Jag masade mig upp runt halv nio, ut med de 4 hundarna som sovit inne en sväng. Sen fick faktiskt jag frulle, tvätta mig och rena kläder, innan jag gick ut igen. Brukar alltid ge hundar och djuren i stallet mat först, men tog ledigt från det idag.
När alla hundar fått mat, och höns, kaniner och får fått mat och vatten, tog jag en runda i datavärlden. Sen plocka undan lite snabbt, och åka in till Söderhamn. Handlade en vagn full på coop och 2 flaskor vin på bolaget. Sen hem, släpa in kassarna, och så kom faster med kusin och kompis. Först fick valparna busa, sen tog faster ner julgardiner i kök och vardagsrum och fick upp nya, medan jag städade akvarium.
Nu ska jag städa de sisat 4 musburarna, samt till kanarisar och dvärgvaktlar, mocka åt kaniner och höns i stallet, sen slänga ihop middag till hundar och människor.
Avslutar dagen med att städa stora saltakvariet och vika en maskin tvätt. Maken ska packa inför polardistans nästa vecka (slädhundstävling för rasrena polarhundar) och nacka hedemoratuppen Cornelis, som ska bli finmiddag imorrn, när vi får gäster.