Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 2353 ggr
Lorita
2010-11-08 06:55

Bagge, luktar?

Jag har mött en getabock en gång och ha pissade sig i pannan för att sen stryka av lukten på folk, är det samma för baggar (får)?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Vattnadal
2010-11-08 11:53
#1

Såna fasoner har inte Ture haft för sig. Han är bara kramig och gosig, typ. Nu är han kastrerad, så det torde inte bli problem i framtiden heller. Han ska få gå som lekfarbror med bagglamm i deras hage i framtiden, är tanken.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[TheoA]
2010-11-08 16:25
#2

Jag vet att bockar luktar väldigt illa men jag har aldrig hört att nån bagge luktar illa eller håller på och gnider in sig i kiss.

Rita-S
2010-11-08 19:06
#3

Nej det har jag aldrig sett baggerna göra, inte heller getbockarna vi hadde på gården gjorde sådan. Dock luktar dom ganska rammt som vi säger på norska (kommer av engelska order Ram). Det kan då underlättas av antigen kastrering om man inte skal avla, eller kallstall till dom. Eller bada förståss :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lorita
2010-11-09 06:42
#4

Tack, det gäller att kunna leva med dom djur man skaffar också. Får verkar vara väldigt trevliga djur Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Rita-S
2010-11-09 07:55
#5

det är dom :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: