Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 943 ggr
Allva
3/18/16, 9:54 PM

Små Ulltussar

Hej alla 👋

Jag är ny i gruppen 🙂

Vi, jag och maken har köpt en lite gård för några år sedan och vill nu få lite liv i den.
I fjol började vi med Höns som vi trivs med jätte bra. Problemet med Höns är att de ger mersmak 😉 vill ha fler.
Maken föreslog får. 2-3 Lamm … JA va kul kände jag, 

Finns här några får bönder? i Västerbotten med omnejd? 
Kanske någon vill sälja 2-3 st till oss?

Annons:
Leffe
3/18/16, 10:17 PM
Allva
3/20/16, 8:36 PM
#2

Tack Leffe 😃

Maria29
3/21/16, 9:49 AM
#3

Välkommen hit hoppas att du kommer trivas.Bor inte i områdena kring dig men Getter är också roliga tycker jag, hon som bara skulle ha några Höns och kaniner.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Leifsdotra
3/21/16, 12:52 PM
#4

Hej och välkommen!

Jag bor i Gästrikland och bor på en gård sedan 4 år tillbaka. Vi har 2 hundar, 2 hästar, köttraskaniner, Hedemorahöns och 13 Gästrikefår. I morse när jag åkte till jobbet hade vi 10 Lamm, men vi har 3 högdräktiga tackor så det kan vara fler när jag kommer hem i eftermiddag❤️

Allva
4/20/16, 8:59 PM
#5

Å så kul Leifsdotra 🙂 små lammisar som skuttar runt 😍
Vist är Getter också himla söta 😃
Det blir nog till att muta bonden som har marken bredvid oss så vi kan få nyttja den 😉

Men både får och Getter är ju flockdjur, är det okej om flocken är bara på 2-3 djur?
Vi har ju Höns också som går fritt på dagarna och 2 hundar och 3 Katter. så de blir ju inte ensamma djur.

djurkillen
4/20/16, 9:21 PM
#6

Det går säkert bra med 2-3 Getter eller 2-3 får. Har 5 Getter och 2 får själv, fast fåren ska bli fler är planen.

Annons:
Allva
4/20/16, 9:26 PM
#7

Så kul 😃
Eftersom vi inte har så stort så kan vi nog inte ha fler än 2-3 st 🙂

Leifsdotra
4/21/16, 6:56 AM
#8

Vi hade 5 får första året och det funkade iallafall superbra!

Upp till toppen
Annons: