Annons:
Etikettgårdar
Läst 2858 ggr
medde
2/3/11, 8:46 PM

36 kor hittade döda.

En 35 årig lantbrukare hade en inspektion på sin gård som ligger i Kramfors komun. Men fann då 34 döda Nötkreatur, två till var så illa skick att även dom fick avlivas dirket, så totalt 36 döda djur.  Att korna hittade var en ren tillfällighet. Då inspektioen gällde 12 andra nötkreatur som gick ute i ett häng. Men det upptäcktes det även mer djur på plats. Flera djur fanns i ladugården och längre in fann man dom döda djuren.'Enl lantbrukaren hade det skett en olycka i ladugården och djuren dött.

Nu ska 4 av djuren obduceras för att fastställa dödsorsak. Under den tiden får lantbrukaren behålla sina andra djur som finns på gården!!!! Vilket är 50 nötkreatur. 30 får samt 8 hästar. Under tiden misstänks lantbrukaren för djurplågeri.

Lantbrukaren har tidigare haft besök och fått anmärkningar på sin skötsel av djur, men den gången gällde det hästar.

Klicka gärna in er på länkarna och läs mer om detta. För helt ärligt blir man riktigt upprörd att detta händer gång på gång. Frågorna blir alltid. Varför ser ingen detta? Varför kan man inte ta sig i kragen själv och ge ett rop på hjälp. Så djuren slipper ligga och dö i sin egen avföring av svält.

ATL. Länk 2  Länk 3

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
hogalill
2/3/11, 11:21 PM
#1

det som jag kan bli lite irriterad på äratt folk skriver:be om hjälp om man inte mår bra.

har själv bonde och har bett om hjälp pga operation.

men vad alla ställer upp! inte ett skit,själv ska man ställa upp på alla andra,men när man sjjälv behöver den hjälpen försvinner folk.

nu har mina djur fri tillgång på ensilage,dom får hö och kraftfoder.men jag är tvungen att lyfta tungt ändå,fast jag inte får.

jag förstår att ibland går det för långt,djurens väl och ve går före allt annat enligt mej.man har ständigt dåligt samvete att djuren inte mår bra och att dom inte får det dom ska

medde
2/4/11, 11:43 AM
#2

#1 Inte behöver du bli irreterad för jag personligen tyckar att man kan be om hjälp.  Det finns många ställen man kan ropa på hjälp på, inte alltid man behöver bland in grannar eller vänner. Visst kan det ligga en tradgedi bakom att det som hände och är så oftas, men jag är av den inställningen att skaffar man ett djur så är det ett ansvar man tar på sig, och på något sätt så tar man bort en del av rätten att sätta sig själv i främsta rummet. Djuren kan inte springa över till grannen och be om hjälp, och jag tycker vi har ett bra skyddsnät i landet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
2/4/11, 12:51 PM
#3

Blir splittrad. #1 har rätt i att det inte precis väller in frivilliga om man ber om hjälp, vad det än handlar om i livet.

Men att inte be om hjälp och att det leder till detta är fel. Man tar faktiskt ansvar precis som Medde säger, klarar man inte av sina djur, vilka det än handlar om, så måste man hitta någon som kan ta över djuren eller avliva de. Att inte låta djuren lida är ägarens ansvar.

medde
2/4/11, 12:53 PM
#4

#3 Visst är det så, det var därför jag skrev som jag även tror att det oftas ligger en tradgedi bakom, men man har dock ett ansvar som djurägare.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

hogalill
2/4/11, 5:14 PM
#5

tror att vi kommer få se mera av det tyvärr.dom flesta har sina djur inne på vintern,så man ser inte om dom får mat eller vatten

vet flera fall som fått djurförbud på senaste tiden.med all rätt!djuren ska inte få lida av att det går fel.

Upp till toppen
Annons: