Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1416 ggr
[TheoA]
8/9/10, 12:11 AM

God natt - 8 augusti

God natt! Vad har ni gjort idag?

Idag har vi åk och hämtat min bror från sitt jaktläger :)

Han var bäst på att sjuta hagelgevär och han hade aldrig hållt i ett hagel gevär förut :) vi blev imponerade :)

Sen slängde jag ihop en tårta för min pappa fyllde år igår och då hade vi lite fest men idag var det några som inte kom igår ;)

Har inte gjort så mycket mer :)

Vad har ni gjort idag? 

                               *Godkväll*

Annons:
medde
8/9/10, 1:44 PM
#1

God morgon!

Säger jag med en förhoppning med att ni alla vaknat till en ny fin dag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
8/9/10, 8:10 PM
#2

Hittade en lösspringande hund i stallet, var en jakthund då dem jagar vildsvin i närheten så vi fick ringa ägaren till hunde. Som tur var fanns det ordentligt med telefonnummer på hunden och 2 sändare. Vilken tur att dne inte kom in till min ponnys hage då hade dem fått hämta hunden i liksäck.Oskyldig

medde
8/9/10, 8:17 PM
#3

Då gjorde du en jägare lycklig i dag flera  ggr om. Först att du ringde och sen för hunden inte hamnade hos din ponny.

Visst är det bra med jakthundar, dom brukar faktiskt vara bra märkta! Vilket  fler kanske skulle tänka på i skog å mark

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
8/9/10, 8:27 PM
#4

#3 Dem blev verkligen glad=) Hunden hade visst inte hadt det lätt hos sin föra ägare och fått stryk av den. Om hunden hade kommit in till min ponny i hennes hage och hon dödat den, hade jag åkt på något skadestånd då eller?

medde
8/9/10, 8:51 PM
#5

Nja normalt är det strikt ansvar som hundägare, och då kan ju inte du lastats för det som kunnat hända i din hage. Men hund i "arbete" som en jakthund är oftas, nja är inte säker.. Intressant måste försöka kolla upp detta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
8/9/10, 9:29 PM
#6

#5 Spelar ju ingen roll omd en är i arbete eller inte egentligen då den inte får vistas på privat mark och lyder inte hunden ägaren till punkt och pricka så gäller koppellagen, väl?

Annons:
medde
8/9/10, 10:08 PM
#7

Det låter högst troligt, det är ju strikt ansvar som hundägare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
8/10/10, 9:20 AM
#8

#7 Vilket är bra=) Det ska vara strikt när man har djur så att djuren eller andra i omgivningen inte far illa.

medde
8/10/10, 10:47 AM
#9

Så sant så.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: