Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 2662 ggr
medde
3/25/12, 10:18 AM

Mjölk farligt?

Lite helt över till OT. men i morgon på Tv:e i programet efter tio, Komme det att talas om mjölk. Då forskare ser tydligen ett visst samband mellam mjölk och prostatacancer.

Att jag lägger in detta är för vi just nu talar om mjölj i flera trådar och då finner i alla fall jag detta intressant

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Jimmy.L]
3/25/12, 10:49 AM
#1

Är det bara jag som tycker att alla dessa larm kommer ofta snart vågar man inte äta något med risk för hälsan.

Peppe
3/25/12, 10:49 AM
#2

inne på kost.ifokus hävdar många att mjölk inte alls är bra för människan, är inte så insatt men det är många där som aldrig dricker komjölk.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fridaaaa
3/25/12, 10:53 AM
#3

Äh jag litar inte på sånt längre.
Ett tag var det farligt att äta andra saker som sedan visade sig att det inte alls var så osv. Jag har slutat lyssna hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TheoA]
3/25/12, 12:07 PM
#4

Vad får man äta egentligen? Är inte allt farligt? Heheh.. :)

medde
3/25/12, 12:15 PM
#5

Jag fortsätter och äter min danska gris och allt som jag vill äta. Exakt allt är farligt och inte bra..

Men nu är jag ju inte en man , så undrar lite hur då mjölken skulle påverka en kvinna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sehvrin
3/25/12, 12:18 PM
#6

I stort är inte mjölk bra för människan. Det är bara vi här i norr som är lite konstiga och har en mutation som gör att vi kan dricka mjölk även som vuxna Flört

Sen vet jag inte hur mycket man ska lyssna på alla larm som kommer. Visst är det bra med forskning, men det ska till gediga bevis för att jag ska sluta äta/dricka det jag äter/dricker.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
annika85
3/25/12, 7:55 PM
#7

Det finns en massa forskare i världen och de allra flesta är beroende av statliga anslag………

Om staten ger dig 10 miljoner så måste man ju komma fram till något……..någon mer som tänker såhär?

Personligen tror jag att mycket (inte allt) som presenteras som "fakta" står på ganska luddiga grunder.

[Jimmy.L]
3/25/12, 8:05 PM
#8

#7 Bästa jag har läst på länge Tungan ute

annika85
3/25/12, 8:15 PM
#9

#8

Tackar;0)

Lite cyniskt kanske…….men livet blir så mkt roligare om man kryddar med lite ironi och cynism.

[Jimmy.L]
3/25/12, 8:19 PM
#10

Så sant, man lever bara en gång så man ska ta vara på det goda här i livet.

Lorita
3/25/12, 9:32 PM
#11

jag är kvinna så jag tror risken för prostatacancer är = 0%

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




medde
3/25/12, 9:42 PM
#12

#11 Det fattar nog även jag att jag inte kan få den typen av cancer efter som  jag är kvinna.. Jag menade om män kan få den typen av cancer vilken typ för vi kvinnor då av mjölken.

.Inlägget var då även skriver med en viss ironoi

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lorita
3/25/12, 9:45 PM
#13

#12 troligen ingen Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
dermot
3/26/12, 12:11 AM
#14

Det är farligt att gå ut också - du kan faktiskt bli träffad av blixten! (ovädret kan komma från ingenstans!OBS!) Det är också väldigt farligt att sitta inne - huset kan ju faktiskt rasa. Och om du inte har strumpor på dig när du springer i gräset kan en fästing fastna och då kan du få borelia! Och för sjutton gubbar - ät aldrig salt, ägg, ost eller något… Du kan sätta i halsen…

Ironi givetvis Flört Men jag menar bara att det är farligt att leva, så är det bara. Jag tror på ödet, trillar du ner för ett stup - ja då gör du det. Fastnar du med foten i toaletten - ja då gör du det med. Får du en sjukdom så var det menat. Det är inte roligt, verkligen inte, men så tror jag och jag är inte den som daltar om det ena och det andra. Händer det så händer det. Glad

Men det är ett intressant ämne att diskutera! Så jättekul att du delar med dig medde, det är ju sådant som gör iFokus till det forum det är. Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Elshira
3/26/12, 10:04 AM
#15

Vi äter ju mer av allt nu för tiden, så det torde vara otroligt svårt att hitta en enskilld faktor till någon typ av cancer.

Jag jämför lite som med studien som nu skulle visa att mer fett orsakade dålig sperma hos män. Men studien var gjord i usa, och jag kunde inte se om männen i fråga var feta och vad de åt i övrigt (åt de olivolja eller hamburgare med pommes och 2-liters läsk till det…?).

Men visst det finns ju en liten mängd hormoner i mjölk… Och vad räknas med att få i sig mer mjölk? Dricka en liter mjölk/dag? Äta yoghurt till frukost eller en klick creme frech i maten?

Hakuna matata!

carsbo
3/27/12, 9:29 PM
#16

jaha är det farligt att dricka mjölk nu också. och äta kött. jag kommer nog inte leva långlivat enligt forskarna

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

medde
3/27/12, 9:31 PM
#17

Början känna likadant snart..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Thiah]
3/28/12, 10:49 PM
#18

Enligt forskare så är ALLT farligt i stor eller liten mängd.  Jag blir mest trött på allt jag borde hålla koll på…

Kännde en kille som dog medan han skulle borsta håret en vardagsmorgon. Han var 25 år gammal.  pangboom liksom. Mamma har en väninnna som dog lika knall och fall. Efter det har jag slutar bry mig eftersom livet är för kort för att ojjas och nojjas över. Jag tänker äta, dricka och njuta av livet så länge jag har det kvar . Min sambo samt mina föräldrar känner på samma sätt.

medde
3/29/12, 8:50 AM
#19

Så snat så. Jag känner man varken kan eller vill leva efter allt som är farligt, Då är dte lika bra att börja med att stanna hemma och inte gå ut och över gatan snart.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
3/29/12, 6:46 PM
#20

#18 Så sant! Man få ta vara på var dag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
monstermash
3/30/12, 1:29 PM
#21

#5 - Varför äter du inte svenskt griskött?

medde
3/30/12, 9:14 PM
#22

#21 Om du läst våran diskution så säger jag inte någonstanns att jag inte äter svensk gris. Det om dansk gris har vi talat om i en annan tråd. En tråden handlade om att äta svensk eller utländsmat, och jag handlar den maten jag anser mig ha råd till, och int enebart lander det kommer ifrån. Så jag äter även svensk mat

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

monstermash
3/31/12, 2:04 AM
#23

#22 - Ditt uttalande "Jag fortsätter och äter min danska gris" tolkar jag dock som att du bara äter danskt kött. Det framgår faktiskt ingenstans att du äter svenskt kött också heller för den delen. Men ok, då vet jag.

medde
3/31/12, 8:50 AM
#24

#23 Allt härstämmar ifrån tidigare tråd. Men vad som än så äter jag det jag vill och anser mig ha råd till. Jag är en av dom som inte bara tänker och äter svensk mat. Jag äter och tänker utanför-

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
3/31/12, 8:17 PM
#25

#24 Samma här, går efter plånboken. Dock äter jag bara svenskt eller danskt, inget polsk, irländsk eller liknande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lorita
3/31/12, 9:34 PM
#26

mitt mål är att äta 50% härpoduserat Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Leffe
4/2/12, 9:38 PM
#27

Det sägs att mjölk inte är bra när man växt färdigt, men innan stärker den skelettet med kalk och sådant. Vuxna djur - jag känner till katter och igelkottar mår inte bra av mjölk. Så det kan ju gälla människan också

Annons:
EvaG
4/2/12, 10:33 PM
#28

Det är tydligen inte bara mjölk som ger prostantacancer utan alla mejerivaror.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Elshira
4/3/12, 6:43 AM
#29

Jag tror inte det är farligt för oss (som är "vana") att dricka komjölk, åtminstone inte den helt naturliga utan syntetiska vitaminer osv.

Men liten fundering kan ju ev vara ang det med homogenisering. Om det har något med cancer eller ej kan man ju bara gissa (man vet alldeles för lite om cancer och det gissas ju hej vilt om allt). Men det är nog inte bra i.af.

När fettet blir i tillräckligt små partiklar så följer de med direkt ut i blodet. Fettet i sig är inte farligt, men på fettet binds även proteiner som då följer med ut. När hela proteinkedjor kommer ut i blodet kan vissa må väldigt dåligt, men andra går kanske bara ovetandes med relativt milda symptom.

Man kan ha ett sorts sjukdomstillstånd (läs mer om läckande tarm) så att tarmen tar upp icke nedbrutna proteiner. När detta händer kan man få multiallergi, och kroppen kan börja reagera med inflamationer i blodbanan och ge ett nedsatt fungerande imunsystem efter som kroppen reagerar på denna "sjukdom" (proteinerna) men kan inget göra. Kroppen går på högvarv och kan nästan börja motarbeta sig själv. Men som sagt, symptomen är allt ifrån sjukhusvistelse i princip till väldigt milda "ofarliga" symptom.

Det tror i.af jag inte är så bra med den nuvarande mjölken… Så jag håller mig till den gammaldagsa mjölken från arla som inte är homogeniserad. Dessutom är den fetare och betydligt godare! Skrattande

Hakuna matata!

EvaG
4/3/12, 7:11 AM
#30

#29 Mycket intressant

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: