Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1659 ggr
medde
12/2/10, 1:14 PM

Hur är det med rättsystemet?

I den här artikeln så tas det upp en hel del om rättsystem om djurskyddet för våra djur.

Artikeln ställer en del frågor och undringar som jag personligen är väl värda att läsa. Artikeln är skriven av :

JESÚS ALCALÁ

jurist och författare

Länk till artikeln som publicerats i Svenska Dagbladet 

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Emma-Rhino]
12/2/10, 7:50 PM
#1

bra artikel, med ett ämne som tyvärr göms undan för mkt…

medde
12/2/10, 8:33 PM
#2

Jag tycker den var riktigt bra, och visst ligger det en hel del sanning lite här och där då det gäller djuren och deras skötsel. Allt är inte enbart båg och oskyldighet,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tom-B
12/3/10, 12:01 AM
#3

Djurrättsallianser går ofta, enligt min ganska enkla bedömning, till överdrifter då de påvisar vanvård m m. Jag har inte personligen råkat ut för dem i mitt bondeyrke, men ändå konfronterats med verkligheten i en del fall där Djurrättsalliansen ingripit.

Mitt förtroende för Djurrättsallianser är därför inte så stort, men …

Här är jag ganska övertygad om stor trovärdighet i filmerna. Och jag blev lika uppröd, då jag erfor att Åklagaren lagt ner fallet, som jag blev när jag såg filmerna.

Att t ex LRF är tama i sitt uttalande är inte så konstigt. Dom sitter ju på två stolar här. Det är ju en medlem (troligtvis) som anklagas.
LRF gör oftast motsvarande ljumma uttalanden i t ex arrendetvister. Både jordägaren och arrendatorn är förmodligen medlemmar.

Jag hoppas att någon med bättre vetande överklagar Åklagarens beslut.

Under förutsättning att filmerna verkligen visar den situationen, vilket jag alltså tror, så blir jag både äcklad och upprörd över yrkeskamrater som beter sig på detta sätt.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[Emma-Rhino]
12/3/10, 12:29 PM
#4

#3 håller med om att de går till överdrift.

Jag är emot pälsfarmar till 100% men att släppa ut de stackars illrarna är inte rätt metod. Då dör de en väldigt plågsam död.

Jag äter kött, var veg under en period men det funkade inte för mig. Det är inte att äta kött som stör mig utan som du säger Tom, man blir äcklad av hur djuren har det under sitt liv och under slakten!

Men vad ska man göra? Tycker folk klagar hela tiden utan att någon verka bry sig där uppe i sth…

Upp till toppen
Annons: