Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 968 ggr
[JeanetteK]
2/2/15, 8:12 AM

Lantdjur vecka 6

Måndag igen. Idag är det ett tunt lager snö över Skåne och världen är plötsligt vit. Jag är inte så förtjust i snö men det är ljusare ute! 

Jag är strax på väg ut och mata djuren. Vad hittar ni på idag?

Annons:
Leffe
2/2/15, 8:14 AM
#1

Nu ska jag ut och försöka använda elrullstolen i den nya snön.

[JeanetteK]
2/2/15, 8:15 AM
#2

Lycka till Leffe. Akta så du inte kör fast. Hoppas det är plogat där du ska och inte för djup snö.

Leffe
2/2/15, 8:31 AM
#3

Utanför är det oplogat, men vet inte hur djupt det är. Får väl rulla på gatan i värsta fall.

djurkillen
2/2/15, 8:53 AM
#4

Idag har jag försovit mig, så fick springa till bussen!

[JeanetteK]
2/3/15, 5:05 PM
#5

Tisdag kväll. Idag har jag städat här hemma. Alltid skönt när det är gjort men inte är det kul inte… 🙂Nu har djuren fått mat och jag ska börja laga mat till oss också. Sen ska jag sitta i soffan och bara ha det bra hela kvällen! 

Vad har ni för er?

Leffe
2/3/15, 5:19 PM
#6

Nu ska jag göra något jag aldrig gjort tidigare. Jag ska göra leverstuvning.

Annons:
[JeanetteK]
2/3/15, 5:43 PM
#7

#6 Spännande! Jag äter inte lever men min pappa älskade leverstuvning. Vad använder du för lever - från Kalv?

Leffe
2/3/15, 5:45 PM
Saffran0Spice
2/3/15, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har precis kommit hem efter våran Mini Hike med ett par vänner, väldigt skönt att rensa tankarna i friska luften och få se lite sol =)
Och även njuta av solnedgången både vid hav och i skog samtidigt, man kan inte annat än älska bohuslän ^^

[JeanetteK]
2/4/15, 10:29 AM
#10

#9 Vilken vacker bild.

[JeanetteK]
2/4/15, 10:30 AM
#11

Onsdag idag. Seg och energilös idag. Men almanackan är ganska tom så då gör det inte så mycket. 🙂Jag har matat djur och duschat så nu ska jag krypa upp i soffan ett tag. Håller på att sticka sockor till maken. 

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
2/4/15, 10:58 AM
#12

#10 Tack ^^

Här har det tagits en medellång promenad på morgonen och nu har det plockats lite i röran - disk och tvättmaskin är fyllda och igång satta så nu skall jag ta mitt morgonkaffe med gott sinne och fortsätta att sticka på Rossi's pullover (om jag kan lyckas att fatta det engelska mönstret…) 
Ser ut att bli en lugn och dag med solglimtar🙂

[JeanetteK]
2/4/15, 1:36 PM
#13

#12 Vad duktig du är som promenerar så mycket. 🙂

Annons:
Saffran0Spice
2/4/15, 1:41 PM
#14

#12 hehe tack, ja något måste man ju göra för att må bättre i livet, känner att promenad är ett billigt sätt med många fördelar ^^
Och själv blir jag så mycket lyckligare av att se hur glad min lilla råtta blir av att få springa i det fria 😍

Saffran0Spice
2/4/15, 4:23 PM
#15

Hahaha måste ju visa er killarna här hemma - de är på bushumör idag ^^
-Tyvärr kass mobilkamera, men man ser lite iallafall =P

Cahira
2/4/15, 4:59 PM
#16

Älskar hur vinthundar rör sig! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2/4/15, 5:15 PM
#17

Men åh! Så söta. Så där ser det ut här hemma också men Zero är ju så mycket större än Rossi så han far in i väggar och möbler när han skuttar omkring. Katter är så coola, först ser han nästan irriterad ut och bara avvaktar och sen blixtsnabbt så hoppar han på Rossi. 😂

[JeanetteK]
2/5/15, 10:13 AM
#18

Torsdag idag. Ute är det så vackert idag. Solen skiner och snön glittrar. Det är en minusgrad och bara helt underbart! Jag var inte alls sugen på att gå ut idag men när jag väl var ute var det svårt att gå in. Tänk vad mycket djuren ger ändå! Det är den bästa starten på dagen som jag kan tänka mig. Gå ut och pussa på några Lamm, väcka en sömnig galt, klia några kaniner och kramas med korna. Mocka kommer aldrig vara en favorit för mig, men det är väldigt skönt när det är gjort! 

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
2/5/15, 10:45 AM
#19

#18 Så underbart - blir riktigt avundsjuk på dig med alla dina djur och gård, byter gärna med dig om du inte vill mocka mer 😃

Här hemma tar vi det lugnt idag, vaknade lite halvkrasslig och funderar på om en förkylning tänker bryta ut eller om man bara sovit dåligt.
Så skall sticka lite och roa mig framför datorn tror jag, lite klicker med hunden/katten och några kannor med te får vara dagens schema ^^

Cahira
2/5/15, 7:24 PM
#20

Sängbunden… som  vanligt. 😢

Jag behöver vår. Jag kände av min astma på Apache igår så jag mår sämre än sämst just nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2/5/15, 7:42 PM
[JeanetteK]
2/6/15, 10:39 AM
#22

#19 Du är välkommen att komma och mocka när du vill. 😃

#20 Styrekramar från Skåne till USA🤗

[JeanetteK]
2/6/15, 10:40 AM
#23

Fredag. Så skönt, denna helg är efterlängtad! 

Idag ska jag jobba nere på ett café i byn på eftermiddagen. Det ska bli kul, det var rätt längesen. Jag gillar tanterna som brukar komma dit. Maken har lovat att försöka sluta tidigt ikväll och ska laga middag. Underbart! Lite fredagslyx.❤️

Vad hittar ni på idag?

[Lovisaan]
2/6/15, 10:55 AM
#24

Vad veckorna går fort nu för tiden… men vi går mot ljusare tider.🙂
Hade lust att fara upp till Jokkmokks vintermarknad i helgen. men det gick i stöpet,får väl bli ett annan gång.

[JeanetteK]
2/6/15, 10:58 AM
#25

#24 Ja visst går det fort! Jag håller verkligen med! Det är jätteskönt att det blir ljusare, jag tycker att man märker det i år. 

Så mysigt det låter med vintermarknad. Synd att du inte kommer iväg, men marknader dyker ju oftast upp igen som tur är ! 🙂

Saffran0Spice
2/7/15, 10:58 AM
#26

Lördag idag!
Vi inledde lördagen med att färdigställa pullovern till Rossi - blev riktigt bra för att vara ett första försök =)

Idag kommer vi försöka ta oss ut lite, känner mig seg och hängig så har verkligen ingen lust - just därför skall vi ut så jag ''plågas'' till annan attityd 😃
Vad ska ni andra hitta på idag?

[JeanetteK]
2/7/15, 11:20 AM
#27

#26 Så fin den blev! 

Idag är det vår igen! Snön är borta och det luktar vår ute. Jag ska iväg och handla lite mjölk och bröd. Annars har jag inga större planer för dagen. Ikväll är vi bjudna på middag hos goda vänner. Det blir trevligt.

Annons:
[Lovisaan]
2/7/15, 5:38 PM
#28

Det stormar idag och så regnade det i natt. så gissa om det är snorhalt ute på vägarna.. men det finns ju mycket annat att joxa på inne,som har kommit på eftersläpning. 🙂

djurkillen
2/7/15, 9:33 PM
#29

Jag har varit på inköpsresa idag och hämtat hem 2 hönor och 1 pärlhöna! :) vilket mina föräldrar inte är så glada över….

[JeanetteK]
2/9/15, 8:26 AM
#30

#29 Spännande! Hoppas vi får se bilder!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: