Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 915 ggr
Rita-S
2015-04-20 09:09

Lantdjur vecka 17

I dag kommer det bli tufft på jobbet då det fattas tre från linan, och det på en måndag.. ser inte fram til det, men då kommer kanske dagen gå fort? 

Denna veckan kommer jag se lite till min älskling, hans mamma och pappa kommer från Finland för att hälsa på, så det kommer bli en trökig weekend för mig med. Suck.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[JeanetteK]
2015-04-20 15:02
#1

Mår du bättre Rita?

Jag har städat, som oftast på måndagar. Idag har det gått myyycket långsamt och har varit tråkigare än vanligt. Men nu är det klart och det är ju alltid skönt! 

Det ser jättevarmt och skönt ut ute men det är rätt kyligt. Har hängt ut en massa tvätt. Zero ligger ute på terassen i solen och har det skönt! Han älskar när dörrarna är öppna så han kan smita ut och lägga sig. Perfekt när man bor som vi gör. 

Vad gör ni andra idag??

Rita-S
2015-04-20 15:28
#2

jag mår bättre ja, tursamt nog, men blir fortfarnde yr om jag rör huvudet mycket :) Men åtminstonen är jag inte yr om jag sitter helt stilla :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

djurkillen
2015-04-20 20:44
#3

Nu har Elvis dragit iväg med grannens tax så jag får ta alvedon mot min kommande migrän och ta fyrhjulingen ut för att leta.

Maria29
2015-04-21 14:57
#4

Jag andas lite det har varit mycket nu men jag kunde hämta bilen från verkstaden igår så nu försöker jag återigen komma ikapp. Har aldrig legat så här mycket efter i vårbruket men på någotvis så ska jag orka med. Min ena dräktiga get har haft blödningar så ni kanske förstår varför jag samtidigt som jag ligger efter försöker ta det lugnt

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2015-04-22 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Onsdag idag. Sitter för närvarande och väntar när sonen klipper sig. Jag är taxitjänst… Igår genomgick jag en mindre operation. Inget allvarligt men jag har varit nojig. Har mycket cancer runt mig och var rädd att det var ngt sånt. Men allt var godartat tack och lov. Idag mår jag bra men är galet trött. Antar att jag spänt mig inför detta. Solen skiner och det är riktig vår ute. Vad gör ni idag?

Rita-S
2015-04-23 10:37
#6

jag fick min el avstängt i går. Har missat en gammal faktura med påminnelser.. suck. Fick låna pengar att betala fakturan + påslagning av elen igen, mailade kvitto i morse och väntar i spänning hur snabbt jag kommer få elen tillbaka igen. Måste vara där och möta mätarkillen när det sker då de skall dubbelkolla att allt är ok i proppskåpet sen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[JeanetteK]
2015-04-23 16:32
#7

#6 Inte kul! 😕Hoppas du får elen tillbaka snabbt. 

Lite seg torsdag för mig idag. Men det är soligt och härligt! 

Hur har ni andra det??

[Lovisaan]
2015-04-23 16:47
#8

Det håller på att bytas tak, så allt är en byggarbetsplats nu. rörigt men det kommer att bli bra när det är klart.🙂

[JeanetteK]
2015-04-23 16:56
#9

#8 Oj oj, ja då förstår jag att det är rörigt!🤪 Men härligt med nytt tak.

Cahira
2015-04-24 02:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vår vita katt Yuki har saknats en vecka nu. Hon var 12 år om inte mer så kan varit lite vadsomhelst men har lite hopp ännu att hon ska dyka upp. Har hängt coyotes runt gården senare tid så misstänker att en vit katt syntes som en vit hare på gräs såhär års och är man lite äldre så är man ju inte lika snabb som en som är under 10 så kan tyvärr varit ett rovdjur framme. Hittar ingen kropp nånstans så svårt att säga. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-04-24 16:18
#11

#10 Alltid jobbigt att inte veta. 😕❤️

Fredag idag! Har varit och handlat lite färg idag. Ska måla en vägg ute på ett av husen som ser alldeles anskrämlig ut. Det är det första man ser när man kör in på vår innergård så det blir kanon att få den fin! 

Imorgon är det marknad här i byn! Älskar marknader. 🙂

Vad hittar ni på idag??

Rita-S
2015-04-24 16:22
#12

jag har iaf fått elen tillbaka så nu kan jag tvätta och dammsuga igen. Skönt det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
2015-04-24 16:22
#13

#12 Härligt! Skönt Rita 🤗

Annons:
Cahira
2015-04-25 01:28
#14

Skönt Rita! 

Förnyelse är härligt Jeanette!

Jag har sån fibrodag att jag vet knappt vart jag ska ta vägen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Lovisaan]
2015-04-26 10:36
#15

Det började blåsa rejält,så det är inget nöje att vara ute. så får väl hitta på någonting annat inne istället.🤔 nä det lär inte bli några problem.😎

Vad hittar ni på idag.

[JeanetteK]
2015-04-26 11:55
#16

Maken röker skinka idag. Gott! :) I övrigt ska vi deklarera idag. Blä… Det gillar jag inte. Men det blir skönt när det är gjort.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: