Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
03. Svin

Minigris

2015-04-03 10:37 #0 av: Stockholmsbruden

Om detta är rätt sida att skriva på, så har jag några frågor då jag planerar att skaffa dessa underbara, smarta små djur. Jag har sökt och är inte en sån som tänker impulsköpa för att de är små och gulliga några månader. Jag tänker ha den i hus, fungerar det att sköta såsom ungefär en hund? Vad är det som tydligast skiljer sig, vet det mesta men om jag missat något alltså? Sen undrar jag om den behöver en gris kompis, eller kan man ha en hund kompis, för min katt tror den är en hund för hunden har uppfostrat honom, de är bästisar! Samma med minigrisar?
Den kommer ha en trädgård att springa i på kvällarna/när jag är hemma.

Anmäl
2015-04-04 07:13 #1 av: [lottas-kaniner]

Skall du ha den inne i bostaden, så behöver du inte ha någon griskompis till den, om den inte kommer att vara ensam hemma dagtid.

Annars, så måste du ha två grisar.

Anmäl
2015-04-04 08:29 #2 av: Stockholmsbruden

Okej tack!

Anmäl
2015-04-04 13:28 #3 av: [JeanetteK]

Sök lite här på sidan för jag vet att det varit några liknande trådar igång. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-04-04 13:29 #4 av: [JeanetteK]

Här är en tråd till exempel. Glad

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.