Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 673 ggr
Rita-S
2015-05-04 10:35

Lantdjur vecka 19

jahapp ny vecka efter långhelg. uppförsbacke ut av sängen! 
Vad gör ni?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Cahira
2015-05-04 11:23
#1

Mina sömntabletter fungerade inte, Mike börjar jobba fulltid igen för semestern är över och jag måste somna fort så jag är lite vilad när det är dags att kolla kvigan som beter sig väldigt suspekt. Hon är definitivt parad av Elmo och hon väntar med garanti en tjurkalv för vi gick igenom samma väntan med Hopi och Daisy i fjol där de såg ut att vara närsomhelst i ca 2 veckors tid. Efter henne så borde vi ha en paus i födandet ett tag tror jag. 

4:21 på morgonen. Jag lär inte vara mentalt närvarande denna måndag. 🤦‍♂️ Ber om ursäkt i förskott om konstiga meningsbyggnader, stavningar och missuppfattningar. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-04 19:39
#2

Måndag kväll och jag har städat idag. Min vanliga roliga måndagssysselsättning, haha. Men det funkar bra för mig, då vet jag att en gång i veckan är det rent här hemma. Sen far det in hundar, Katter. bönder och jag vet inte allt vad som ränner in och ut här. 😃

Har just varit ute och stängt in ankorna. Vi har en anka som lagt sig på ägg högt uppe på en höbal. Jättesmart när ungarna kläcks… Får försöka lösa det innan det är dags.

[JeanetteK]
2015-05-05 11:54
#3

Tisdag idag. Har flyttat in kaninungarna i en egen spilta i stallet. Det gillade dom! Dom hoppar och skuttar och springer som tokar! 🙂❤️

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2015-05-06 05:37
#4

Jag hade fullt upp hela dagen och fick väldigt mycket gjort! :) Fick bland annat planerat vart Enya ska hållas så jag kan träna henne utan att Piper jagar iväg henne och trängs med mig. Omöjligt att jobba med henne när man inte har någonstans att vara. Det kommer krävas lite uppfix av stängsel och ta bort lite metall som finns på marken samt brännässlor så jag inte behöver tänka på dom när jag går in dit. Gott om utrymme, bra skydd mot väder och vind, gott om träd att klia sig mot och plats nog att springa runt. Kommer nog kunna ge henne saker att pyssla med också så känns som att det kommer bli asbra. :) 

Jag fick veta att en till kompis är gravid, och nu sitter jag mest och degar i väntan på att orka borsta tänder och lägga mig och sova. :) Kollar igenom bilder på datorn och kollar Family Feud på tv samtidigt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-05-07 20:09
#5

Torsdag kväll. Snart hockey på TV. Ankor och Höns har precis blivit instängda. Älskar att det är ljust längre på kvällarna. :) Missan och jag har lagt beslag på soffan så jag undrar var de andra ska sitta, haha.

djurkillen
2015-05-07 21:23
#6

Sitter och kollar på ett av mina favoritprogram, hundra procents bonde!

Annons:
Cahira
2015-05-07 23:59
#7

Jag har en dålig värkdag så jag bara väntar på att den ska ta slut. Imorgon är det läkartid för nya smärtstillanden.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
2015-05-08 09:54
#8

Hämtade gäss i natt och kom hem lite efter 2 och somnade vid 4 gick som vanligt upp 6 och om en stund ska jag ta mig till Miskarp och träffa min faster för första gången i mitt liv hon och hennes man (vet inte om de är flera) bor på hotell och har kört hela vägen från Kognshavn/Norge bara för att träffa mig idag. Bilder på gässen kommer i eftermiddag och kanske en berättelse om hur jag bjöd några stadsbor på kaffe hos ankorna (de är rädda för djur särskilt hundar).

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Rita-S
2015-05-08 10:50
#9

I dag är det norges frigöringsdag, så jag funderar på att baka muffins :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
2015-05-08 14:20
#10

#6 Aj då det missade jag, gillar också det programmet! 

#7 Kram till dig🤗

#8 Oj vilken natt du haft! Så kul att du har gäss hemma igen. Hoppas du får sova lite också. Spännande att träffa en faster du aldrig tidigare träffat. 

#9 Grattis till Norge!

[JeanetteK]
2015-05-08 14:21
#11

Jag har varit i Ängelholm och shoppat lite med en kompis. Vi åt lunch på stan så lite lyxfredag för mig! Ute skiner solen, alla djuren ligger och vilar. Det är så extra rofyllt den tiden på dagen. ❤️

[Shettisar]
2015-05-08 14:31
#12

Idag är det 1 vecka sedan jag lämnade mina hästar hos en väninna på Österlen.Känns tomt och rutinerna har brutits. Men samtidigt får jag saker gjorda inför deras hemkomst i höst. Så länge vädret är bra så går tiden lite fortare ändå.

Cahira
2015-05-08 19:40
#13

Jag har mindre ont idag och fick träna inkallning på en förrymd liten JD. Hoppas vi kan fixa staketet snart så vi slipper dessa rymningar. Men han kom springandes lyckligt när han såg mig komma med godispåsen och vi tränade på inkallning igen och han tycker "leken" är superkul!

Jag kallar på honom och springer iväg från honom med godispåsen och om han inte kommer efter mig så hukar jag mig efter några meter och kallar igen och då kommer han springande så öronen fladdrar! Började lägga till kurragömma också så han lär sig att leta reda på vart ropet kommer ifrån. Hur kul som helst! 

Inkallning ska vara roligt. ❤️

Snart kommer läkartiden, åh vad jag längtar efter smärtstillande igen! För jag tror att jag äntligen kommer kunna ta foton i helgen! Vill ta bilder på Hopis Kalv Bliss mest av allt för att visa hur vacker hon är och för att hon ska stanna med oss. Men vill också ta bilder på några vackra blommor som blommar nu på ett träd, och visa fina bilder på alla 31 kalvar. :) Är sån underbar babyboom där ute! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-05-08 19:42
#14

#12 Förstår att det är tomt utan dom.

[JeanetteK]
2015-05-08 19:42
#15

#13 Roligt med dina framsteg med hunden. :)

[Lovisaan]
2015-05-09 11:12
#16

Idag öser regnet bara ner, man ser riktigt hur det grönskar ute.
Har hur mycket som helst att göra ute, men det är bra att få ta igen sig i bland.🙂

[JeanetteK]
2015-05-09 11:35
#17

#16 Ja naturen riktigt suger åt sig regnet! 🙂Bra som sagt med lite påtvingad vila ibland. 

Idag ska ännu en liten kaninunge flytta hemifrån. Jag har suttit och pillat med mina genbankspapper. Har slarvat lite, så nu har jag fyllt i allt överallt så det bör stämma. 🙂

Ikväll ska jag och maken träffa goda vänner från Stockholm som kommer till Skåne för en konsert. Vi passar på att träffas lite innan. Jättemysigt! 

Vad gör ni andra??

djurkillen
2015-05-09 14:35
#18

Här skiner solen och jag har tillbringat 2 timmar med att ta ut alla djuren. Nu ska det bakas blåbärspaj för snart får jag besök!

djurkillen
2015-05-09 14:35
#19
djurkillen
2015-05-09 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är en bild på fåglarna som släpptes in till getterna :)

Annons:
[JeanetteK]
2015-05-09 14:37
#21

#18 Åh vad gott med paj…. 🤤

Cahira
2015-05-10 02:36
#22

Solsken, fotografi och nya mediciner så jag har mått riktigt bra idag! ☀️

Nu ska Cahiratråden fotobombas. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: