Annons:
Etiketteråsnorkaniner
Läst 2738 ggr
[trollskogen]
10/3/11, 6:26 PM

Kan nån ta in en katt ?

Katter och kattungar riskeras att skjutas i höör om dom inte får några hem.

Ovanför uppsala finns oxå en kattkoloni som behöver hem .

Snälla kan nån ta emot en katt på kort eller lång tid , den kan väl åtminstonde få bo med korna ?

Annar svälter o fryser dessa i hjäl i uppsala o dom i höör skjuts snart .

Om nån kan skjutsa en låda kattungar från höör i kväll eller i morgon bitti så hojta då till mej Jag försöker rädda en kattfamilj från döden .

Tel 0703859935 silla

Annons:
medde
10/3/11, 8:18 PM
#1

Har du hört dig för på kattsajterna?

Lycka till och hoppas du får någon hjälp till katterna

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[trollskogen]
10/3/11, 8:20 PM
#2

Japp , det är dom jag försöker hjälpa nu .

Många som jag har ju stall och ladugårdar där dom kan få tillfälligt boende .

medde
10/3/11, 8:26 PM
#3

Så sant så, Håller tummarna för katterna..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
10/3/11, 8:36 PM
#4

Lycka till. Kan tyvärr inte hjälpa till :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
10/3/11, 8:43 PM
#5

Men vi håller tummarna det ordnar sig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

thildatessie
10/4/11, 8:17 AM
#6

hur går det?

Annons:
medde
10/4/11, 9:27 AM
#7

Undrar även jag, hoppas vi får en uppdatering

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[trollskogen]
10/4/11, 9:45 AM
#8

Det är svårt att hjälpa när jag bor så långt bort :-( Jag försöker fortfarande.

Teddyvide
10/4/11, 6:59 PM
#9

Tyvärr är detta allt för vanligt. Man kastrerar inte sin honkatt, plötsligt har man 5 kattungar som man inte har möjlighet att ta hand om och inte vet vad man ska göra med dem. Många ser den enda lösningen som att skjuta katterna.

Uch, detta är så oansvarigt, tycker otroligt synd om de små katterna.:(

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Gittan
10/4/11, 8:50 PM
#10

#9 Om man inte tar fulla ansvaret är det kanske bättre att avliva dem än att släppa ut dem för att växa upp okastrerade så att det till slut blir en koloni.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


medde
10/4/11, 9:14 PM
#11

Kan nog säga jag instämmer med dig GittanL.  Man gör det enklet och lämnar dom vind för våg..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[trollskogen]
10/5/11, 12:38 AM
#12

Man måste kastrera , fattar inte att folk inte gör det !

hemskt att det får bli så här .

Teddyvide
10/5/11, 8:24 AM
#13

#10 Jo, när de väl blitt till så är det ju det bästa alternativet om ingen vill ta hand om dem. Men det allra bästa är ju att se till att man inte får kattungar som behöver avlivas.;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Annons:
Fridaaaa
10/5/11, 9:44 AM
#14

Alla ska ta ansvar, både hon&hankatt ägare. Alla katter som ska vistas ute ska kastreras enligt mig för att minska ner på oönskade katter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
10/5/11, 9:59 AM
#15

Visst har du rätt. Men i det stor hela är det nästan ett önsketänkande i dagensläge. Ta många som har stall/ladugårdskatter tar inte sina katter till en vet för kastrering. Många av dessa kattter som bor ute på landet är till stor del "vilda" och lägger sina ungar där man inte hittar dom. Det kan vara svårt för många att ha en hundra koll på ungar occh katterna.'

Men en del skjuter av då det blir för många som hänger runt gården. En del tar sig vidare till andra gårdar och då en del av ungarna inte ens visat sig på gården där dom fötts. Så det finns nog många som anser sig inte ens äga djuret, utan att den enbart kommit dit och finns på gårdens närhet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/5/11, 10:03 AM
#16

Är det dessa katter som det talas om? Så är det nog bäst att ta vidare om katterna i denna tråd. Blir rörigt om katterna diskuteras på två olika sajter

Hittekatter iFokus

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
10/5/11, 10:07 AM
#17

#15 Ja jag tycker att stallkatter & laduskatter också ska kastreras såklart :)
Ja det är ett önsketänkande. Man kan hoppas att det blir bättre i framtiden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
10/5/11, 10:26 AM
#18

#17 Visst är jag med på att dom ska kastreras som du säger. men i praktiken fungerar det inte så bra som vi kanske skulle vilja,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
10/5/11, 10:28 AM
#19

#18 Fast jag förstår inte vad problemet ligger igentligen att inte kastrera sina utekatter. Har man inte "råd" att kastrera dem och man vill ha dem ute, bör man ju köpa en redan kastrerad katt eller bara ha innekatt:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
10/5/11, 10:38 AM
#20

Men ta vissa bönder som bor där det finns "vilda" katter som komme roch går. Kattungar som födds där man inte upptäcker dom innan dom är ute "i det fria" och springer, för att sedan vidare få ungar. Då är det redan en koloni på g. Men att katterna finns runt om gården och tar lite mat kanske,, Men inte tror jag man samlar in dom för att ta dom till vet för kastration utan man skjuter av dom som man anser för många.

Jag är själv född på en gård. Det kom katter in på gården som vi aldrig sett, stannade ett par dagar för att sedan försvinna igen. Inte gick det att varken klappa eller få tag på dom.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Fridaaaa
10/5/11, 10:41 AM
#21

#20Ja jo, dem som redan är lösa är kanske inte lätta att få tag på men dem man har som tamkatter och som man köper som kattungar/vuxna tycker jag att man ska kastrera, då minskar det ner lite i alla fall:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
10/5/11, 10:44 AM
#22

Absolut! Man måste ju börja i någonstanns,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[trollskogen]
10/5/11, 12:35 PM
#23

Det är samma tråd som jag talar om .

Jag har ju stallkatter o kastrerar dom men visst det krävs jobb för att samla in vildkatter .

viktoria91
10/5/11, 12:54 PM
#24

#10 Visst är det så. Eller så väntar man att skaffa djur tills mer än 2 hjärnceller hamnat på plats.

Denna kommentar har tagits bort.
Teddyvide
10/5/11, 1:00 PM
#26

#24 Haha;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Gittan
10/5/11, 8:44 PM
#27

Jag har tre katter i stallet. De kom dit helt vilda och det är två hanar och en hona. Honan fick sex ungar. Min far tog bort ungarna och vi lyckades ta in de vuxna som blev kastrerade. De var förkylda och mådde dåligt. Nu är de ute i frihet och bor i stallet, men vi kan ännu inte ta i dem. De har det bra och mår bra. Undrar hur det gått om ungarna också funnits.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Upp till toppen
Annons: