Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
01.Nötkreatur

Försäljning av kött

2016-03-30 14:41 #0 av: djurkillen

Ni som säljer kött till restauranger, hur går ni tillväga? Ringer ni till ett antal restauranger och frågar om intresse finns för att köpa kött?

Anmäl
2016-03-31 08:11 #1 av: Leifsdotra

Min man har gjort så, ja. Sen har han också bra kontakt med en etablerad säljare av annat kött som varit superbra som stöd och som har pratat gott om våra produkter när h*n varit och levererat varor till sina köpare. 

Anmäl
2016-03-31 10:47 #2 av: ManU77

Jag mailade först till ägaren och berättade om min verksamhet, vad som skiljer mig från andra uppfödare (utan att bedöma det andra gör på något sätt), varför jag gör det jag gör, och sedan frågade jag om de vill inleda ett samarbete. Ganska enkelt, egentligen. Den restaurang jag kontaktade hade jag dessförinnan tagit reda på att de var intresserade av lokalt producerat kvalitetskött.

Efter de svarat att de var intresserade har jag träffat deras inköpschef och pratat mer med honom om mina planer. Vi kommer nog få anledning att fortsätta våra diskussioner framöver.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.