Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 994 ggr
[JeanetteK]
2015-05-18 09:36

Lantdjur vecka 21

Måndag igen. Solsken ute men rätt blåsigt. Sonen var lagom svår att få iväg till skolan efter långhelgen. 🤪

Idag kommer fårklipparen hit. Det ska bli skönt för fåren med lite sommarklippning. Då blir det en massa ny Ull till mig att fixa med också! Roligt. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Rita-S
2015-05-18 11:04
#1

försöker jobba. Fungerar sådär när telefonlinerna är kassa så kunderna inte hör oss!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
2015-05-19 09:43
#2

Tisdag. Skräpdag för mig med rätt mycket värk. Men maken är hemma idag så han tar det tunga jobbet. ❤️Ovärderligt såna här dagar. 

Två tråkiga beslut har vi fattat. Först måste vi byta tupp. Vår fina ståtliga Toppen är inte sig själv längre och känslan är att han inte mår helt bra. Vi la ägg i kläckaren och där kom bara en enda kyckling av 24 ägg så han "levererar" inte heller längre. Så det känns ofrånkomligt att byta. Han är vår förste tupp och vår favorit. Vi har sagt från början att han ska få gå även som pensionär här om det funkar. Men nu verkar han inte må bra som sagt. 😕

Det andra beslutet är att vi måste byta ankdrake. Carl-Jan är inte alls trevlig. Han är elak mot ällingarna och istället för att samla flocken så separerar han den. Våra honor gillar honom inte alls. Så ny drake kollar vi efter också. 

Sånt är livet på landet… jobbiga beslut men nödvändiga. 

Vad gör ni idag?

Cahira
2015-05-19 23:27
#3

Trist när djuren visar att de inte mår bra. Beklagar om Toppen och carl-jan. ❤️

Vi ska sälja Diablo snart och han var min första födda Kalv sen jag kom hit så det känns ungefär likadant. Han måste säljas på auktion då ingen svarade på annons och vi ska försöka köpa ny tjur på samma auktion så kommer göra så sjukt ont i mig att se Diablo säljas, speciellt så som dom stressar djuren där. :(

Men har man slut på val så…. 

Idag händer inte mycket. Spelar Furry-paws.com för första gången på länge och det var kul. Annars händer inte mycket alls. Borde rengöra sköldpaddornas akvarium om min rygg klarar av det.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-20 17:22
#4

Idag skulle min Ådi fyllt 5 år. Gud vad jag saknar honom. :( 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-21 09:34
#5

#3 Ja med Toppen känns det tråkigt. Han är sig själv igen… så jag avvaktar ett litet tag till. Skulle vilja hitta en ersättare innan jag tar bort honom. 

Carl-Jan är jag lite sur på eftersom han beter sig så illa. Saknar vår första ankdrake som räven tog. Han höll ordning och var hård men rättvis. Tror inte Carl-Jan är riktigt frisk i huvudet tyvärr. 

[JeanetteK]
2015-05-21 09:35
#6

Torsdag idag. Härlig solig dag idag. Har ett möte på eftermiddagen men inga direkta planer innan dess. Det känns toppen. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Rita-S
2015-05-21 09:59
#7

jobbar. Suck. Lite sådär halvdöd efter alldeles för lite sömn hela veckan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lovisaan]
2015-05-21 15:05
#8

Var igår på Attje same museet i Jokkmokk! 🙂 Väldigt intressant att se och höra om samernas kultur.

Idag är det ömsom regn och sol, en skur dag helt enkelt.

[JeanetteK]
2015-05-21 16:58
#9

#8 Det kan jag tänka mig att det var intressant! 🙂

djurkillen
2015-05-21 17:36
#10

Idag har myskdraken varit duktig här! Duvhöken hade varit här och suttit på marken några meter ifrån ankorna och hoppat emot dem. Då hade Draken flugit på höken som dragit därifrån med en förbannad anka efter sig :) han hade en väldig tur att gässen inte var där också, för då hade höken nog varit död nu.

Cahira
2015-05-21 20:20
#11

Fy f*n vilken dag detta blev! JD rymde så jag har letat pekingese i 2 timmar! 🤦‍♂️

Men vi hade fint väder så ska ladda upp bilder i bildtråden strax. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-23 19:38
#12

Cahira vad skönt att han kom till rätta. Inte kul att jaga hund. :(

[JeanetteK]
2015-05-23 19:40
#13

Lördag kväll. Har sålt leksaker på loppis idag. Var helt slut efteråt och slocknade när jag kom hem. Nu har jag vaknat till, matat djur och ska försöka få till lite middag nu. Har laddat med smågodis inför mellon sen. :) Vad gör ni idag?

Annons:
Cahira
2015-05-23 20:25
#14

Vi fixade staketstolpar hos nån Mike känner, köpte plantjord, hade ut hästarna att klippa gräset, tog bilder, och jag unnade mig att köpa garn. :)

Ja det var skönt att hitta honom.. men han luktade inte gott! Griseknoen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: