Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
02. Får / Getter

Ull-tvätt

2015-09-11 13:46 #0 av: [JeanetteK]

Idag har jag tvättat ull! Så skönt att fått det gjort. Zero (hunden) tyckte jag var otroligt tråkig. Glad

Nakenfår

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-09-12 17:19 #1 av: -Cissi-

Hur tvättar du det? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Anmäl
2015-09-12 17:40 #2 av: djurkillen

Vad gör du med ullen? :)

Anmäl
2015-09-13 19:03 #3 av: [JeanetteK]

#1 Bara med ljummet vatten. Jag byter vatten några gånger. Det är otroligt hur smutsavstötande ull är. :)
#2 Jag spinner en del garn, tovar lite och använder till kuddstoppning.

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-09-13 21:29 #4 av: Leifsdotra

Vi har klippt våra två avelsbaggar idag, ska ta tackorna under veckan. Hittills har vi gett bort ullen till en vän som är sadelmakare. Lite har jag sålt till bekanta som vill ha för att hålla rådjuren borta från odlingarna. En hel del har vi slängt också, tyvärr. Jag ska försöka hitta en tovningskurs, är det svårt att Tova? Vad tillverkar du?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.