Annons:
Etiketthästar
Läst 2688 ggr
Rita-S
4/1/10, 5:00 PM

RIP min älskade Gejsa..

Mitt liv är tomt.. jag gråter och gråter, mitt hjärta är rivit i tu..

Min älskade Gejsa fick lämna mig i dag.. Jag fick åka hem från kliniken utan häst..

Pålagringar i höger fram… 3 sprutor smärtlindrande i kotan och ändå lite halt..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
sissie
4/1/10, 5:04 PM
#1

Nej vad tråkigt!Gråter Låt tårarna rinna, det mår man bättre av sen.

Vi finns här för dig, vännen.

SkrivreglerSkrivreglerSkrivregler

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[TheoA]
4/1/10, 6:03 PM
#2

Gråter med dig Gråter

gejsa
4/1/10, 6:32 PM
#3

Jag gråter med dig Rita. Jag som trodde att hon skulle bli minst 28 år gammal iaf. Rynkar på näsan

Rita-S
4/1/10, 6:39 PM
#4

#3 det var ju vad jag beställte.. 30 år minst.. men skebnen ville annurlunda för mig och Gejsa.. jag tackar dig för att jag fick denna tiden med hon iaf, jag har varit så lycklig.. Jag hadde så många planer och tankar.. vagn.. ny fin-sele.. grusat på en minut..

Jag sitter i chocktillstand i soffan.. har fått så många medelanden på telefonen, på facebook, googletalk och msn..

Det gör så ont, mer ont än jag väntade, jag trodde jag visste hur det är när man får ta ett sådan beslut, men jag var inte alls förberedt på smärtan.. jag känner mig död, kall och kjänsolös, och nästa sekund flödar tårarna.. oförstående katter och hund forsöker pigga upp matte och jag bara gråter ännu mer..

Jag kan bara trösta mig med att hon iaf inte har ont nu.. det är jag som bär smärtan med mig vidare..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

gejsa
4/1/10, 7:21 PM
#5

Ja, jag kan inte heller komma mig för något. Springer till datorn stup i kvarten. Förstår inte heller hur allt bara kan spoileras från den ena sekunden till den andra. Vi som trodde att hon bara hade hovböld. Jag var så säker på det.

Jag gick och tittade i hennes box som hon hade när hon stod här. Hur hon skrapat med hoven när det vankas mat. Det är ett hål i cementen där. Hur hon sparkat mot väggen när någon bredvid retat henne, hur hon bitit och kliat sig mot väggen. Jag kan inte förstå att hon inte finns hos oss längre. Vi som hade tänkt komma och hälsa på i sommar. Gunnar spelar ju i Delsbo i juli månad. Har hela tiden tänkt vi hinner komma och hälsa på. Nu är det redan försent. Sista gången jag såg henne var när hon gick på rampen för att åka till dig. Hörde henne svara gnäggande en bit bort när gobban gnäggade på henne. Inte trodde jag att Gobban skulle överleva henne. Min första häst som är så snäll så hon är larvig. Jag beklagar verkligen Rita, att du inte fick ha henne längre tid. Jag VET hur mycket du älskade henne och vilka planer du hade. Och jag var stolt att du älskade henne så mycket. Vi fick iaf 11½ år och du 1½ år med henne. Och det vi vet är att hon aldrig behövde lida eller vara hungrig varken hos dig eller mig. Hon behövde aldrig bli någon vandringspokal osv. Det enda jag beklagar är att du inte fick köpa henne tidigare. Du var ju intresserad 1 år innan du fick komma och titta och provrida. För jag ville inte sälja henne så långt bort. Visste att det skulle dröja innan jag fick se henne igen. Men hade jag vetat det jag vet i dag så hade du fått henne tidigare. För jag vet att hon mådde bra hos dig. Kram på dig och ha en sådan bra helg som du kan ha. Det är bara vi som lider, Gejsa sover och har det bra nu.

Rita-S
4/1/10, 7:32 PM
#6

#5 tack Carola..
Jag har talat med Kåre Henrik, hovisen nu, han blev helt chockad.. enbart en ända gong i hela sin karriär har han varit med om en häst som har fått pålagringar från hältfri till så ont som Gejsa hadde på under ett år.. enbart en ända gong.. prata om maximal otur? Som han sa, i vanliga fall lever dom många år med pålagringar utan att dom besväras så himla mycket..
Varför just våran Gejsa.. Fan som jag bölar hela tiden.. till och från,…

Jag talade även med min egen veterinär.. så fort hon hörde 'pålagringar' blev hon riktig lädsen, och hon bekräftade det towa sa att Mats på kliniken var grymt duktig.. hon sa att ut från det jag beskrev av vad jag fysisk såg skulle hennes beslut varit samma..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Perly
4/1/10, 8:46 PM
#7

Kan inget annat en att sörja med dig, hemskt att förlora sina vänner även om man vet att dem slipper lida… <3

Alltid Oavsett

medde
4/1/10, 8:46 PM
#8

Rita! Jag saknar ord, vet inte hur att säga till dig. Jag vet vilken smärta du går igenom. Den är fruktansvärd och det finns inga riktiga ord som kan trösta dig i sorgen.

Pålagringar kan verkligen ställa till det om det vill sig illa, mycket beror på var dom sitter osv. Men du har gjort det rätta för din häst! Hur elakt det än låter så har just du sett till att hon inte lider och har ont, utan nu kan springa på dom eviga gröna eviga ängarna. Det är den finaste man kan ge sin kamrat då hon lider. Så var på något sätt stolt över ditt handlade, du befriade henne från smärta och lidande. Det är en sann vän det!

Kramar i massor till dig Rita från hela mitt hjärta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Stephanie
4/1/10, 11:32 PM
#9

Vad hemskt! Rynkar på näsan Man vill aldrig låtsas om att ens nära och kära inte alltid kommer finnas där för en… Och djur kan betyda så otroligt mycket att man fullständigt bryter ihop. Rynkar på näsan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gejsa
4/2/10, 12:24 AM
#10

#6# Men som du säger så kanske hon har haft pålagringar en längre period utan att varken du eller jag märkt det. Sedan när hon blev påhoppad i hagen så fick hon en spark eller vrickade foten i den djupa snön och då aktiverades det. Det är ju ingen som vet. Eftersom jag aldrig röntgat henne innan.

[trollduva]
4/2/10, 1:28 AM
#11

gud så tråkigtRynkar på näsan

giffan
4/2/10, 1:51 AM
#12

Stackars dig. Så otroligt fin häst. *kramar om dig*

Jag vet hur det känns, förfärligt och man villbara bryta ihop. Och det ska du göra för en stund! Grina skrik och allt vad du känner för. Men sen kommer du inse att du har gjort det rätta och vara så tacksam för den tid du fick av henne.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rita-S
4/2/10, 5:49 AM
#13

#10 känn ändå ingen skuld för att hon kanske kanske haft redan innan jag köpte Carola, det är ju ändå inte ditt fel om det skulle va så.. sen ligger undersökningsplikten på mig som köpare, det vore i så fall mig som skulle röntgat hon själv. Jag ångrar inte ens nu i den svåra sorgen en ända sekund att jag köpte Gejsa. Även om tiden vi fick blev så mycket kortare än jag trodde när jag köpte hon har varje minut varit en glädje. Jag har älskat hon nästan från hon kom, och vi har haft så mycket kul tilsammans på den aldeles för korta tid som gått..

…och nu lipar jag igjen.. *snyft*

Jag tänker på dig med Carola… du älskade hon du med..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
gejsa
4/2/10, 1:47 PM
#14

#13# Tack Rita att du är så snäll i denna svåra stund. Du hade lika bra kunnat vända sorgen till ilska mot mig. Jag är så ledsen så jag knappt kan läsa eller skriva. Ser att du inte kunnat sova i natt heller. Du skrev detta mitt i natten. Jag har sovit väldigt illa också. När jag vaknade så kom jag på visst ja, Gejsa är död. Jag kan inte förstå att hon är borta. Allt känns så himla meningslöst. Jag ville ju att hon skulle få det bra hos dig och leva länge, länge. Jag sa ofta till folk att Gejsa hade aldrig kunnat hitta en bättre ägare än dig. Du var nästan larvigt försiktig ibland med henne. Ja, det vet du ju. Jag är så ledsen för dig och Gejsas skull så du anar inte. Nu ska jag åka bort och följa med gunnar på båten. Kommer hem på söndag kväll. Hade velat prata med dig då och då men jag har inte internet. Så du får ha det så bra du kan ha trots att du inte har Gejsa längre. En jättestor bamsekram från mig. Gunnar hälsar till er också. Han är också helt oförstående att det verkligen har hänt. Mina ögon är svullna och röda så jag ser inte rolig ut när man ska åka bort. Vi hörs.

Rita-S
4/2/10, 1:56 PM
#15

Du får hälsa Gunnar du med, och forsöka ha lite trevligt..Jag får besök i kväll av Jonna, min finska kompis.. hon var helt i chock hon med..
Kommer nog inte va så himla mycket på datorn i kväll då ändå..
jag måste bara bearbeta sorgen.. Kram på dig Carola..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
4/2/10, 2:28 PM
#16

Många kramar till er båda.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

SaraC
4/2/10, 3:05 PM
#17

Usch, det är alltid lika jobbigt när sådant händer Gråter Skickar en stor kram jag med.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Chestnut
4/4/10, 3:58 PM
#18

SKickar stora kramar till er båda, Rita och Carola!

Tycker att ni är oerhört starka som håller samman och att ni tänker på att gejsa inte lider mer. Även om det gör ont för er. Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: