Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 817 ggr
[JeanetteK]
2015-03-09 09:54

Lantdjur vecka 11

Måndag och solen strålar! ☀️En bra början på veckan. 🙂

Jag har precis kommit in från djuren. När fåren skulle ut i hagen hamnade Birk (ett av lammen) på fel sida om stängslet till hagen och det var full panik innan han kom på rätt sida. 😂❤️

Jag har inventerat virkesförrådet för att se om vi har material för att bygga lite blomlådor och ett par låga bord till mina odlingar. Det är så härligt att det äntligen är dags att börja med sånt! Snart i alla fall. 😛

Vad gör ni idag?

Annons:
[Lovisaan]
2015-03-09 15:54
#1

Soligt men blåsigt, våren är en månad tidigare än normalt i norra delarna av landet.
Ja det minns man när ett Lamm hamnade utanför stängslet, vilken panik det var.
som tur var så hände det inte så ofta.

Idag har det varit allehanda pyssel.
Så ha en fortsatt bra måndag alla!🙂

Cahira
2015-03-09 21:44
#2

Fame åkte hem idag. Otroligt hur man kan fästa sig vid en hund på 4 dagar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-03-10 09:39
#3

Tisdag idag. 

Har varit på paraffinbad för händerna och varit ute hos djuren. Dagen började grå och regnig men nu är solen framme igen. Helt underbart! 

Runt lunch ska jag iväg och besiktiga bilen, så håll tummarna! 

Vad gör ni idag?

[Lovisaan]
2015-03-10 11:05
#4

Idag är det snöblandat regn,men det ska dra bort.så efter regn så kommer ju sol!🙂 
Har fått en svullnad under foten, så lite handikappad är jag. håller tummarna på besiktningen Jeanette att bilen går igenom.
Nu blev jag nyfiken som en strut.paraffinbad berätta gärna mer om det.🙂

[JeanetteK]
2015-03-10 11:11
#5

#4 Åh det är jätteskönt med paraffinbad! Det är hos arbetsterapeuten. Hon har en behållare med smält varmt paraffin som man får doppa en hand i taget i. Man doppar handen några gånger upp och ner och sen när man lyfter upp handen ser det ut som att man har en plasthandske på sig. 🙂Sen får man händerna inrullade i handdukar och så sitter man så ca 20 min. Sen lite uppmjukning för händer och fingrar. Jätte-jätte-jätteskönt när man är stel och värkig i händer och fingrar. Det rekommenderar jag varmt! 👍

Inte skönt med svullnad under foten. 😕Hoppas att det går över fort. 🤗Tack för att du håller tummarna. 🌺

[Lovisaan]
2015-03-10 11:20
#6

Det tror jag att det är skönt och bra för värken. och samtidig så blir man såå mjuk om händerna. Brukar använda paraffinolja när träföremålen i köket blir torra.
Tack för din berättelse!🙂
Nä, det är ingen skön känsla med  svullnaden,man har en tendens att vilja gå lite snett med foten.
Har dock ett par sköna sulor i skorna,så trycket blir inte så rysligt hårt.

Annons:
Maria29
2015-03-10 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Testar min nya mobil med att lägga upp en bild på Asta.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2015-03-10 18:03
#8

#7 Men så söt hon är! Jag vände på bilden.

Maria29
2015-03-10 18:08
#9

Man kan inte göra allt via min nya mobil, men jag ska sätta mig vid datorn och lägga upp flera bilder senare..   😉 Hon är så himla liten och jag är inte van vid en så liten varelse.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2015-03-10 18:11
#10

Det verkar som att många mobilbilder kommer på snedden av någon anledning. Det är ju lätt fixat när man sitter vid datorn, men jag tror inte man kan fixa det från telefonen. 

Hon är jättefin verkligen! Önskar att jag ska få ha en kattunge vid tillfälle. Det finns inget mysigare. ❤️Sött namn också.

Cahira
2015-03-11 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Idag har vi vår. Granntjuren är uhm… på sånghumör. Hörde Kalkoner romansa också. Och marken som för två dagar sedan var frusen var idag total gegga och jag tog helt fel beslut att gå med hundarna där. 

Ikväll får Frodo sin sommarfrisyr för han kommer rejsa i bajsgeggan dagligen så länge det säger splash när han springer i det och sommarfrisyren är mycket enklare att sköta. För att tvätta den där pälsen full med bajslera är INTE kul. Tror vi hade 10-15 plusgrader idag. Väldigt skönt! ❤️ Gässen har flyttat tillbaka och fåglarna kvittrar. I lördags var det svinkallt och hundarna fick tasskramp och ha kläder på och söndags runt nollan. Måndag gjorde jag i princip ingenting för Fame åkte hem och idag denna värme som ska hålla i sig ett tag. Om kylan kommer tillbaka så får Frodo bli klädd helt enkelt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-03-11 11:57
#12

#11 Men lille Frodo! 😮Så där ser Zero också ut ibland, men han har lite lättare päls än Frodo.

[JeanetteK]
2015-03-11 12:00
#13

Onsdag idag. Har fixat morgonrutinerna, slagit igång en diskmaskin och en tvättmaskin, röjt undan 5000 miljoner saker som sonen spritt ut när han "städade". 🤦‍♂️

Bilen gick i genom beskiktningen igår men jag fick en lista med saker som behöver åtgärdas. Bland annat sa han att min vinterdäck knappt gick i genom som sommardäck… 😇Hehe… 

Svärfar hjälper mig att sätta upp de sista rullgardinerna som jag inhandlade förut. Det blir jättebra. Nu ser jag till och med skärmen på datorn trots att solen skiner! 

Vad gör ni idag?

Annons:
Cahira
2015-03-12 01:01
#14

Frodo fick sin sommarfrisyr idag och tur är väl det för precis som jag trodde så blev det lerracing igen idag. Han hade så bråttom att jag fick inte någon bra bild på honom så här kommer en halvbra bild istället. :) En bild på hur han såg ut som ren som "före" bild plus den smutsiga ovan. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
2015-03-12 06:57
#15

Igår kom 2 nya killingar, och jag har gått ner under natten och kollat till dem. Denna gången är det vitnos som fått, och en stötte hon bort, men den tar Vilda som förlorade sin i förgår hand om. Nu är det bara Lilja kvar som ska få!

Cahira
2015-03-13 03:19
#16

Skönt att det löste sig med den bortstötta och grattis till tillskottet! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-03-13 09:46
#17

Fredag den trettonde idag. Tror ni på sånt?? 

Idag ska jag till Malmö på symässa med en kompis! Det ska bli jättekul, jag har sett fram emot det länge! 

Ute är det sol även idag. Lite frost tidigt på morgonen men varmt så fort solen kommer fram. 

Vad gör ni idag?

[JeanetteK]
2015-03-15 11:06
#18

I fredags var jag på symässan. Oj så kul det var! Kom hem med tom plånbok, fulla kassar och huvudet fullt med idéer! 😃

Igår var det allmänt fix och trix här hemma och melodifestival på kvällen. Idag sitter jag här vid datorn och Sotan (kisse) hjälper mig med stavning genom att trampa på tangentbordet… 🙂

Vad gör ni idag?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: