Annons:
Etiketthästar
Läst 4196 ggr
alskarkolhydrater
2010-04-07 17:03

Hjälp utsatta och vanvårdade hästar och åsnor!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem ett brev för några veckor sedan, från Wspa, hjälporganisation för utsatta djur. Både mitt hjärta och min själ grät när jag läste detta, som man nu även kan läsa om på deras hemsida  Wspa.

Är själv medlem och stödjer med en summa varje månad. Vill därför bara göra ett inlägg med detta här så att folk får se wspas fina arbete! Och för den som vill och har råd, kanske bidra med en liten summa. En liten femtiolapp tex, blir ju mkt i längden :)

Annons:
Rita-S
2010-04-07 17:13
#1

Jag håller med, mycket viktigt arbete att se till att djuren mår bra!
Men för min egen del vill jag först fokusera på alla dom hästar här hemma i sverige som far illa faktisk före jag börjar gå förbi alla djur här för att hjälpa djur i andra länder.. Vi får inte glömma våra egna djurskyddsorganisationer som kämpar lika hårt som WSPA på lokal mark. Jag bidrar dock till bägga delar. en liten slant till lokala organisationer och en liten slant till WSPA. alla droppar monnar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

alskarkolhydrater
2010-04-07 17:21
#2

Håller absolut med dig!!

Dock förekommer det ju så otroligt mkt mer plågeri m.m mot djur i dessa länder, än vad det gör här. Vi har ju så pass mycket lagar och många som uppmärksammar på ett helt annat plan än vad det görs i tex då Israel, där då åsnor och hästar bara ses som arbetskraft och inget annat. :( usch.. blir så ledsen…

SwedenZoo
2010-04-07 22:15
#3

#2 Sveriges djurlagar sägs av politiker vara de bästa. Men tyvärr är det inte hela sanningen. Vi ligger långt efter i utveklingen. Dessutom sker mycket vanvård i Sverige som aldrig uppmärksammas eller anmäls.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

  

Upp till toppen
Annons: