Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1902 ggr
[TheoA]
2011-06-07 21:43

Faktist..

så funkar klickerträning på de flesta djur….

Annons:
UlrikaD
2011-06-07 21:47
#1

Det var ju med Höns allting började:)

Som hundinstruktör gick vi kurs hos just Bob Bailey och lärde oss klicka in hönor.

Fawo
2011-06-07 22:05
#2

Häftigt :) Inte sett förut!

// Fawo (;

[TheoA]
2011-06-07 22:24
#3

#1 Något nytt för mig! COOLT :p Nån som har klickertränat Kalv, funderar på att prova det :P

UlrikaD
2011-06-07 22:26
#4

#3 Man kan ju klickerträna akvariefisk så då borde väl Kalv vara en barnlek.Skrattande

[TheoA]
2011-06-07 22:38
#5

Akvariefisk!!! wow… en liten räka då?

UlrikaD
2011-06-07 22:40
#6

Ingen aning, men har sett akvarifisk.

Finns ju faktiskt klickerträning.ifokus. Kika in där.

Annons:
medde
2011-06-11 18:19
#7

Kul klipp.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
2011-06-11 20:30
#8

När man kör med fiskar brukar man ha en laserlampa och blinka en gång med när de gör rätt, då klickerljudet oftast inte hörs.

// Fawo (;

medde
2011-06-11 21:34
#9

#8 Det har var kul, fick verkligen lära mig någon nytt. Då även jag jobbat med delfiner.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fawo
2011-06-11 23:20
#10

Vid delfiner använder man väl visselpipa? För den hörs väl mycket bättre än klickers vad jag hört!
En tjej som säsongsjobbar på kolmården hade föredrag för ca 2 veckor sedan :) Fick veta så mycket om delfiner, hur man tränar dem osv. Riktigt intressant! Själv har jag aldrig varit i kontakt med delfiner, men någon gång i framtiden så vill jag gärna prova på då jag troligtvis kommer arbeta på djurpark.
Men rovfåglar är det största intresset! Skrattande

// Fawo (;

medde
2011-06-12 10:24
#11

Jodå vi hade visselpipa. Den liger  här hemma som ett minnne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2011-06-12 14:38
#12

Är det sant att de flesta djurparksdelfiner får magsårsmedicin i fodret som de hävdar i dokumentären "The Cove"?

Fawo
2011-06-12 14:53
#13

Tror ej detta gäller kolmården. Många delfinskötare som varit världen över säger att Sverige är bäst på delfinhållningen. Dock så är det inte som i The Cove att alla djurparker köper in sina delfiner från vildfångst, det var ganska överdrivet. Dock så finns det sådana fall.

// Fawo (;

Annons:
medde
2011-06-14 11:44
#14

Delfiner som dör i fångenskap dör sällan av ålderdom.

Det finns lite trådar om hur det är í denna artikel

Det är inte ovanligt med  kollaps av olika organ som utgör en dödsorsak.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2011-06-14 12:08
#15

Man kan ju föreställa sig att det måste vara väldigt påfrestande för dem. De som har så känslig hörsel. Jag var på en föreställning en gång och ljudvolymen gjorde ont i mina öron!
Sen har jag alltid varit välldigt skeptisk till att ha djur i fångenskap som är intelligenta nog att förstå skillnaden mellan frihet och fångenskap. Även när de behandlas väl. Men det hör kanske inte hemma här.

Sehvrin
2011-06-14 22:02
#16

#14 Sånt är lite knepigt att lägga en värdering i om man inte vet hur många vilda delfiner som dör av ålderdom.

Du som jobbat med delfiner: Hur reagerar de på publiken? Blir de peppade, är de likgiltiga eller ogillar de den? Antar att det kan skilja sig mellan individer, men hur är det generellt?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

medde
2011-06-18 12:58
#17

#16 Det är mycket beroende på dagsformen.. Ibland så var dom superpeppade för att andra dagar var helt ur form.  Publiken gillar de flesta och mycket beror även där på hur publiken är. Men en sak är säker att dom har full koll på publik. Men kan även slå av dom helt en dag om dom inte vill "jobba"

"Min" som jag jobbade med var mycket beroende av mig och mitt humör. Så varje morgon skulle alltid börja med kel och mat. Annars blev det stora och vilda protester från henne under en lång tid.  Gick jag in och gjorde annat först på morgonen, älskade hon att spela "död" i poolen. då hon gjorde det en gång först och fick då en omedelbar reaktion från min sida, i fom att jag kastade mig i poolen.. Efter det blev det en vana om jag inte hälsade på henne först.Men då det inte var den "bästa" parken för en delfin så sattes det in den xtra show under kvällen, vilket gav resultat att hon tappade lusten att jobba, vilket blev även för mycket för dom andra. Så det höll bara en kort tid.. Vilket vi var glada för.

Det bästa som var i poolen var då vi hade lekstund och bus med tomma publikstolar, samt då det kom barn från en annan stad som var autistiska. Delfinerna var som "fromma lamm" i poolen, och gav dessa barn så mycket kärlek att man verkligen blev rörd..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: