Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1384 ggr
Whippet
2016-09-29 23:21

Höns

Hej Har 2 små kycklingar (från en nära vän) som blivit utstötta och "mobbade", hon undrade om jag kunde ta hand om dem, men jag vet inte om det går, hur de kommer må osv. Har gott om plats, men räcker det att man har 2 st tillsammanns? Man behöver väl inte köpa fler, kommer endast vara sällskap. Bor i en liten by, villa område, låter Höns mycket? Eller kommer det bli problem? Kan man ha 2 Höns (honor då) tillsammanns, i ett villa område utan att grannarna störs? Har inte grannarna åt alla håll, så kan försöka fixa så långt bort från dem. Om det vore ett problem, sen behöver man ju inhägnad och "hus" också till de. Är det dyrt att bygga upp ett habitat för 2 Höns? Vad kostar maten o.sv.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Agafia
2016-09-29 23:38
#1

Varför inte fråga din vän där du fick dom ifrån ? ;)

Whippet
2016-09-29 23:56
#2

#1 Inte fått dem än + att hon inte vet något av de jag undrade. Fråga mig inte varför, för jag vet inte.

I'm out Vilar huvudet i handen

Agafia
2016-09-30 00:09
#3

Finns tips på alternativ.nu om hönshållning

[AnimeV4]
2016-09-30 02:33
#4

Fjäderfä iFokus finns!

Maria29
2016-10-05 14:05
#5

Värmelampa och kaninbur om de är små så behöver de värme 2 är för få Höns trivs bäst i flock så skaffa åtminstone 2-3 till. Till bostad går det att använda nästan vad som ett utedass ett förråd eller liknande vad har du för byggnader? Fri tillgång till vatten och bra foder är viktigt men Höns är annars väldigt enkla att ta hand om och kostar inte mycket i drift. Kolla gärna i jordbruksverkets rekommendationer. Lycka till!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Alana82
2016-10-23 19:05
#6

I ett villaområde kan det finnas lokala regler som kan kräva att du ansöker om dispans för att få ha Höns med det skiljer mellan kommuner så bäst att kolla upp i förväg

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Upp till toppen
Annons: