Annons:
Etikettnötkreatur
Läst 2419 ggr
fliza
2011-10-05 20:55

Djurens rätt

Hej.

Här är ett vidioklipp om djurens rätt! Om slaktning och sådant men den är bra!

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Annons:
medde
2011-10-06 21:05
#1

Men gumman vad har du hittat på nätet….

Men visst djurens rätt har avslöjad en hel del bra saker,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

fliza
2011-10-07 10:59
#2

1# Det finns mer klipp men dom är litte  sjänsligare!

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

medde
2011-10-07 12:21
#3

Dom behöver vi inte lägga in här..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

KaninPiggelin
2011-10-07 21:16
#4

usch :´(

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

medde
2011-10-07 21:45
#5

Instämmer KaninPiggelin

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Skivvy
2011-11-08 19:27
#6

Och hur många av dessa 6 miljoner djur fraktas för slakt utanför sverige som då är födda i Sverige?

Annons:
medde
2011-11-08 19:30
#7

Många..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[TheoA]
2011-11-08 19:37
#8

Jag vill bara tillägga en sak, när slaktbilen kommer och hämtar våra djur är den superren, och jag tycker att djuren inte ser ut att vara stressade, stort luftaggregat och små fönster längst upp finns också..

Skivvy
2011-11-10 20:32
#9

#7 då skulle jag vilja ha siffror och källa på detta. Och då är inte djurensrätt en fristående källa. (Vore som att debatera om kvinnosyn och använda ramberget som källa.)

#8 Håller helt med!

Har dock sätt hur mysiga djurtransporterna är i belgien. Där hade inte jag viljat vara ko eller gris iallfall.

-

Uppfödaren till djuren har ju som uppgift att välja - vart ska djuret slaktas, med vilket företag ska jag skriva kontrakt?

Detta är även en ekonomisk fråga, bättre betalt att skicka utomlands? Ja men då kanske konsumentet skulle ta och sluta köpa utländsktkött så köttpriserna någon gång kan få komma upp i en vettig summa.

Tyvärr köper många utländsktkött just pågrund av priserna. Vilket är sjukt. Men så har vi ju djuraktivisterna (nu påstår jag inte att allt de gör är hemskt och peckaheino men) som hänger ut grisbönderna till exempel. Konsumenten förstår inte att ALLA grisproducenter INTE har döda nöffar liggandes i varje vrå. Ja det var otroligt kul att jobba med grisar den vintern när vi fick stå i kö till slakteriet och hade överbelamrade stallare just för att konsumentet slopade julskinkan.

Lite off topic, förlåt. Går igång lite på det här ;)

medde
2011-11-10 20:40
#10

Jag tror då inte att alla konsumenter tror att att griuppfödare har döda nöffar liggande i varje vrå.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Skivvy
2011-11-11 08:27
#11

#10

Då kanske du har en annan förklaring till att griskötts försäljningen skjönk i botten i samband med att djuraktivisterna gick ut med bilder och info om skandalen (ja det var vidrigt och chokerande och absolut bra att det kom ut det säger jag inget om.)

By the way, är fortfarande nyfiken på hur många av de 6 miljoner djuren som de pratar om i filmen är svensk uppfödda och skickas utomlands på slakt.

medde
2011-11-11 08:37
#12

#11 Jag kommer inte att vara med en en diskution med dig. känns som en åsikt klar till 100 procent, och då finns det inget mera att ta upp. jag har rent ut sagt ingen lust att lägga energi på det här då.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Luppa]
2011-11-11 18:30
#13

#8 Håller med. Har bara positiv erfarenhet av den biten.

Annons:
[TheoA]
2011-11-11 20:36
#14

Och vad jag vet så skickas våra djur till Linköping, det tar ju bara 2 timmar med bil, de brukar komma och hämta våra så att de står längst ut, då behöver de ju inte stanna på andra ställen, så färden kanske tar 2 timmar.

Skivvy
2011-11-14 20:36
#15

#14 Precis, man har ju ett visst mått av ansvar som uppfödare. Kan man så väljer man närmaste - tycker jag. Våra djur skickas till Kalmar, 1 timme utan stopp :)

Upp till toppen
Annons: