation med djuren för ju endel gott med sig också. Det eliminerar stress i samband med hantering nästan helt. Jag är en av dem som faktist haft privilegiet (jo jag tycker faktist att det var det) att träffa en av kolmårdens vargflockar. En oförglömlig upplevelse som jag bär med mig för resten av livet även om det var en helt artificiell situation.

Fast.. vart tar alla dessa vargar vägen? För när jag var där så var vargarna ca 2-3 år. Det var 2002 eler 2003. Dessa 8 vargar som finns på kolmården idag var tre år. Efter tre års ålder kanske de blir för "vuxna" och inte så lekfulla och nyfikna längre. Men var tar gamlingarna vägen?

medde
2012-06-19 12:44
#8

Hänget som det här hände i ligger utanför besöksområdet. Någon närmare att stallområde. Så det finns inga besökare som kunnat sett det hela. Samt stallområdet inte allt för nära. Så det finns flera häng med vargar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: