Annons:
Etikettgårdar
Läst 2326 ggr
Leffe
2010-12-18 11:28

Djurens skräckgård

Scenen är som tagen ur en skräckfilm.
Döda och plågade djur instängda, upphängda.
Läs mer här

Annons:
medde
2010-12-18 11:42
#1

Du han precis in före mig LeffeD, då jag satt och smälte först det jag både såg och läste.

Detta är helt makabert rent ut sagt!! Blir så arg och upprörd då jag läst detta. Vad finns i hjärnan på denna människa som kan göra så här. För mig finns det inte straff nog!!

Men nu ske det verkligen utdelas djurförbud samt fängelse anser jag.

Man undrar var grannar varit och även kanske bekanta varit, för hur kan det här hända på en gård i Sverige. Men på ett sätt visar det att vi är inte bara bäst som många vill säga, och dom andra länder är bara värst.  Det är dags att sluta blunda för vissa djurhållare i vårat eget land som jag anser är en skam, och andra kan få lida för en hel yrkeskår. Det måste bli hårdare straff och en större tillsyn.

Andvända hundens svans som soppborste… Tur att man inte är där!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
2010-12-18 12:24
#2

#1 Håller med dig, förstår inte hur det kan bli så! Klarar man inte av djuren kan man ju sälja dem.

Sveriges straff inom sådant här är ett skämt, skulle man däremot laddar något olovligt på datorn då åker man in vääldigt många år.

Djurkörkort borde också införas så att man gör praktiska och teoretiska prov om det djur man vill skaffa så man vet vad man ger sig in på.

Taxelina
2010-12-18 16:19
#3

Den här personen är helt klart färdig för psyket. Ingen frisk människa kan göra detta mot djur. Att en del så kallade djurägare missköter sina djur finns, det vet vi alla. Men det här var i grövsta laget. Helt enkelt en fruktansvärt sjuk människa som jag inte skulle vilja ha i min närhet.

medde
2010-12-18 19:49
#4

Men det som alltid förvånar mig. Ser ingen vad som pågår? Eller är det så att man är tyst och är en "god granne" och håller tystTyst Men det är för mig lika med att godkänna djurplågeriet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
2010-12-18 22:31
#5

Sluten avdelning eller retroaktiv abort.

Stefan - Modellbyggare

Taxelina
2010-12-18 23:13
#6

Det kan ju vara så att gården ligger avsides och inte har några grannar i närheten. För har man älgar hemma borde ju någon reagerat annars.

Annons:
[Emma-Rhino]
2010-12-19 10:50
#7

Nämen usch. Fy fan. Finner inte ord!

Alla gör misstag med sina djur, ingen är perfekt men att MEDVETET göra djur illa. ÅÅÅÅÅÅHHH! Blir så jävla sur.

Man borde låta de idioterna få samma behandling!

medde
2010-12-19 22:28
#8

#6 Men borde man inte också reagera på vanskötsel? Det händer lite då och då och även då finns det ingen som sett ett vet något. Så varför skulle det bli extra om man har en älg? Många väljer att blunda, kanske för vad som kan hände eller så vill man inte blanda sig.

Men jag tror inte på att en älg skulle få folk att höra av sig snabbare, då är det något som är fel, lämna dom "vanliga"djuren men om det är en älg….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[TheoA]
2010-12-19 22:47
#9

"Polisen ska nu utreda om den man i 70-årsåldern som äger gården kan ställas till ansvar för djurplågeri.

- Det är upp till polisen att avgöra om brott begåtts. Straffet för djurplågeri är böter eller fängelse i högst två år - men det slutar oftast med böter, säger Pernilla Stamm till Dagbladet.

Länsstyrelsen ska också pröva om 70-åringen ska få djurförbud."

HUR SJUTTON TÄNKER DOM????!?!?!?

Han kanske har "råkat" hitta 2 älgar på midsommarafton och "råkade" få in dom i boden och sen "råkade" göra så att dom är utsvultna"

IN I FÄNGELSE DIREKT I LIVSTID! FÖR SJUTTON!

giffan
2010-12-21 12:11
#10

#9 Tänkte skriva precis det du skrev där!!! Blir så arg när de ska tänkas så jäkla mycket!!

Va 17 jag behöver inte fundera, för mig spelar det ingen roll om katterna blivit strypta eller ej! Han ska banne mig inte få ha dammråtter en…!!!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

medde
2010-12-21 14:13
#11

Kan bara instämma med er två ovan mitt inlägg

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LOLslashFREAK
2010-12-26 19:52
#12

Verkligen hemskt alltså. Jag håller med er helt och fullt, varför funderar de ens om att han ska få fängelse eller böter, eller om han har gjort nåt brott? Vi är också djur och varelserna vi kallar husdjur ska behandlas på samma sätt vi själva vill bli behandlade, och inte fan flår vi våra medmänniskor!Skrikandes

Galenpanna

Upp till toppen
Annons: