Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 2464 ggr
sissie
2/5/10, 10:42 AM

Våren i antågande?

Nu tycker många att jag är ute och cyklar i det blå. Men SOLEN skiner för fullt, fåglarna kvittrar, himlen är nästan klarblå och det känns som vår i luften.

Dags att börja titta efter vårtecken?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
2/5/10, 10:48 AM
#1

sissie!! Har du flyttat? Tycker vi bor så nära varandra, men här ser jag inte ens ner till centrum av all dis.

Men visst ska jag kolla efter vårtecken, det vore en hödpunkt att få hitta det. Saknar våren nu.

Jättekul att få höra från er andra om ni hittat ett litet vårtecken ute.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/5/10, 1:34 PM
#2

Om våren betyder att hästar fäller så tror jag nog vi kan kika efter vårtäcken, Gejsa fäller sina första tufsar. Skal köpa b-vitamin och ge hon i slutet på månaden så hon inte blir så trött!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Farwuq
2/5/10, 3:28 PM
#3

Här har vi sol och någon plusgrad.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2/5/10, 5:19 PM
#4

Jag får be sissie om ursäkt. Då dagen vart riktigt vacker med massor av sol och så fint väder…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2/5/10, 5:26 PM
#5

Sol ljuset idag är lite våraktigt, det har liksom en varmare färg.

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2/5/10, 7:48 PM
#6

Jag får instämma helt och hållet, men morgonen började helt grå av dis…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Salo
2/5/10, 8:28 PM
#7

Som jag skrev i en annan tråd så har ju mina hönor börjat värpa efter en lång vintervila så det är ett trevligt vårtecken tycker jag. Sen som ni andra säger så var solskenet idag något speciellt, kändes somrigt i luften på något vis trots snö så långt ögat kan se.

medde
2/6/10, 10:58 AM
#8

Vad den här tråden får mig att börja längta till våren och alla ljuvliga färger som kommer…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/6/10, 8:20 PM
#9

Idag har det varit rätt hyffsat väder. Inget snöfall i alla fall.Flört

Vägarna är blöta och fläckvis torrare.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

AnnaLundin
2/6/10, 10:17 PM
#10

här är pollensäsongen igång nu, så våren är absolut på väg!

(al och hassel börjar i februari, oavsett om det är snö och minusgrader ute eller gassande sol och plusgrader…)

/hälsning från allergikern som fått köra full medicinering idag…

sissie
2/6/10, 10:26 PM
#11

Det var ju inte det roligaste vårtecknet.Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2/6/10, 10:30 PM
#12

#10 Trist med allergi, min tös är astmatiker så jag vet eländet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Vattnadal
2/8/10, 1:51 PM
#13

Här behåller vi gärna vintern ett tag till! Mars ut kan snön få ligga, sen vill jag raskt ha vår och torra vägar.

Jag längtar till våren för min egen skull, och djuren som längtar ut (får och höns) men huskyna vill ha sin vinter så länge det går.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
medde
2/8/10, 8:49 PM
#14

Jag vill nog har vår nu, men undrar varje gång man ser dessa snöhögar som plogats upp hä rpå gården, när dom kommer att smälta. Om ni visste vilka berg som är utanför här. Känns som det kommer ta till midsommar för dom att smälta

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/8/10, 8:51 PM
#15

Har tänkt på det också. Det värsta är väl att våra svenska älvar kommer att svämma över sina bräddar och dränka ett och annat hus.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2/8/10, 8:59 PM
#16

Oj vilka vår floder det kommer att bli till våren. Elände kommer det att bi med all säkerhet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2/8/10, 9:25 PM
#17

jo, det ligger mycket vatten där ute. Kraftverksdammarna lär nog bli fulla.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
2/8/10, 10:24 PM
#18

Mer därtill. De lär få lov att släppa förbi vatten också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Salo
2/8/10, 10:33 PM
#19

Men när snön börjar smälta så kan man ju skotta ut högarna lite så borde det gå fortare för dem att försvinna. :) Men mycket vatten lär det bli här och där.

medde
2/9/10, 8:11 PM
#20

Här runt där jag bor och högarna enorma, numera får man ju inte dumpa snön i sjön som det gjort tidgare..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Tom-B
2/11/10, 12:26 PM
#21

Jag har för mig jag läste på någon av elleverantörernas sida, att norröver är det brist på snö, och därmed kommer vattenmagasinen inte att fyllas i den grad som behövs.

Högre elpris att vänta!?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Farwuq
2/11/10, 12:57 PM
#22

De kan få ta så mycket snö de vill från oss i djupa södern.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rita-S
2/11/10, 1:25 PM
#23

vadå brist på snö? :D En bekant i Kiruna säger dom har som dom brukar ha och en aning mer!
Och här ligger det snart en meter.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tom-B
2/11/10, 2:04 PM
#24

Här är ett klipp från Vattenfavlls Marknadsinformation den 29/1:

Läget för vattenkraften påverkar rörligt elpris och priset för korta fastprisavtal. Nivån i vattenmagasinen är fortsatt låg. Efter en torr höst fortsätter vintern i samma spår. Den redan låga hydrologiska balansen för årstiden försämras ytterligare. Även om vi fått snö i rikliga mängder i stora delar av landet så hjälper det inte. Det är där vattenkraften finns som vi behöver nederbörden mest och just nu har vi mindre snö än normalt i de nordligaste delarna av Sverige och Norge. Nederbörden i form av snö kan vi heller inte dra nyttja av i vattenkraften förrän till våren.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Rita-S
2/11/10, 2:09 PM
#25

ah det är så dom tänker, jo men det har dom rätt i. Hösten var torr här med, hästarna kunde sova ute tills slutet på september!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2/11/10, 7:22 PM
#26

#21 Priserna blir ju bara högre och högre. Finns det inget tak snart?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

AnnaLundin
2/11/10, 9:27 PM
#27

#26 - det finns nog inget tak - tillgång och efterfrågan styr priserna och så länge elslöseriet tillåts fortsätta kommer priserna stiga. Vi måste nog börja effektivisera ordentligt får att minska elkonsumtionen för att få ner priserna. För att producera mer el är i dagsläget inte realistiskt…

Annons:
medde
2/12/10, 10:43 AM
#28

#27 Stämmer det du säger. Mitt inlägget var nog kankse lite dumt skrivet, men som en panik sak Då det blir dyrare och dyrare. Men detta vet jag väldigt väl då jag har en bror som är inom Fortum

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Marsvinlove
2/12/10, 5:39 PM
#29

Jag vill ha vår nu! Här är det massor med just nu ouppskattad snö:/

medde
2/12/10, 10:36 PM
#30

Vi vill nog snart alla här ha våren här nu.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

AnnaLundin
2/12/10, 11:13 PM
#31

Fast hörrni, det brukar ju liksom inte vara vår den 12 februari oavsett om det är mycket snö eller inte…

Våren kommer när det blir dags för det.

sissie
2/12/10, 11:19 PM
#32

Man kan väl önska och ha drömmar!Flört

Ett år för ett antal år sedan - säg 15 kanske - så blommade både snödroppar och vintergäck vid söderväggen andra veckan i februari.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Tom-B
2/13/10, 1:17 AM
#33

Våren?

Nån som vill ha 1 dm snö till, som vi just fått här strax syd Kristianstad. Hittills!!!

Med blåst och snödrev. Åter dax för militär bandvagn. Tror jag skall byta bil!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Farwuq
2/13/10, 8:05 AM
#34

#33

Ja fy, Skåne och snödrev fick gärna skiljas åt om jag fick bestämma.

Rynkar på näsan

Inbjudande som en sandstom i en öken.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Rita-S
2/13/10, 11:00 AM
#35

jag står i ett pälsmoln när jag borstar nu!!  och 18 minus ute :O) Ser inte rikitg sammanhangen kan jag säga

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2/13/10, 11:03 AM
#36

I år är det faktist att man vill ha våren lite extra, jag brukar inte alls tjata efter våren, men efter den här vintern så kan jag inget annat än vänta in våren.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2/13/10, 12:19 PM
#37

Suck, ibland har vi upp till +28°C i slutet av april.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2/13/10, 12:45 PM
#38

Tänk en ljuvlig sandstrand, blått hav som finns en meter i från den härliga solstolen man ligger på och njuter med något kallt och gott att dricka………..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2/13/10, 12:56 PM
#39

Eller en hängmatta på kolonin och kvittrande fåglar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2/13/10, 1:07 PM
#40

Passar även ljuvligt det med

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/13/10, 2:01 PM
#41

…eller en frisk galopp över snötäckta jorden och långa turar på vägar där man numera kan trava överalt pga 4 cm snö som stöd-dämpare mellan dom tråkiga asfaltvägar man aldrig kan göra något på sommarstider, häst som är pigg och yr av snön och gjärna jobbar mycket och länge… massor av filtar, kakao på tjermos och mysiga slädeturer i snötäckt landskap så man nästan väntar se tomten och sina renar hela tiden trots det är februari, hela värlten så tyst och vit och ren… :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Marsvinlove
2/13/10, 5:18 PM
#42

#41 Det lät väldigt härligt^^ Men jag har varken hästar eller kan rida tyvärr:P

Rita-S
2/13/10, 7:45 PM
#43

#42 men du kunne åkt med mig i släden ;) Du behöver bare kunne sitta! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Marsvinlove
2/13/10, 8:28 PM
#44

#43 Ja visst ja;)

medde
2/13/10, 9:03 PM
#45

Får jag plats? Älskar att köra häst, då man jobbat med travhästar i många år…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/13/10, 11:14 PM
#46

Jag kan nog säkert hitta släde med kusk-säte bak tvåsitsen så javisst är det plats :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

bluemary
2/13/10, 11:15 PM
#47

#41 Rita, det gör ont i mig ! (fast på ett positivt sätt).
Jag vet så väl vad du menar och jag längtar så…Jag riktigt
känner hästkroppen under mig, tyglarna mellan lill- och ring-
finger (helst den smala varianten) och hästdoften som lite
då och då slår emot mig. Det är helt oslagbart ! Glad

Rita-S
2/13/10, 11:18 PM
#48

#47 du får fölga med du med bluemary!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2/14/10, 9:50 AM
#49

Vilken häligt tur det skulle bli, men oj så mycket snatter det det skulle bli på oss. Men det är ju enbart kul.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/15/10, 8:56 AM
#50

Ni skulle ha jättekul kan jag tänka mig. Ett gäng pratglada "tanter" på utflykt under fällarna i släden.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2/15/10, 9:00 AM
#51

Vadå snatter! 'Meningsfull kulturell utväxling i högt tempo' heter det! Oskyldig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Farwuq
2/15/10, 9:01 AM
#52

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2/15/10, 9:52 AM
#53

#50 TanterFörvånad Nänä vi tjejer heter detSkrattande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Marsvinlove
2/15/10, 5:41 PM
#54

#53 haha precis;)

Jag är väääldigt långt ifrån tant iaf;) Bara 14 e jag:P

sissie
2/15/10, 6:28 PM
#55

Det dröjer inte så länge.Flört När jag var 20 så var det en mamma som sa till sitt barn: "Du får fråga tant…"

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Marsvinlove
2/15/10, 6:34 PM
#56

#55 Kanske inte det;) Jag tycker förövrigt att tiden går jättefort just nu, veckorna bara flyger förbi:P Men det är ju skönt, jag vill ju ha vår nu!:)

Farwuq
2/15/10, 8:43 PM
#57

Ja, våren behövs bums!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rita-S
2/15/10, 8:52 PM
#58

och den är nog på G nu vet jag. Lilla shettishingsten som gick med Gejsa blev smittad av St Valentine och visade sin kärlek för min Gejsa rätt så handfast här i går :) Dom går nu i skillda hager kan man säga, jag vill inte ha små shettisfjordisar kan man säga.. inte oplanerat iaf!

Så nog brunstar Gejsa, och storbrunsten kommer väl i maj tror jag.. :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2/15/10, 9:14 PM
#59

#58 Vilken snällt sto du har, men ena märr behövde enbart se på en kille så var hon nästan igång igen. Det slutade med att vi fick stoppa upp hennes brunst. Då hon själv rasade mentalt av det och så gick det ju inte och träna henne heller. Tänk dig köra 1,17 tempo och en hingst kom förbi på banan och hon tappar travet och börja spana på hingsten… Brrr,,, Vissa märrrarRynkar på näsan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/15/10, 9:21 PM
#60

#59 nu är det ju ingen travare eller högtpresterande sto jag har, men hon märker man inte brunsten så mycket på skal jag säga. Storbrunsten vid maj förra året så frös hon fast brevid Gulle och blänkade och pinkade som en tok men i övrigt är det inte mycket man märker. Lite klet runt svansen rästen av året och kanske lite latare ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2/16/10, 10:47 AM
#61

Mitt sto var lite "för mycket" i sin brunst och efter inrådan av vet så beslutadea att hormon behandla henne. Detta var för hennes eget bästa samt att träningen kunde fortsätta. Jag sålde henne efter flera år, då som avelsmärr och hon fick några fina avkommer, bland annat V75 vinnare i den skaran. Vilken var jättekul tycker jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/16/10, 11:42 AM
#62

Hormonbehandla är vad jag hört blivit mer och mer vanligt

Jag är glad det finns hjälp för dessa ston, det måste ju va fysisk och psykisk påfrästande och frustrerande för dom i större grad än för oss skulle jag tro

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2/16/10, 8:42 PM
#63

Först var jag imot det, men märren hade en stam som hette duga! Ville få henne till start, men var villig att lägga ned de tankarna då det inte gick att träna för fullt. Men då jag såg även att hon inte klarade av detta både kroppsligt och mentalt. Så fick det bli denna behandling.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/16/10, 8:43 PM
#64

Tur det om det hjälper med! JAg är imot att behandla "onödigt" mot något som helst själv jag med, men måste man så måste man ju..
Vissa märker man ju inte mycket på men vissa sliter och har det jobbigt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

medde
2/16/10, 8:47 PM
#65

Visst är det så, och på min tjej var det nödvändigt.

Hon kom även till start:;-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/16/10, 9:00 PM
#66

fantastisk att höra :D

Just nu måste jag erkänna jag är sur som fil. Någon har stulit min sadel.

Sadeln svider hårt ekonomisk men hårdare kjänslomässigt svider chabraket dom tog med sig.. mitt finaste.. vinrött låtsas-sammet, guldkant.. broderat med mitt namn i guld.. Jag och min bästis köpte vart vårt likadan fast hon i mörk grönt, i 1998 på en mässa i Norge.. broderade på våra namn, red ut på ridskolans hästar med dom och dagdrömde hästarna var våra. hur vi skule köpa gård tilsammans och bo på samma gård, alltid kunne rida och mysa tilsammans… *snyft* DET gör ont kjänslomässig. Lätt får jag tag på något vinrött chabrak vet jag, och många erbjuder brodyr, men inget som just DET…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
2/17/10, 7:59 AM
#67

Usch. Tänk om folk kunde låta bli andras saker.Gråter Folk föresten. Idioter är vad dom är, när dom inte kan hålla fingrarna istyr.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2/17/10, 10:59 AM
#68

#66 Fy vilket elände! Lider med dig nu… Har du en försäkring ang sadeln? Tråkigt att även en vacker minnes sak även borta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/17/10, 11:15 AM
#69

Japp jag har försäkring, och en ekstra försäkring så jag hadde fått sadel även om det inte ens fans dörr på sadelkammaren, men sabla surt ändå!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2/17/10, 12:14 PM
#70

Mycket surt är det då det händer.Man blir så väl med sin egen sadel och den sitter man bäst i! Jag har min sadel kvar fast jag ej har någon härt kvar. Men sadeln är kvar;-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/19/10, 11:09 PM
#71

Det hotas med 30 cm snl imorgon! Känner mig redan insnöad efter snöfallet idag.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2/19/10, 11:20 PM
#72

Hotas inte.. Utlovas…Obestämd

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tom-B
2/20/10, 12:25 AM
#73

Medde! Hotet utlovas!

I Skåne har det snöat idag, tillräkligt för snöskottning. Och plusgrader, så nu är det tungt att skotta.

Hot eller löfte, men mer skall komma imorgon, och ännu mer på måndag.

Nån som har ett ledigt hus där värmen finns?

Det här liknar mer den tyska ordleken:

Es ist unser in der luft. Bald kommt die löven och bären.

Det dröjer innan man kan köra den svenska varianten:

Vi har vår i luften.Var har du din?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

medde
2/20/10, 11:13 AM
#74

Pust säger….

Snön har fallit ned hela natten och mer komma skall. Men när ska detta ta slut?

I dag ska jag ut med bilen då jag måste in till city, men funderar riktigt noga just nu om jag ska för första gången på etthundra år använda de komunala transportmedel som finns…..

Ha nu en riktigt fin dag alla. hoppas vi ses under dag/kvällen

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Farwuq
2/20/10, 3:55 PM
#75

Här i söder är det +3°C och det har varit så nu i över ett dygn.

På något sätt anar man att våren väntar där borta på andra sidan Östersjön.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
2/20/10, 9:58 PM
#76

Våren har nog satt sin värme i halsen. Här är det isande vindar, isbitar till snöflingor och massor med snö.

Det måste ha fallit totalt 1 meter snö i vinter här i mellan Sverige.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
2/20/10, 10:51 PM
#77

Jag ta och fota högen framför min port en under morgon dagen, så ska i få se på snöhög Det jag tänker på är skulle det behövas komma in med tryckningsforden till porten, så kan dom känna sig blåsta på det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/20/10, 11:26 PM
#78

Har sett en och annan gigatisk snöhög nere på jobbet under hela vintern. De plogar ihop helt otroliga högar som de sedan forslar bort med lastbil. Gatan hemma är det så mycket snö på så att snövallen tar halva gatan så trottoaren har blivit en del av körvägen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2/21/10, 1:35 PM
#79

Det är ju numera miljöfarligt att slänga snön i sjön, därav vi har enorma högar runt husen nu..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2/21/10, 10:53 PM
#80

Fast när all denna snö smälter så rinner ju skitvattnet ner i dagvattenbrunnarna och rakt ut i sjön i alla fall.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
2/22/10, 1:54 AM
#81

Här i Östergötland har det grott igen fullständigt. Tågen och
bussarna är inställda och våran väg (inte i trädgården utan
den allmänna) har inte blivit plogad på 2 dagar så det har
varit helt tyst. Undrar hur det går med personalen på sjuk-
husen, det kan ju bara vara de som bor i närheten som
kan ta sig till arbetet. Har själv jobbat på röntgen och vet
vilken oerhörd arbetsbelastning det blir sådana här dagar.

Min syster ringde och berättade att hon hade skottat deras
balkong iklädd sina "ballongbyxor", grön livräddarväst
och så hjälm på huvudet. 'Bad om att få ett kort vid nästa
tillfälle.

Undrade hur det går med ambulanserna om någon skulle
bli allvarligt sjuk och fick då veta att de tar sig fram med
pansarvagnar där det är omöjligt att ta sig fram.

Även om man inte ska skoja om det, kanske att man skulle
bli lite sjuk och få åka en sväng, det vore något Flört

Farwuq
2/22/10, 8:03 AM
#82

Här hade vi tö i helgen, tö med massor av slask. Nu har det frusit och vi har -5°C. Där ute är det halt som tusan och den höga luftfuktigheten från helgen gör att man nästan fyser ihjäl bara man går ut.

Rynkar på näsan

Behöver jag tillägga att kommunen inte gort någon för att halkbekämpa gångbanorna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
2/22/10, 8:03 AM
#83

Gisses! -22 och tunnelbanan står stilla då bromsarna fryser ihop i kylan. BURR!!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
2/22/10, 10:21 AM
#84

Total kaos över sthlm.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2/22/10, 11:44 AM
#85

-30 grader i Ljusdal i dag, har snöat under hela hälgen dock inte så mycket som över stockholm.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
2/22/10, 5:47 PM
#86

Jajk!! MINUS TRETTIO!!!! Och jag som tyckte det var kallt här.Förvånad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
2/22/10, 6:22 PM
#87

Vi får va tacksamma för att det inte blåser lika illa som i går :D DÅ var det minus 18 grader och kändes kallare än i dag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: