Jag har också haft ägg i kläckaren just nu 3 påfågel, i morgon ska 24 gröna ägg i. Några vita också. Jag håller på med temperaturen och fixar då apparaten inte riktigt är överrens med mig ännu..
#23 Säkert struts hon har, medde har tänkt att sälja bilen och istället använda struts som transportmedel. (gömmer mig på globens tak nu innan medde får tag på mig).
Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm
gud vad gulliga det är! hur kan de vara så fluffiga man känner att det är vår när kluckan går runt med sina kyklingar bakom sig utomhus och letar efter godsaker. har ni era höns ute redan? här är det lite kallt än och hökarna är som galnast
Jag funderar på att köpa en bra helautomatisk kläckare för 70 ägg, då den jag har inte funkar så bra, håller fel grader och man måste vända hela tiden och fylla på vatten. Så kan jag ju sälja och kläcka upp små pycklingar åt andra. :)
Tuppen som inte gjorde sitt jobb Det blev ju en riktigt raring som kom ju. Trodde du "fula ankungen" kom utt vacker direkt Då skulle det inte ha kunnat bli en saga ju,,,,,,,,
#3 Har läst att man kas lägga de i ugnen å bara tända lampan å ställa in en skål med vatten. Då ska det hålla ca 38 grader. De tar ca 3veckor värt ett försök kanske om man har en gammal spis att tillgå för den man har i köket använder man ju varje da. .
Gud vad kul :D En påfågel har kläckts.. Nu väntar jag på några "vanliga" kycklingar i maskinen som jag kan sätt till hönan sen när det har kläckts.. Påfåglis ska ju inte behöva vara ensam :)
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.