Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 952 ggr
Maria29
12/12/16, 6:10 PM

Hur förbereder ni er inför julen?

Pyntar ni hos era djur i stallarna eller unnar ni era djur någonting extra till julen? Själv så har jag pyntat lite hos kaninerna och jag hämtar granar från skogen som de får smaska på. Till julen brukar jag unna mina djur lite extra iform av knäckebröd frukt och grönt vilket de inte får så mycket av till vardags, hönsen får lagad mat varje dag förutom de köpta foder de får som huvudsak.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
Leifsdotra
12/13/16, 8:36 AM
#1

Vi brukar inte pynta, men däremot får de lite extra gott🙂 Lite fler gnagpinnar, en extra morot eller lite äpple t ex  till kaninerna. Hästarna får äpplen och morötter, solrosfrön och ett vitkålshuvud att hänga i ett snöre som sysselsättning till hönsen. Fåren får också lite extra kraftfoder och sedan får de granen när vi slänger ut den. Dessutom har vi torkat lite rönn som fördelas mellan får och kaniner under vintern. 

Katten får en liten julklapp som innehåller köpt kattgodis och hundarna får ett varsitt ben.

djurkillen
12/13/16, 9:13 PM
#2

Här ger vi fåren ett extra fint hö, med mycket örter, brännässlor och fint gräs som vi sparar undan. Hönsen brukar få ett vitkålshuvud, morötter eller något annat att sysselsätta sig med. Hunden får ben och katterna får leksaker.

[Ninji]5
12/19/16, 10:53 PM
#3

I min hästs ligghall (större del av ladugården) så har jag hängt upp granris, äpplen, morötter, hembakat knäckebröd samt lagt in extra mycket halm :)

Upp till toppen
Annons: