Annons:
Etiketterveterinärhälsa
Läst 1297 ggr
Rita-S
2011-12-28 14:15

Hästinfluensa på frammarch!

Hästinfluensan sprider sig nu i sverige. Fler anläggningar i norra sverige har fått påvisat sjukdommen på sina hästar.

läs mer här!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2011-12-28 20:32
#1

Ingen roligt alls, och sprider sig fort gör det också.. Viktigt att "vacca" sina hästar.  Minns för många år sedan då det var ett verkligt stort utbrott inom travet,,. Lång tid och många hästar blev sjuka.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2011-12-28 20:33
#2

jopp. Må vara att dom flesta hästar klarar sig bra även utan vaccinet, men jag vaccinerar Kex mot stelkramp och flunsan så han inte blir sjuk eller bara blir lindrigt sjuk om han smittas. Tur nog är det inte tävlingssesong i stor grad på ridskolan just nu heller

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dermot
2011-12-28 20:36
#3

Tur att vi inte har några hästar kvar… Även fast jag saknar min gulleplutt.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




medde
2011-12-28 22:17
#4

Jag hade även mia vaccade. Men då jag började med travare var det inte alls så vanligt tycker jag, om man jämnför med dagen hästar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2011-12-29 07:40
#5

många av dom äldre travgubbarna vill inte vaccinera då dom kan vara sega och trava dåligt några dagar direkt efter. Finns inte många tillfällen under en travares liv att vaccinera upp, en sak är ju när man bara skall ha en gång om år, problemet är ju när dom skall vaccineras upp första året med 3 vändor. Och då försvinner värdefull träningstid eller tävlingstid..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2011-12-29 09:48
#6

#5 Visst var det så, och känner igen varje ord du skrev RitaS. Jag hade ju travare själv som var som mest aktiva  under denna tid.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: