Annons:
Etikettsvin
Läst 1340 ggr
[Stockholmsbruden]
4/4/15, 8:30 PM

Minigris på tåget

Får man ha en sele van, tränad gris som går ungefär som en hund på tåget? Måste man ha en stor bur lixom, finns ju hundar som är mkt värre..:(

Annons:
Glass strut
4/4/15, 8:42 PM
#1

Jag tror man får ha den lös ! ..( i koppel mena jag)

[Stockholmsbruden]
4/5/15, 1:15 PM
#2

#1 Va? Vad pratar du om? Lös på tåget? I koppel på tåget? Får man hand i tåget? Vad snackar du om??

[JeanetteK]
4/5/15, 4:20 PM
#3

#2 Glass strut menar att hon tror att du får ha den i koppel. 

Själv har jag faktiskt ingen aning.

Sagolikt
4/5/15, 8:51 PM
#4

Om man åker i djurkupé får behöver man inte ha en bur om man har hund, det går bra att bara ha den i koppel. Andra djurarter tror jag ska vara i bur, men enklast är kanske att fråga aktuellt tågbolag (SJ, Öresundstågen osv), de har ju rätt att sätta olika regler. Jag har aldrig sett någon lista på vilka djurarter som är tillåtna eller otillåtna, man brukar bara kalla det "sällskapsdjur".

AnnaFagerell
4/8/15, 3:29 PM
#5

Det får man säkert men kanske inte jättelyckat ta upp bajs efter den på tåget eller? Eller om grisen kissar nånstans. Antar att grisen inte är rumsren som en hund eller? Finns kanske

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Maria29
4/8/15, 5:51 PM
#6

Jag vet ingenting om grisar på tåg men jag har haft gäss i flyttlådor mellan Lund och Mjölby utan problem.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[Stockholmsbruden]
4/8/15, 9:36 PM
#7

En rumsren gris alltså. Det var lite de jag menade med "en gris som är koppeltrönad och som en hnd"

Upp till toppen
Annons: