Annons:
Etikettgårdar
Läst 918 ggr
Whippet
7/5/15, 12:13 AM

Lite osäker

Hej Har en stuga i dalarna, där det både finns lo, björn och varg. Ser många spår av varg på en äng utanför vår stuga när snön lagt sig. Funderar då lite smått på om man hade kunnat ha Getter, Höns, kor kanske häst där, orolig som man är. Det jag tänkte på är ju att kanske vargen skulle ta dö på dom och det skrämmer mig lite..

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
VildaVittra
7/5/15, 12:23 AM
#1

Sätt rovdjursstängsel runt stugans mark. 

Rovdjur är ju en del av att ha djur, fick alla mina Höns utplånade utav räven förutom en för några veckor sedan. Visst blir man ledsen, man jag har ju varit fullt medveten om att det kunde ske redan från början.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

djurkillen
7/5/15, 10:35 AM
#2

Rovdjursstängsel funkar sällan. Här hoppar vargen och lo in i hagarna hos bönderna fastän de har rovdjursstängsel. Det bästa du nog kan göra är att ta in de på natten.

[JeanetteK]
7/6/15, 12:07 PM
#3

Ja rovdjursstängsel och att ta in djuren på natten hade jag nog också gjort. Sen är det precis som Vittran säger, tyvärr kommer man inte undan allt. Vi har blivit av med Ankor och Höns till räven trots att vi tar in dom på natten. Det hör livet till när man har djur. Och har man rovdjur som lo och varg får man nog var extra vaksam.

djurkillen
7/6/15, 12:29 PM
#4

Räven är dock enklare att hålla ute än de inavlade vargarna som springer runt i byarna här. Jag har ett par eltrådar runt alla voljärer och har aldrig haft problem med räven. Dock måste man se till att det inte finns några springor eller hål i fågelhuset, för då kan minken komma in!

Whippet
7/10/15, 6:25 PM
#5

Ska kika runt på bra rovdjursstängsel, men extra rädd när man ska gå promenad med hundarna där också, man har ju hört en del hemska historier om det där.. :/ Får helt enkelt se om det blir så eller om vi kör på något annat men tack för hjälpen :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: