Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1751 ggr
Rita-S
5/30/11, 11:08 AM

Glädjande för lantbrukarna: Dieselpriset sjunker!

Dieselpriset har sjunkit med 10 öre per liter, vilket nog kommer glädja bönderna. Vi håller tummar för att det kommer sjunka litet till!

Även 95oktan bensin sänktes med 10 öre per liter.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Fridaaaa
5/30/11, 11:14 AM
#1

Går upp och ner varje dag tycker jag :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
5/30/11, 6:23 PM
#2

Många bäckar små….. Låter bra för nu är det nog snart lite "för" mycket både på bensin och Diesel. Jag har en törstig volvo..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
5/30/11, 7:47 PM
#3

jo men visst! Jag menar, miljötänk i all ära, men vad med alla som är beroende av bil för att komma till jobbet? Det kommer ju sluta med att folk inte har råd med att åka på sitt jobb varpå dom förlorar jobbet, och så sitter dom där då.. vad med att utöka kollektivtrafiken så alla har fair chance, och sen kan man joxa med priser? Och medelsvensson vill inte betala hur mycket som helst för sin mat, lägger man på priserna och avgifterna hela tiden måste ju slutligen bonden öka på sina priser varpå folk slutar köpa till fördel för billiga saker från utlandet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
5/30/11, 8:58 PM
#4

#3 Så sant så.

Men alltid bara med posetiva ting för bönderna,., Allt är nog välkommet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tom-B
5/31/11, 5:58 PM
#5

För Bonden är ju Dieselkostnaden en avdragsgill kostnad.

Men för att kunna dra av, så måste man ha inkomst.

Och så länge Svenska konsumenter väljer att köpat ex  billigt Tyskt dioxinförgiftat kött, så lär "Grisbönderna" inte få så mycket att dra av mot.

Sverige är ett av de få länderna i hela Europa, inklusive Ryssland, som tillåter import av detta kött.

Tyskarna blir alltså inte av med detta kött om dom inte dumpar priset till Svenskarna rejält.

Ät Svenskt, så får vi behålla våra "Grisbönder". Det är snart inte många kvar.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[TheoA]
6/1/11, 9:49 PM
#6

Bra för dom som kör eko, de behöver ju köra 7 extra gånger än vad vi "icke eko" behöver. om man inte skulle behöva köra så många gånger så skulle vi också köra eko.

Annons:
medde
6/4/11, 1:20 PM
#7

#6 Så sant så Theo

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
6/5/11, 6:15 PM
#8

Glädjande att priset på drivmedel går ner, man tänker både en och två gånger innan man ger sig ut på en tur och bor man som en annan så är man i behov av bil, samt i vårat fall två stycken för att få tillvaron att gå ihop.

Stefan - Modellbyggare

740tjejen
6/13/11, 2:03 PM
#9

Tycker de kan sänka diesel och bensin ner till 10 kronor. Då hade allt varit enklare. Är ju skitdyrt och tanka i sverige. Om nu bilarna är så hemska miljöbovar, varför går de igenom en besiktning då med hårda avgaskrav. orimligt.

Tom-B
6/13/11, 7:04 PM
#10

Dessutom höjer dom drivmedelsskatten utan att ordna kollektivtrafik på landsbyggden över huvud taget.
Oförskämt!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Fridaaaa
6/13/11, 9:06 PM
#11

#10 Ja det är riktigt dåligt. Säkert kontorsnissar som bor i stan som kan ta buss eller gå, som har bestämt det :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tom-B
6/14/11, 9:20 AM
#12

Och det har vi C och MP att tacka för.

Man bugar djupt!??

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Fridaaaa
6/14/11, 9:30 AM
#13

#12 Känns lite så ja :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[TheoA]
6/14/11, 7:45 PM
#14

Jag kan inte ta mig någonstans i sommar själv för flera av bussarna här förbi kommer dom inte köra!! Skrikandes

Upp till toppen
Annons: