Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1702 ggr
Rita-S
2010-03-04 09:23

4 mars

I dag skal jag jobbajobbajobba och sen skal jag även skriva dagordning till konstituerande styrelsesmöte i morgon samt rapport från årsmötet i facket.

Sen skal man en sväng till skitfia i stallet, och man kanske rider ut en sväng.

Därefter väntar middag och slappa!

Vad skal ni göra i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Tom-B
2010-03-04 09:36
#1

Skåne lider av vinterkyla. Så även jag!

Men rapporter om våren har under veckan droppat in:

Snödroppar, vintergäck har synts till.

Det kanske går åt rätt håll i alla fall.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

sissie
2010-03-04 10:36
#2

Här har vi lite mildare väder så snön har börjat smälta. Men det lär ta sin tid innan allting har smält bort. Snöhögarna är enorma för att vara i mellansverige.

Idag är jag ledig så jag ska pyssla hemma. Har inga planer på att ge mig ut någonstans idag.

Kanske ta ett nappatag med min byggmodell.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
2010-03-04 11:28
#3

Av hälsoskäl så har jag er på forumet, och stort TACK för det !Glad
Alltid lika spännande när jag ser att någon har skrivit ett inlägg.

Mina hundar rasar runt i trädgården och älskar snön. Men jag
börjar bli lite less på det hela, det är ju ingen som törs komma
ut hit på landet med risk för att de inte kommer ut och blir
sittandes härSkrattande Men någon gång ska väl snön försvinna….

Rita-S
2010-03-04 11:31
#4

#3 men det vore väl inte det värsta, ,att sitta fast tillsammans med dig på landet? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[trollduva]
2010-03-04 14:57
#5

morgonen spenderades med att jaga kalvar runt på gården,dom jädra hundarna har lärt sig att öppna dörren in till kostallet och det är så roligt att leka med kalvarna enligt domSkrikandesSkrattande

det är lika härligt väder i dag som det var i går och i förigår,fast det var rätt kalt i morrse nu är det ca +1 ute så jag ska rida en sväng i skogen senare hade jag tänkt

sissie
2010-03-04 15:37
#6

Kul att vovvarna håller dig sysselsatt.Flört Jag kan komma och hjälpa dem.Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
[trollduva]
2010-03-04 15:44
#7

6#du få gärna komma och jaga kalvar om du villTungan utedå sliper jag^^

Vattnadal
2010-03-04 18:17
#8

Jag masade mig upp runt halv nio, ut med de 4 hundarna som sovit inne en sväng. Sen fick faktiskt jag frulle, tvätta mig och rena kläder, innan jag gick ut igen. Brukar alltid ge hundar och djuren i stallet mat först, men tog ledigt från det idag.

När alla hundar fått mat, och Höns, kaniner och får fått mat och vatten, tog jag en runda i datavärlden. Sen plocka undan lite snabbt, och åka in till Söderhamn. Handlade en vagn full på coop och 2 flaskor vin på bolaget. Sen hem, släpa in kassarna, och så kom faster med kusin och kompis. Först fick valparna busa, sen tog faster ner julgardiner i kök och vardagsrum och fick upp nya, medan jag städade akvarium.

Nu ska jag städa de sisat 4 musburarna, samt till kanarisar och dvärgvaktlar, mocka åt kaniner och Höns i stallet, sen slänga ihop middag till hundar och människor.

Avslutar dagen med att städa stora saltakvariet och vika en maskin tvätt. Maken ska packa inför polardistans nästa vecka (slädhundstävling för rasrena polarhundar) och nacka hedemoratuppen Cornelis, som ska bli finmiddag imorrn, när vi får gäster.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

sissie
2010-03-04 19:27
#9

Kors! Får4 su någon chans att sitta ner och dricka en kopp kaffe eller the i lugn och ro på dagarna.Förvånad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
2010-03-04 19:42
#10

#4 Tack Rita, du är så go ! Kanske att du har läst om en
eventuell Kolmårdsträff i sommar. Det vore jättekul om du
också kunde komma ! Men om jag inte helt missminner mig
så bor du väl i Norrland ? Så det blir väl lite långt förstås,,,,,,

Du ska möjligen inte åka nedåt och hälsa på släkt, vänner,
eller oss ??Glad Ville i alla fall frågaGlad (har skrivit ett inlägg om
det på "djurparker")

Rita-S
2010-03-04 19:47
#11

har inte riktig planerat något som helst än, men nån gong under sommarn skal man väl kanske en sväng riktning Oslo iaf :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

bluemary
2010-03-04 20:09
#12

Ja, då är ju inte Kolmården något man tar en liten omväg
för precisSkrattande Men det går flera tåg !

Upp till toppen
Annons: