Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 2440 ggr
[Emma-Rhino]
1/11/11, 12:54 PM

ny hundsåpa på TV

Många här har ju hund så jag tänkte ta upp diskussionen även här.

Här

Annons:
Leffe
1/11/11, 12:56 PM
#1

#0 Man blir nästan illamående att höra talas om denna såpa utan att ha hund

medde
1/11/11, 12:58 PM
#2

Har just läst om detta program. Vilken dumhet att plocka in hundar för att rösta ut dom. Snacka om att hundarna ska utnyttjas för människan ska roas av Tv:en. Rent ut sagt vilket tokstolle kom på det här.

Det finns tydligen en sida på FB som är klart imot det här..

Hur kommer det att bli för dom som tar in hundrna och sedan röstar ut dom. kan nog bli ett och annat från många djurvänner misstänker jag.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
1/11/11, 1:01 PM
#3

Som sagt är hemlösa hundar redan stressade och oroliga. Hundar är flockdjur. Blir redigt förbannad!

Har gått med i samtliga fb grupper som är emot detta.

medde
1/11/11, 1:03 PM
#4

Har du någon länk att lägga in här till dom..

Jag ser detta som en form av djurplågeri, enbart för att få bra TV:e.

Men tror ni inte som mig att dom som är med kan få "vissa" problem…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
1/11/11, 1:08 PM
#5

facebookgrupp

Det är den som har flest anhängare.

Du menar hundarna? Jo vist, hundar behöver trygghet och en flock.

Men hundar lever också, "i nuet" så med rätt människor kan alla hundar bli stabila. Men allt detta är ju bara fel.

[Emma-Rhino]
1/11/11, 1:10 PM
#6

Här kan man skriva under en protestlista också.

protestlista

Annons:
medde
1/11/11, 1:11 PM
#7

Tack för länkar. Ska genast in och titta. Återkommer om en stund.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Taxelina
1/11/11, 4:31 PM
#8

http://www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2010/svt-utnyttjar-hemlosa-hundar-for-underhallning

Den här länken fick jag . Har inte läst den , men den har med detta att göra.

 Vidrigt.

[TheoA]
1/11/11, 8:29 PM
#9

Sänder svt den? jag som trodde det var något från t.ex. Usa… Ska läsa hela artikeln nu,..

medde
1/11/11, 8:39 PM
#10

Nope det är svenskt!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

viktoria91
1/11/11, 10:00 PM
#11

Det är helt bissart! Varför inte ta in barnhemsbarn och rösta ut dem för att se vem man vill behålla? Det hade räknats som ohumant om man gjort det med människor-lika fel att göra dte med djur!

medde
1/12/11, 10:24 AM
#12

Jag tycker det är enbart sorligt detta. klart man tycker synd om hundarna, som ska var något man bara flyttar. Men en posetiv sak tror jag dock är att de hundar som "röstas" ut kommer snabbt till nya hem. Många människor kommer nog att fastna för dom hundar som syns i rutan och öppna sina hem för dom..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
1/13/11, 8:07 AM
#13

Nu har jag skrivit under protestlistan.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
1/13/11, 9:40 AM
#14

Ska ta och göra det också,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

zoolatri
1/17/11, 12:07 PM
#15

Jag har oxå skrivit under namninsamlingen! Usch säger jag bara…

medde
1/17/11, 12:13 PM
#16

Undrar hur detta kommer att sluta med programet, det det stormar redan om det här programmet, Men att andvända hundarna på detta sätt kan inte vara trevligt för dom.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mezzzanina
1/18/11, 1:24 AM
#17

Har sett samma sorts såpa på engelsk tv.De måste ha hämtat iden till dettta från England.Jag personligen gillade det inte.Tycker inte det var rätt mot hundarna.

medde
1/18/11, 10:48 AM
#18

#17 Hur var det i England ang denna såpa? Vet du något?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
1/18/11, 10:50 AM
#19

grund iden är ju skitbra då fler måste våga ta hand om en omplacerings hund. Men man måste ha kunskap om detta! En kompis gjorde det och bara man höjde rösten så sjönk hunden ihop.

medde
1/18/11, 10:53 AM
#20

Visst är det svårt ibland med omplacering. Det är inte det lättaste att sia i hundenbakrund och erfarenheter. Tyvärr hålls ibland vissa saker undan den nya ägaren. Eller bara att de saker hunder gjort eller agerat på har feltolkats från början.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Mezzzanina
1/19/11, 2:18 AM
#21

Visst är det toppen om programmet kan ha en effekt så att fler omplaceringshundar få ett hem.

Men i den engelska versonen av programmet så var det unga struliga ungdomar med problem som skulle ta hand om hundarna.Och ungdomarna var verkligen problem ungdomar.Och så parade de ihop problem ungdomar med hundar som andågs likna ungdomarna och vart svåra att adoptera ut.

Och visst var det många fall där hundarna och ungdomarna fann varandra.Man såg att hundarna riktigt sökte förtroende hos ungdomarna samtidigt som ungdomarna fick olika uppdrag med saker som sitt, ligg,stanna kvar osv som de skulle ta ansvar och lära hundarna.

Men ibland ville plötsligt inte någon ungdom vara med om projektet.

Och det var sorgligt att se att när band börjades att knytas mellan hundarna och ungdomarna, då var serien slut och hundarna (några hundar ansågs som svåra att få utadopterade) skulle åter igen ut för adoption.

#18 Medde, tyvärr minns jag inget av hur de tog emot serien i England.Jag råkade bara se några av avsnitten när jag var där.

Men nu verkar den Svenska versionen mer organiserad.Det är inga struliga ungdomar som skall ta ansvar för en hund som de inte ens önskar (som i den engelska versionen) utan nu skall det ju vara familjer som skall ta hand om hundarna på dagtid om jag förstått det rätt.

medde
1/19/11, 10:14 AM
#22

#21 Tack för ditt svar. Vilket var väldigt intresssant att få läsa. Många kloka ord.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lejonhjarta
1/21/11, 12:53 AM
#23

Jag har valt att inte skriva på protestlistor eller gå med i facebooksgrupper då jag både ser positiva å negativa saker med programmet.

medde
1/21/11, 9:50 AM
#24

#12 Jag är inte för programet,men som jag skrev i #12 Så kan du finnas en posetiv sak med. Men är det posetivt för hundarna som är med eller dom "andra" som sitter och väntar på hem.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
1/21/11, 11:47 AM
#25

Jag kommer inte att titta på programet kan jag lova

medde
1/21/11, 7:57 PM
#26

Men om man inte tittar så vet man ju inte hur det var. Titta på ett och sedan kan man ändå säga jag har sett och jag gillade det inte för att….

Annars ringer väl jag och berättar för dig,,,,,Flört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: