Annons:
Etiketteråsnorkaniner
Läst 1530 ggr
[Shettisar]
3/16/15, 10:02 PM

Kanin hage

Någon som har en smart och enkel lösning till en kanin hage och dess tak? Har en BJ hane som är ute hela sommar halvåret.Jag vill helst ge honom en stor/större ute hage detta året.Men då vi har både rov fåglar och räv inpå knutarna så behövs det ju ett "tak" på denna hage. Någon som kan tipsa om lätt men fungerande lösning?

Annons:
Vovisch nr2
3/16/15, 10:05 PM
#1

En kompostgallerhage! Googla så får du kanske lite inspiration. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Shettisar]
3/16/15, 10:11 PM
#2

Nja, han gräver som sjutton så det får bli ett annat sorts nät som grävs ner en bit.Men som tak vet jag inte därav min fråga om det 😉

djurkillen
3/17/15, 6:39 AM
#3

Kompostgaller sliter räven upp på en gång! Jag råder dig att använda hundgårdsgaller, och komplettera med några eltrådar på utsidan. Inga elband då, utan blanktråd. Då får han en j#kla smäll!

djurkillen
3/17/15, 6:41 AM
#4

Köp takplåt och lägg på, då kommer inga rovfåglar in, och det blir inte blött inne i gården. Stäng in han i en mindre bur på natten, annars kan minken ta han.

Rita-S
3/17/15, 9:03 AM
#5

Skall man ha kaninen ute under uppsyn är kompostgaller genialt då man kan banka de ned med några tältkrokar på nytt ställe, men jag skulle nog inte nyttja det utan uppsyn då det inte är skytt över eller under mot gräving.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
3/18/15, 5:56 AM
#6

Detta kanske kan ge lite idéer och inspiration. :) Antingen bygga något permanent med nät begravt under marken så kan inte kan gräva sig ut men ha gräs och jord, eller ha något som kan flyttas runt. Eller ja… kolla runt och se om något ger dig inspiration. :)

https://www.google.com/search?espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&sa=1&q=outdoor+rabbit+heaven&oq=outdoor+rabbit+heaven&gs_l=img.3…56817.58952.0.59243.9.7.0.0.0.0.0.0..0.0.msedr…0…1c.1.62.img..9.0.0.YgBFIY9wNBc

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: