Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 4748 ggr
MaMaMade
5/19/12, 12:41 AM

Foder till kycklingar o höns?

Vad ger ni för foder till era kycklingar? Jag fick rådet att köpa Allfoder o sila det då jag inte kommer att hinna göra av med en säck kyckling-foder till de få kycklingar jag ska hbörja med.

När kan de börja äta "vuxenmat"? Jag skulle gärna vilja blanda eget foder åt dem. Någon här som blandar själv? Recept? Hittade uppgift på 60-70% säd (vete, havre o korn) samt hampa/skalade solrosfrön o krossade gula ärtor. Hur många % av de sistnämnda tror ni?

Annons:
Fridaaaa
5/19/12, 8:54 AM
#1

Startfoder finns, djur&Naturs är bra

Sedan har vi gett våra kokt ägg mosat med startfodret första 2-3 veckorna sedan har dem fått enbart start och lite av vuxenfodret blandat:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisenN
5/19/12, 12:13 PM
#2

Mina får uppblött kycklingstart, smulade havregryn, kokt ägggula och fil. Förut gav jag keso, det var uppskattat vill jag lova!

De som går med höna får gå ute och picka i sig det mamman visar dem :)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

MaMaMade
5/19/12, 7:44 PM
#3

Vill undvika att de får i sig animaliskt protein, iaf som vuxna. Får se om orken räcker till också, man vill ju oftast mer än vad man hinner o orkar.

Här blir det jag som blir mamma så de får vänja sig inomhus i några dagar. Måste säkra ett par ställen i hägnet efter helgen, hann inte fullt ut idag. Sedan får de titta ut en stund när det är som bäst väder o så ökar vi på allteftersom.

kitte
5/19/12, 8:53 PM
#4

Jag ger mina krossad korn, det pillar dom i sig och så får dom kokt hackat ägg och lite matrester.

[mansolsson57]
6/28/12, 10:52 AM
#5

korn och startfoder

[TheoA]
6/28/12, 12:09 PM
#6

#3 De måste få i sig animalisk protein för att må bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: