Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 1892 ggr
ManU77
10/21/15, 12:08 PM

Jämtlandsfår... bl a.

Hej!

Jag tänkte att ni kanske har tips på vart man kan hitta säljare av olika typer av djur.  Annonser online, intressesidor, eller liknande. Jag är på jakt efter Jämtlandsfår, Linderödsgrisar och Fjällnära kor.

Tips emottages med tacksamhet!

Annons:
djurkillen
10/21/15, 4:10 PM
#1

Jämtlandsfåren har en egen sida på Facebook. Linderöd och fjällnära kan du kolla hos rasföreningarna. Kolla även blocket, säljsidor på Facebook osv. Leta uppfödare på internet och maila/ring.

-Cissi-
10/28/15, 12:39 PM
#2

Synd att detta inte kom upp tidigare, dom sissta av våra linderöd ska skickas på slakt i helgen (gyltor och galtar) men nu är alla bokade som köttlådor ist

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

ManU77
10/29/15, 11:52 PM
#3

Det är ändå för nära inpå. Det är inte förrän tidigast till våren jag ska ha dem…

-Cissi-
10/30/15, 10:31 AM
#4

Okej :) då har du tid att kolla runt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Leifsdotra
10/31/15, 7:18 PM
#5

Facebookgrupper som kan vara intressanta: Lantbruksdjur köpes,säljes, bytes Vi som har allmogefår Genbanksdjur till salu Svenska lantraser

djurkillen
11/1/15, 10:20 AM
#6

Jämtlandsfår går nog inte att få tag på i grupper som handlar om lantraser. Det är ingen lantras utan en framavlad ras för produktion. Hör med hallagården utanför Örebro, vet att de har.

Annons:
Leifsdotra
11/1/15, 7:56 PM
#7

😁 näe det är sant. Jag tänkte Värmlandsfår fast jag ser att det står Jämtland… Sorry!

Upp till toppen
Annons: