Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1683 ggr
MaMaMade
2012-06-13 21:56

Familjen Brahma har anlänt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plockade upp Familjen Brahma i grannsamhället dit de forslats av egen Privatchaufför (det är till att ha det bra förspänt)!

Det var med spänning jag öppnade lådorna, köpta osedda…ja, jag har öht aldrig sett en brahma förut, mer än på bild…är man tokig så är man. Skrattande

Ut tittade 3 bedårande damer o en mkt stilig herre. Är mkt imponerad av dem änsålänge, oerhört lugna o charmiga, vackra som 17 o har redan gett mig 3 ägg (på 2 dagar).

Möt Henning o hans harem: Hilda, Hulda o Hedvig, 11 månader unga!

Måste bara få lite ordning på torpet med dem…för tuppen ligger i redet, en höna i matskålen (ska skaffa automat när jag åker in till stan) o de andra trycker i ett hörn. Men som nyinflyttade får man väl känna sig för…

Fråga om tyngre raser: de är inte så intresserad av sittpinnen…mår de dåligt av att bara ligga i rede/på golv? El ska jag avvakta o tro att pinnsittandet kommer med tiden?

Annons:
[TheoA]
2012-06-13 22:02
#1

Ja, Brahmor är fantastiskt fina. Älskar våra :)

Leffe
2012-06-14 03:16
#2

Vad bra och fint du berättade om dem

MaMaMade
2012-06-14 07:48
#3

De är sååå ståtliga! Kyss

Hedvig är tyvärr lite…"sönderkörd"…är Hennings favorit men en sadel är på väg, så hennes rygg får lite avlastning. Tänk, de har bara varit här i 2 dagar o jag har redan fått 3 ägg! Glad

Lena90
2012-06-14 08:52
#4

Älskar brahmor, har mitt eget gäng :) Så lugna och trevliga. Det med sittpinnen, min tupp har börjat använda den medans hönorna ligger uppe på redet :)

Carpe diem!

Fridaaaa
2012-06-14 10:09
#5

Dem är jättefina :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaMaMade
2012-06-14 21:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

*HURREY*! De hade gått in när jag kom hem från jobbet ikväll så jag tassade in för att stänga luckan. *Då satt de alla uppflugna på pinnen*! Skrattande

Det var nog bara frågan om en liten "inkörsperiod"… Ska fixa en bättre åt dem, den här var ett stressjobb för att de skulle ha ngt öht när de kom. Den måste ut längre o vara lite rakare så att alla får plats. Nu har Henning o Hedvid tingat på listvirket, tur att skogen är full av träd! Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: