Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1377 ggr
[JeanetteK]
5/21/15, 9:29 AM

Kalkoner

Igår var maken iväg och hämtade hem fem små kalkonkycklingar. Med vår tur är det säkert fem tuppar, haha. Så otroligt söta. ❤️

Annons:
bell
5/21/15, 9:34 AM
#1

Åh så små & söta de är ❤️ Blir fina stekar i alla fall 😉 Hoppas du får både hönor & någon tupp :)

[JeanetteK]
5/21/15, 9:36 AM
#2

Tack! Ja dom är så himla fina! ❤️Och pigga och nyfikna, inte skygga knappt trots att dom reste rätt långt. Har längtat efter kalkoner länge så det känns toppen. Jag hoppas också att det kan vara både ock.  🙂

djurkillen
5/21/15, 11:19 AM
#3

Men ska du ha brons ;) Finns ju massa andra färger som är finare!

[JeanetteK]
5/21/15, 12:54 PM
#4

#3 Haha Japp brons blev det! Får utöka färgerna sen. :)

bell
5/21/15, 12:59 PM
#5

Vi skaffade kalkoner förra året & hade under vinter herr & fru kalkon. Fru kalkon ruvade fram 10 små underbara kycklingar nu ca 2.5 månader gamla. De bodde inne men Herr k inkvarterade sig själv i en utebur med hönsen. Fru K & hennes ungar flyttade för ca två veckor sedan till en egen utebur pga utrymmesskäl där Herr K hade inkvarterat sig.  Planen var att få Herr K att flytta till dem men han ville inte. Trivdes väl bättre i hönshuset. Men en dag när vi skulle stänga in Fru K & ungarna på kvällen var alla borta! Herr K satt med hönsen men inga spår av Fru K eller någon av ungarna & vi letade. 

MEN dagen efter kom 4 små kalkoner tillbaka till sin bur. De flyttades in i hönshuset. Herr K tar nu väl hand om sina fyra små. Värmer dom när det är kallt ute och skyddar dem emot farliga saker som gräsklippare ❤️Hade ingen aning om att kalkoner var såna super farsor :D

[JeanetteK]
5/21/15, 1:26 PM
#6

#5 Så skönt att några kom tillbaka. ❤️Roligt att höra att Herr K tog hand om dom. Det hade jag inte heller hört. 🙂

Annons:
Cahira
5/21/15, 9:26 PM
#7

Grattis till tillskottet! Inte alls avis! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/23/15, 7:41 PM
#8

Dom är jättemysiga! Hoppar upp på axeln och undersöker håret. Så annorlunda från hönskycklingar på något vis.

Cahira
5/23/15, 8:22 PM
#9

lalalalalal jag hör inget lalallalalal. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: