Annons:
Etiketterveterinärhälsa
Läst 2279 ggr
medde
2011-11-20 21:39

Mc Donald stoppar.. Efter avslöjande

Ett klipp har gjort att Mc Donald´s dras ut sig, och stoppar leveranser. Det är en dold kamera som det filmats hos en underleverantör för kycklingar. Detta klipp ligger ute på Aftonladet.se Det gäller inte Sverige utan ett annat land.

Det är någon som vidrigt att se på att jag inte finner ord!!

Varining!!! Mycket otäcka scener i klippet.

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
thildatessie
2011-11-21 16:01
#1

Kollar inte på klippet. Ska de sluta med kyckling då? Bra! Glad

medde
2011-11-21 19:41
#2

Bra att inte titta. Njae inte sluta, men Mc Donalds bryter med denna leverantör

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

thildatessie
2011-11-21 20:55
#3

#2 aha, bra det. Frågan är hur de andra ser ut.. Om de har så dålig koll på  sina leverantörer menar jag Obestämd

janehellen80
2011-11-23 21:04
#4

Hur många fler såna här idioter finns det tro?? Hur kan man behandla djur så här.. jag blir så förbannad !!!!!!

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

medde
2011-11-23 21:17
#5

#4 Fruktansvärt!  Jag kan bara instämma med dig.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
2011-11-24 20:23
#6

Tror tyvärr att nästan alla grossister som föder upp kycklingar behandlar dem på detta vis. Svårt att hålla massuppfödning av kyckling/höns på korrekt vis med en sådan stor efterfrågan.

Vissa självklart bättre än andra. Men detta klipp visade verkligen hur lågt människan kan sjunka…..

// Fawo (;

Annons:
Frosstis
2011-11-28 21:04
#7

så hemskt! :((GråterSkrikandes

NinjaKakan
2011-12-29 22:21
#8

Hemskt är bara förnamnet. Har varit på 2 kycklingfarmer. En där det fanns värphöns och en där det fanns majskyckling. Där dom föder upp majskycklingen var det helt underbart. Snyggt,rent och frigående inomhus. Dom har hälften så många kycklingar på de kvadratmeterna än vad dom fick lov att ha för att dom ville kycklingarna skulle ha plats. Dessutom slaktar dom kycklingarna själv och har en policy som säger att kycklinggårdarna måste ligga inom minst 10 mils radie från slakteriet. Vilket jag tycker är underbart. Deras kyckling smakar dessutom fantastiskt. Helt annan smak i dom än det massproducerat mög. Bjärsgårds kyckling är det.

Men fy fan för sånna här människor. Oavsett om djur ska ha mat eller ej så ska dom behandlas med värdighet. Och det där är inte värdighet i den behandligen.


sissie
2011-12-30 21:18
#9

Stackars kyklingar!! Trågbott, skitigt och så klipper de näbbarna på dem som små helt i onödan med brännjärn vad jag såg. Hemskt!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

NinjaKakan
2011-12-30 21:39
#10

Bra att mc donalds tar sitt ansvar iallafall.


Farwuq
2012-01-03 18:08
#11

Det är nog inte en fråga om ansvar, de tänker troligen bara på sitt varumärke.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Smullis
2012-01-03 18:47
#12

Ni som är våghalsiga nog och har sett videon, vad är det som visas :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Farwuq
2012-01-03 18:59
#13

Jag som är djurvän vill bara inte se.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Smullis
2012-01-03 19:02
#14

Nej inte jag heller :'(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

NinjaKakan
2012-01-03 21:34
#15

Brutal hantering av hönor tror jag, Var ett tag sedan jag såg den.


Torreador
2012-01-05 02:59
#16

Usch :-( Man blir så ledsen när man ser sådant!!! Jag kollade inte på hela, fixar inte sådant.

De skulle få smaka lite på sin egen medicin!!

Skitstövlar…

/Bondmoran

Läs gärna mer om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok.

www.bondmoran.nu

Välkomna in!

/Bondmoran

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Smullis
2012-01-05 13:10
#17

Nämen idioter!! Djur ska behandlas lika bra som husdjur så länge dom lever. De ska inte behandlas som skitföremål! Det som händer på videon är att dom snurrar en höna i ett rep och de bränner av näbbarna på små kycklingar och alla Höns har det så trångt som det bara går! De är knappt så att dom kan stå! :'(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Upp till toppen
Annons: