Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1895 ggr
medde
2010-12-05 11:56

2: Advent

I dag är det 2:a advent och lucka nummer fem öppnades i adventskalender hemma. Nja inte den "vanliga" utan den med en liten god chockladbit i, tösenbiten har nog blivit för stor för den andra.

Sitter och funderar över om man snart ska kasta sig över julbaket. Men samtidigt är det söndag och man vill ha sin vilodag som söndagen är.. Då all stress och julrush kommer att infinna sig snart ändå.

Hur har ni det hemma med julplanering osv?

Snön ligger så vitt och fint både runt och på träden utanför. Fåglarna är utanför och äter sin frukost på balkongen.

Igår gav vi oss i väg ut för att inhandla filmen Eclipse men det gick inte alls bra då den posten inte kommit fram med sin leverans till butiken. Lite trist med den missen.

Hur som helst hoppas ni alla får en riktigt trevlig 2: advent, samt att vi kanske ses här på sajten under em/kvällen.

Mvh

Foto: www.fotoakuten.se

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[TheoA]
2010-12-05 13:44
#1

Jag öppnar bara tv kalendern för jag tycker att all choklad i kalendrarna är så äcklig.. Vi gör iordning allt efter festen som vi hade i går. Här sitter fåglarna också och äter frukost utanför fönstret. Jag har ätit 2 grötbullar och 1 tårtbit till frukost.. vi har 3 tårtor kvar så vi får nog äta i ett tag "/  Idag får vi väl äta rökt vildsvin eller dovhjort och potatissallad igen.. :P

Farwuq
2010-12-05 19:36
#2

Glad 2:a advent.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
2010-12-05 19:53
#3

Det samma till dig Draken!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rita-S
2010-12-05 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God 2 advent till er med, utkjasat är jag i dag då jag har jobbat med godis heeeela dagen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[TheoA]
2010-12-05 23:42
#5

Jag har kokat knäck och gjort glögg :D God andra advent till er med :D

medde
2010-12-06 10:02
#6

Nu är det bara att vänta en den 3:e advent. Sedan är det inte länge tills julen står utanför dörren.

Jag och tösabiten min hade en riktigt härlig mysdag igår. Men i dag är det måndag och full fart igen. Nu ska jag till vetten med vovvarna.

Ha en underbar dag alla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: