Annons:
Etikettvilt
Läst 2006 ggr
medde
7/7/11, 9:47 AM

Polis sköt katt

Polien sköt en katt! Har just nu inget att säga än dettaFörvånad

Läs vidare in länken

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
7/7/11, 9:54 AM
#1

Agressiv och förvildads. Har de inte en tanke på att katten kan varit rädd. Det finns även i Sverige som skjuter först och frågar sedan. Om ett barn gör ett busstreck och sedan blir rädd när främmande människor komme för att ta dem och barnet skriker. Skjuter polisen då också. Ja den som sköt katten har nog ett avfyrarfinger som kliar

medde
7/7/11, 11:34 AM
#2

Jag kände det här var lite för mycket rent ut sagt..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Birdiegumman
7/7/11, 11:14 PM
#3

Usch vilka hemska människor! Så rädd den stackars lilla katten måste ha varit. Gråter

medde
7/8/11, 9:17 AM
#4

Katten var ju en tamkatt, men med all säkerhet panikslagen..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
7/12/11, 9:12 AM
#5

vår katt har varit borta sen maj =( 8år gammal och jag mår dåligt av att läsa detta =/

Sandidra
7/13/11, 11:24 AM
#6

Varför hade de inte märkt sin katt om den var ute. Tycker man om sitt djur ska det vara märkt/ chipat så polisen kan hitta ägaren.

Sedan finns det bättre avlivningsätt, men vem ska betala det? Polisen? Sätta en omärkt katt på katthem gör man väl inte heller när man inte vet att det kommer en ägare och löser ut den. Finns väl folk som gör det gratis men man kanske inte har tid att hitta sådana medans annat folk blir rånade och skjutna och överkörda av rattfulla.

Tycker att det är ägaren som brustit i sitt ägaransvar, inte polisen.

Ta hand om de djur man skaffar sig. De kostar att chippa/ märka men chanserna ökar att få tillbaka djuret om de rymt.

Nu fick katten lida och bli stressad för att ägaren inte hade ork/tid att märka djuret.

Annons:
medde
7/13/11, 11:40 AM
#7

#6 Jag tror faktikst inte att poliserna hade med sig en scann så  dom kunde kolla chip nummer. Inte brukar dom bära med sig detta då dom är ute på patrull. Men om så skulle var fallet, så är det nog så hårt att säga att ägarna inte hade ork/tid att märka sin katt, Det vet vi inget om alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sandidra
7/13/11, 3:49 PM
#8

#6 Helt rätt! Tittade de bara efter tatuering så är det fel. Det står det att katten var omärkt så tar man för givet att det stämmer. Naivt av mig att tro på kvälstidningar. Jag blir bara så upprörd av fall där folk inte tar hand om sina djur.

Leffe
7/13/11, 5:21 PM
#9

#8 Håller med om att det är upprörande att vissa inte tar hand om sina djur på rätt sätt. Det finns innedjur som inte skötts rätt också och det är också lika upprörande. Men jag blir upprörd också att polisen skjuter en oskyldig rädd katt också.

medde
7/13/11, 9:40 PM
#10

Sanningen i det hela kommer nog inte fram till 100%. Men trist är det då det händer,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[_annaH]
7/15/11, 8:56 PM
#11

Klart en katt blir rädd om flera personer försöker fånga den, blir bara arg när jag läser artikeln! Beslutet polisen gjorde va helt fel! Dom kunde gå till närmsta hus o fråga vem som äger katten innan, ta med den till nått katthem osv.

Fanns så mycket mer möjligheter man kan testa innan man bestämmer sig för att skjuta en katt. herregeud säger ja bara…

medde
7/15/11, 10:49 PM
#12

#11 Instämmer med dig! Dom pangade lite för snabbt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: