Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 840 ggr
[JeanetteK]
5/25/15, 9:08 AM

Lantdjur vecka 22

Måndag och ny vecka. Måndag är städdag för mig. När man har mycket ute och många djur så blir inomhus lite åsidosatt. Åtminstone här hemma. Därför har jag en städdag i veckan så jag med gott samvete kan strunta i det sen. 😇

Stressmorgon för oss då jag vaknade halv åtta och insåg att ingen gått upp än. Men alla hann i tid. 🤪

Vad gör ni denna måndag?

Annons:
[Nattramn]
5/25/15, 9:21 AM
#1

Jag har min städdag på torsdagar, men fuskar med att vi har en självgående dammsugare så det är bara att slå på den medan man går ut :P

Jag går och väntar på både föl, Lamm och kycklingar, så ett par extra rundor blir det på gården :)

Igår blev vi klara med att sommarhagen till mormor och morfars kor, så det är skönt att börja efter lunch idag.

[JeanetteK]
5/25/15, 9:28 AM
#2

#1 sån dammsugare verkar kanon! 👍Så mysigt att det är på gång med en massa bebisar! Visa gärna sen! ❤️

Cahira
5/26/15, 2:53 AM
#3

Igår tittade vi på tjurar och jag tog kort på Höns för första gången och idag rengjorde vi hela sköldpaddsakvariumet med allt i och totalt vattenbyte samt handlade tröjor åt mig (behövde tshirts) och till sist tog massa fina bilder på korna. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/26/15, 1:43 PM
#4

Tisdag idag. Har haft storstädning ute idag! Så skönt att ha mockat ur och skurat allt ordentligt. 

Solen skiner ute och jag håller på att tvätta en massa trasmattor. Med hund och katter som springer in och ut så behövs det allt som oftast tycker jag… 

Hur har ni det idag?

djurkillen
5/26/15, 3:18 PM
#5

Solen sken imorse, sen började det regna, sen hagla. Och medan det haglade kom det åska. Tur att bussen kör en hela vägen hem!

Cahira
5/26/15, 3:51 PM
#6

Nyvaken! 😴

Bär en tshirt jag köpte igår som passar hur jag känner idag. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Lovisaan]
5/26/15, 6:15 PM
#7

Snart är maj månad slut! vars tar dagarna vägen?..🤫

Cahira
5/26/15, 6:43 PM
#8

nu funkade det att lägga upp bilder, yay! gjorde det inte igår!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/26/15, 6:47 PM
#9

#6 Snygg tröja! Stämmer även här. 😎

#7 Ja det undrar jag med! Får hit goda vänner på midsommar och insåg idag att det inte alls är så länge kvar tills dess… 🤪

#8 👍🎈

[JeanetteK]
5/28/15, 9:04 AM
#10

Torsdag idag. Igår var jag hemma hos en kompis som har köpt en av mina kaninungar. Han heter idag och Gotte och är en riktigt bortskämd liten herre. ❤️Så mysig och kelen och välmående. Då känns det gott i hjärtat. 

Vad hittar ni på idag?

Cahira
5/28/15, 8:05 PM
#11

Åh kul för Gotte! 

Jag hittade kanske ett hem åt två katter jag försökt sälja i snart ett år. Hoppas!

Och annars en riktigt dålig smärtdag. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/31/15, 3:42 PM
#12

Söndag idag. Seg, trött och värkig. Var på Väla Pink Party igår. Väla Centrum är ett stort köpcentrum i Helsingborg och de har en konsert så här års som heter Väla Pink Party. En kompis till mig hade biljetter. Hon sitter i rullstol så jag följde med henne som ledsagare. Hade bra platser uppe på en ramp. Uppträdde gjorde Annika Herlitz (hon som är Elsas röst i Frost), Måns Zelmerlöw och Carola. Kan lova att det var folk. Hörde 20.000 men vet inte om det kan stämma. Det var kul men långt, kallt och rätt tungt att släpa rullstol. Det känns idag, men det känns bra att hon fick komma iväg på detta! ❤️

Vad gör ni idag?

Rita-S
5/31/15, 4:45 PM
#13

Grattis på morsdagen alla mammor :) Själv har jag äntligen kommit över ytan här, så himla trött för tiden

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[JeanetteK]
5/31/15, 4:46 PM
#14

Just ja! Grattis alla mammor! Jag har fått sovmorgon och prinsesstårta, så jag är en glad och nöjd mamma! ❤️

Cahira
5/31/15, 5:33 PM
#15

Överraskning i min tråd. *hint hint*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nattramn]
5/31/15, 8:16 PM
#16

Igår natt kom årets första föl, ett stoföl :) nu väntas bara ett till föl, lammungarna och kycklingarna.

Cahira
5/31/15, 8:45 PM
#17

#16 Grattis!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/31/15, 9:24 PM
#18

#16 Åh mysigt!!! Grattis:)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: