Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
12. OT / skvallerbänken

Lantdjur vecka 9

2015-02-23 09:41 #0 av: [JeanetteK]

Måndag igen. Grattis till alla uppåt i landet som har sportlov denna vecka. BallongDet första sonen sa när han kom ner i morse var "om fem veckor är det påsklov"... Han äääälskar skolan. Not. Glad

Här i Skåne snöar/regnar/haglar det på tvären idag. Men fick en gratis pealing i ansiktet när man var ute. Inte så skönt. För att göra det lite bättre så strular värmen här hemma... inte samma fel som det brukar vara utan nu är det en cirkulationspump som är trasig. Så hantverkare är på väg in. Så extra sockor och tjocktröja är det som gäller här idag. Fryser

Vad gör ni andra idag??

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-02-23 18:41 #1 av: [Lovisaan]

Varför ska värmen alltid krångla om vintern?Funderar nu har ovädert börjat här också,så få se hur mycket av den vita varan som kommer.Tummen upp

Medarbetare på hantverk

Anmäl
2015-02-23 20:52 #2 av: [JeanetteK]

#1 Jaa du det kan man undra... men nu hade vi hantverkare här som bytte en cirkulationspump som lagt av så nu är det varmt igen! Hoppas ni inte får det allt för jobbigt i ovädret. Hjärta

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-24 08:15 #3 av: [JeanetteK]

Tisdag. Maken och sonen har gett sig iväg och jag är på väg ut till djuren. Jag sitter och drömmer om våren och odlingar. Förra året var jag ganska duktig och torkade en massa grönt till kaninerna. Men nu är det slut. I år ska jag ta till vara mer. Även till andra djur och till oss människor så klart. Det finns så mycket man kan ta till vara bättre än vad jag gör idag. Så det ser jag fram emot! 

Ska baka lite bullar när jag kommer in. Har en pysselträff här i eftermiddag och dom gillar att fika! Glad

Vad hittar ni på idag??

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-24 11:00 #4 av: [Lovisaan]

Nä, det blev som tur inte någon blötsnö att tala om.Glad idag blir det att pyssla på med allt möjligt, och så får man inte missa att Charlotte Kalla ska åka skidor idag.
Det blir en rysare, vi får hoppas på en pallplats!Ballong

Medarbetare på hantverk

Anmäl
2015-02-24 16:07 #5 av: [Lovisaan]

Nu blir det fira av, Guld Kalla!Pokal

Medarbetare på hantverk

Anmäl
2015-02-24 18:28 #6 av: djurkillen

Syrran åkte till fjällen idag och bådeföräldrarna jobbar, så jag är ensam hemma med djuren. Håller på at skissa på ett nytt hus, där jag ska ha kalkonerna och gässen är det tänkt!Glad

Anmäl
2015-02-25 13:56 #7 av: [JeanetteK]

#5 Grymt gjort av henne! Ballong

#6 Skönt med lov kan jag tro! 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-25 14:00 #8 av: [JeanetteK]

Onsdag idag. Ute är det soligt och härligt. 

Jag har bytt rum nu och sitter en trappa upp. Jag har utsikt ut över åkrarna och det är jättehärligt. HjärtaSka få upp lite rullgardiner för det är väldigt varmt här inne på sommaren. Det är i söderläge så solen ligger på hela dagen. 

Nu ska jag ta och betala lite räkningar.

Vad gör ni idag?

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-25 15:15 #9 av: Leffe

Min nya katt anpassar sig mer och mer till livet med de övriga katterna här hemma

Anmäl
2015-02-26 10:51 #10 av: [JeanetteK]

#9 Vad roligt att höra! Visa gärna bilder. Glad

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-26 10:53 #11 av: [JeanetteK]

Torsdag idag. Har just varit ute hos djuren. Storstädade kaninburarna idag. Det känns alltid så skönt. Nu var det lite för länge sen senast så jag har gjort det riktigt ordentligt. Alla har fått vara ute och skutta och alla har fått gos-tid. Hjärta

Det var frost i morse, men nu är det tre plusgrader. Solen strålar och det är jättefint ute. 

Vad gör ni idag?

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-26 14:59 #12 av: djurkillen

Tillbringar dagen hemma, och är på promenad med getterna och Elvis. :)

Anmäl
2015-02-26 19:36 #13 av: [JeanetteK]

Men ååååh vad jag blir avundsjuk! Jag vill också gå på get-promenad! HjärtaSå himla mysigt! 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-26 19:38 #14 av: djurkillen

Du får komma upp på besök! Skämtar 

Anmäl
2015-02-26 19:42 #15 av: [JeanetteK]

Hahaha, säg inte så, då har du galna familjen Karlsson utanför dörren när du minst anar det! GapskrattarNej då jag skojar bara. Men ska jag uppåt så hör jag av mig. Glad

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-26 19:55 #16 av: djurkillen

Görså. Skrattar Bjuds på kaffe och hembakat!

Anmäl
2015-02-27 08:53 #17 av: [JeanetteK]

Fredag. Seg start idag. Laddar för att gå ut. Hör att fåren tycker jag är sen. GladTuppen Toppen galer som en tok också och berättar att det minsann nästan är förmiddag och han är fortfarande kvar inne. Gapskrattar

Så det är väl bara att rycka upp sig och gå ut. Vad gör ni idag??

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-02-27 18:37 #18 av: Maria29

Har haft en lugn dag och väntar på att en av mina vänner i trakten ska svänga förbi på vägen till sin syster för att hämta ett getskinn som jag lovat henne. Hon föder upp dvv och tycker att det ska bli spännande att bereda ett stort skinn. Jag ser fram emot mera utrymme i frysen och gengällda en del av hjälpen hon gett mig.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Anmäl
2015-02-27 20:19 #19 av: djurkillen

Jag grejar hemma och bygger betesburar för fullt, så jag är redo att släppa ut avelsgrupperna på sommarbete. Glad

Anmäl
2015-02-28 10:21 #20 av: Maria29

Jag borde åka och köpa strö men jag beställde via nätet så idag kan jag stanna hemma och fortsätta bygga boxar och ta det lugnt. Jag är vettig nog att inte sätta mig i bilen när jag somnar när jag dricker kaffe.. SkämtarSer ut att bli en helt underbar dag.

Anmäl
2015-02-28 10:28 #21 av: [JeanetteK]

#20 Bra tänkt! Inte vettigt att köra när man är så trött! 

Här är det dimmigt ute. Maken är och köper djurfoder och jag håller på och rensar lite i mitt nya rum. Galet så mycket saker man har.. Tyst

Vad gör ni andra denna lördag?

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-03-01 09:47 #22 av: Maria29

Idag är jag piggare och gladare  tänk vad en dag med vila och fokus på sig själv gör för kropp och själ.  Idag ska jag diska och små städa förutom att så lite tagetes (jag älskar tagetes) och ta det lite lugnt. 

Anmäl
2015-03-01 10:59 #23 av: Leffe

Jag håller på med städning. På eftermiddagen kommer min ena systerson till mig med en ny TV-möbel

Anmäl
2015-03-01 11:27 #24 av: [Lovisaan]

Jag tar det lugnt idag, än så länge. snart så är det sista skidloppet på detta mästerskap så då lär det inte vara så cool lungt längre.Skrattar
Jag är lite av en sport nörd så.

Medarbetare på hantverk

Anmäl
2015-03-01 12:16 #25 av: djurkillen

Jag tar det lite lugnt här också idag. Ska städa lite burar tänkte jag, och plocka lite inomhus. Ute snöar det för fullt nu.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.