Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 2736 ggr
dragonstar
4/25/12, 4:47 PM

Vakteluppfödning?

Har läge funderat på att skaffa vaktlar då jag vill ha Höns men tyvvär bor i lägenhet. Så nu undrar ajg kan vaktlar var ett bra alternativ? vilken art i så fall?

Vad är det för efterfråga på vaktlar idag?

HUr är det med dvärgvaktlar deras ägg och ungdjur är det något som ens går at äta eller ska jag skaffa de större arterna?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Elshira
4/26/12, 8:33 AM
#1

Vaktlar är tyvärr inget bra alternativ att ha inne (tycker jag). Det luktar mycket så man måste städa drygt 3 ggr/vecka, och framför allt blir det gräsligt dammigt. Har du inget eget rum till dem kommer du får torka damm stup i ett från varenda pryl :P

Vaktlar brukar väll inte låta så mycket (eller ja, så illa), det beror väll på hur "pratglada" just dina är. Men är nog ingen höjdare i lägenhet.

Visst går det att äta vakteläggen (även dvärgarnas), men det blir ju mer än ett ägg till frukost om man säger så…

Om du kikar lite inne på alternativ.nu så finns det flera trådar både om att ha vaktlar inne, och om de olika sorterna. Prova att söka där så får du säkert mycket hjälp =)

Hakuna matata!

dragonstar
4/26/12, 1:50 PM
#2

Tack för svaret, Ska fundera vidare sambon är allergisk så tror inte att det kommer funka med avaktlar men får läsa lite inne på alternativ =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Elshira
4/26/12, 2:02 PM
#3

Det jag vet är att ska du ha någon dvärgvaktel är den kinesiska både tystare och inte lika grisiga som de japanska.

Vaktlar är dock inget att jämföra med Höns. De är ett fågeldjur och lägger ägg, men där tar likheten slut i princip. Vaktlar är svåra att få tama (till skillnad från hönns), lättstressade och kan vara riktigt elaka att hanskas med ibland…

Hakuna matata!

dragonstar
4/26/12, 2:34 PM
#4

Okej. hmm får fundera lite mer på detta då. Låter nästna bättre att köpa en dvärghöna oh ha under köksbordet hahah

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: