Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 3802 ggr
FerretCrow
2011-06-19 22:01

Hönshus av olika slag!

Hej på er alla.

Jag är helt ny på denna sajt och jag bor på en gammal lantgård nu som jag skulle vilja sakta med säkert återuppliva med åren.

Först i tankarna är väl Höns så nu skulle jag gärna vilja se lite bilder på era Hönshus och berätta lite om hur jusst det är uppbyggt med värme med mera.

Tack på förhand.

Mvh erika

Annons:
medde
2011-06-20 11:01
#1

Hej.

Vi har ju sett på skuggfolket, till och från..Välkommen!

Lägger in lite länkar med olika råd. Men hoppas det även kommer in lite bilder från andra med ett och annat råd också

Länk 1

Länk 2

Samt Jordbruksverket, på denna sida finner du både bra råd och regler.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

FerretCrow
2011-06-20 12:26
#2

Medde: Ja där har vi setts men är ju ny på denna avdelning. Tack för tipsen och jag hoppas oxå att få se bilder på olika hus ;)

740tjejen
2011-06-22 17:27
#3

Vårat Hönshus är inbyggt i våran utebo. Men har bilder på rastgården, dock inte så charmig. vi ska dock flytta hönshuset till vintern då våran flock har utökats med kycklingar. Så när allt är färdigt kommer de bli stort och plats för 20-25 dvärg kochin.

Just nu bor de då i en utebur för kanin mamman och kycklingarna, och tupparna bor i hönshuset. Uteburen står i en stor utebox, där vi satt upp värmelampa, hönsen fixar dock värmen bra till sina telingar.

Kaninburen är 60 bred och 120 lång med husdel. Där får de husera tills kycklingarna kan klara sig själva. (3-4 veckor)

Vi ska inhandla stolpar till rastgården och göra det grävningssäkert. Har även nättak och en del plåttak så de kan vara ute även om det regnar. .

Finns även en gammal dyngstack i blivande rastgård som kan bli populär för dom och sprätta i. Bilder kommer allt eftersom. :)

FerretCrow
2011-06-23 08:00
#4

#3 åh lät ju som dom kommer få det toppen. bilder längtar jag efter ;)

Upp till toppen
Annons: