Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 1747 ggr
Rita-S
4/5/10, 10:46 AM

Djurplågeri på gård i Norge

Även norrmenn kan va taskiga..
På en gård i Norge var det elendiga förhållanden för flera Getter. Sjuka Getter hadde blivit skilld från flocken och mådde hemsk..
Dom djur som var friska hadde det bra, men förhållanden för dom som var sjuka och borttaget från huvudflocken kan bara klassast som djurplågeri..

Läs mer här (på norsk)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
4/5/10, 3:09 PM
#1

Lika trist varje gång man läser att djur far illa. Djurlågeri  förkommer vart vi än vänder oss i världen. Så är det tycker jag, men att vi verkar förvåna oss då det händer runt i vårat land eller som nu hos våran granne.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
4/5/10, 3:31 PM
#2

Det är hemskt när de låter sjuk djur få gå utan hjälp. Undrar hur många av dessa djur som hade överlevt om de fått veterinärvård från början? Säkert allihopa.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
4/5/10, 3:31 PM
#3

Beror väl på vad som var fel med dom i utgongspunkten, det kommer ju inte riktig fram av artikeln. Men förmodligen fler än nu iaf.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

nera
4/5/10, 10:23 PM
#4

Uscha ja, sånt här är aldrig roligt at få läsa om. Men tyvärr så händer det lite här och var. Gråter

Upp till toppen
Annons: