Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1441 ggr
[Shettisar]
1/27/15, 1:38 PM

Höns hus

Börjar närma sig vår (förhoppningsvis) och Hönshus bygge med den.Jag ska efter några års uppehåll skaffa Höns igen.Men vill ha ett  fristående Höns hus. Har planer på att skaffa 2-3 hönor och 1 tupp av rasen Brahma. Hur ser era fristående Hönshus ut? Har fått för mig att försöka bygga ett hus och försvåra för ev råttor att ta sig in. Dvs med plåt/nät nederst på huset och insidan på träväggarna. Ska även isolera det så klart. Men man kan ju alltid bli inspirerad av andras byggen.Finns det någon som har lust att slänga in lite bilder?

Annons:
[JeanetteK]
1/27/15, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag hoppas också på vår! Vad spännande med ditt hönshus-bygge. Det ser jag fram emot att få se och läsa om. Vårt Hönshus sitter ihop med ett förråd och garage så det är inte fristående. Men jag tror nog vi har andra här på sidan som har fristående Hönshus

Kul att du ska ha brahmor. Det har vi också! Bor du nära Höganäs kan du köpa av mig om du inte redan vet var du ska köpa.

[Shettisar]
1/27/15, 2:36 PM
#2

Bor nästan 17mil enkel resa från er ;-)  Har inte sett ut någon speciell att köpa av än, vet dock en som har Brahmor en liten bit härifrån.Får se om han har några att sälja när mitt projekt är klart. Är väldigt betagen av rasen och är väldigt "spänd" på att få inskaffa dom. Haft Orpington ,dvärghöns samt Broiler (räddade från slakt) samt silkeshöns innan. Men vill ha rejäla Höns denna gången😃

[JeanetteK]
1/27/15, 5:49 PM
#3

Aj då, det kanske är liiiite långt! 🙂

Upp till toppen
Annons: