Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 1231 ggr
Mantissa
6/13/10, 12:54 PM

Någon som vill ha ett får?

Min kompis har ett får som hon känner att hon inte kan ha kvar. Lakrits är mycket tam. Följer med som en hund lös men kan gå i kopplel, åker gärna bil, kan dra skrinda, kommer när man ropar och är allmänt trevlig. Hon är svart och snäll att klippa.
Tyvärr har min kompis barn varit hård mot henne och fåret har nu stångat barnet vid två tillfällen. Andra barn har gått bra. Dock inte grisar och kalvar. 
Perfekt stallmaskot? Lakrits finns i norra sverige, västernorrland men kan fås nerkörd till hälsingland.

Annons:
medde
6/13/10, 1:28 PM
#1

Låter som helt helt underbart litet charmtroll. Hoppas ni hittar ett hem som förtjänar henne

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

giffan
6/14/10, 10:45 AM
#2

Vad är det för ålder på lakrits?

Har en bekant som har två tackor, där kan hon säkert få gå.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Mantissa
6/16/10, 1:56 AM
#3

jag ska fråga. Jag vet faktist inte hur gammal hon är.

Mantissa
6/19/10, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu har Lakris varit hos mig i ett dygn ungefär, och hon får stanna här över sommaren om det behövs. Men vi letar fortfarande efter en permanent lösning. 

Hon går nu mest lös på gården tillsammans med min (kastrerade)getabock men hon har också varit i hagen med åsnorna och det går bra. Jag har ingen anledning att tro att det inte skulle gå lika bra med hästar. Fast hon tycker bäst om mänskligt sällskap. Så fort man är ute så hänger hon i hasorna och ska kolla.

Lakrits är 5-6 år gammal. Hos de tidigare ägarna tränades hon lite i trickträning (sitt, apport) men det är inget som hon har gjort på länge.

medde
6/20/10, 11:08 AM
#5

Hoppas innerligt ni hittar ett bra hem som förtjänar henne. Då det verkar på det du skriver att detta verkligen är ett får utöverdet vanliga!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: