Annons:
Etikettgårdar
Läst 2255 ggr
Loveradio
11/15/11, 11:59 PM

Hallå :)

Vilken underbar sajt. Glad

På min förra skola hade vi massor lantdjur. 100 kor, 100 grisar, 20 får och 70 hästar. På skolan där jag går nu har vi mest smådjur såsom råttor, möss, marsvin, fåglar, ormar och reptiler osv. Men vi har några lantdjur också såsom kor, minigrisar och Höns. (Läser djurvård på ett naturbruksgymnasium). Så jag har lärt mig att mjölka och tagit traktorkort genom skolan. Och har baskunskap om lantdjur. Har också praoat på två bondgårdar där dom hade mjölkkor.

Har alltid drömt om en egen gård. Så i framtiden skulle det vara kul att skaffa en gård nånstans och ha några hästar, ett gäng får, några Höns och några Getter. *drömmer mig bort* Kanske ett gäng mjölkkor också. Kor är såå underbara med sina olika personligheter! Glad

Fåren skulle nog vara Finullsfår som jag skulle ha för ullets skull. Inga slaktdjur här inte. Getterna skulle vara Dvärggetter och/eller Angora, så skulle man kunna ta vara på den fina ullen. Korna skulle nog vara nån vanlig ras som SLB eller kanske Jersey, dom är så himla fina och lite ovanliga. Hönsen vet jag inte vilken ras jag skulle ha. Nån som vet nån trevlig och lugn ras med dålig flygförmåga som ger bra med ägg? Tycker Japanska Silkeshöns är hur häftiga som helst. Men de får väl ganska små ägg och är väl ganska livliga av sig?

(ingen aning om var jag skulle placera detta inlägg)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
Lorita
11/16/11, 8:26 AM
#1

Japanska Silkeshöns är den sort jag vill ha (jag har haft några förut också) och dom är lungna och vist dom ger små ägg men det blir mer gula eftersom två ägg motsvarar ett vanligt ägg Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




dermot
11/16/11, 1:22 PM
#2

Silkeshöns är urmysiga! Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Loveradio
11/16/11, 10:20 PM
#3

#1,2 Hmm då kanske det blir några ändå Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
11/17/11, 11:43 AM
#4

Heremora är lugna fast vet inte riktigt hur deras flygförmåga är :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveradio
11/17/11, 11:57 AM
#5

#4 Okej :) sökte lite på dom och dom verkar inte ha så bra flygförmåga. Så det är ju bra. Fin ras också.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Luppa]
11/17/11, 12:43 PM
#6

Det är nog få som har får endast för Ull i dag tyvärr. Det är väldigt dålig lönsamhet, man får nästan ingenting för ullen.

Annons:
Loveradio
11/17/11, 12:50 PM
#7

#6 Finullsfårens Ull ska vara eftertraktad och hittar jag nåt bra företag jag kan sälja ullen till så går det nog. Men ja, jag vet att det är lite svårt. Men kan inte tänka mig att ha köttdjur då jag är vegetarian.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Luppa]
11/17/11, 12:52 PM
#8

#7 Det går säkert att sälja ullen. Frågan är väl mer hur mycket du kan tänka dig att gå back på att ha får. ;)

Loveradio
11/17/11, 12:58 PM
#9

#8 Nu tänkte jag ju inte ha fåren som huvudinkomst

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Luppa]
11/17/11, 1:01 PM
#10

#9 Ok, ville bara upplysa om det. Många tycks tro att man lätt tjänar pengar på får, men det enda som får min besättning att gå plus är att sälja livdjur.

Loveradio
11/17/11, 1:03 PM
#11

#10 Som sagt, jag vet att det inte är lätt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
11/17/11, 4:22 PM
#12

Svärmor har får, både för ullen och köttets skull. 
Man går jättemycket back annars. Hon spinner sin Ull själv med och färgar om man vill det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: