Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
16. Djurskydd

Djurskyddarna

2015-01-11 16:12 #0 av: [mansolsson57]

Om ni såg på djurskyddarna i veckan här som var. Så var dom på en gård som djuren var vanvårdade. Men här ska ni få veta vad som gjorde det.
Skriv gärna sen om vad ni tyckte om grannens sätt

Läs detta https://forystablogg.wordpress.com/tag/djurskyddarna-tv4/

Anmäl
2015-01-11 16:18 #1 av: Fridaaaa

Hur pass säker vet man att den bloggen stämmer helt?

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-01-11 17:09 #2 av: Sophiewesterlund

Haha! Tror dock inte på det som står i den bloggen, och lite kul att den som skrivit det tog med min kommentar som jag skrivit på facebook om att ta hand om kaninerna… Förstår dock inte att det skulle vara nåt fel att erbjuda sin hjälp, då jag själv vet, att speciellt kaniner gärna "glöms bort", och sitter i sina burar dag in och dag ut! 

Anmäl
2015-01-11 18:38 #3 av: djurkillen

Jävla kräk!! En pinne nerstoppad i halsen borde de få!!!

Anmäl
2015-01-11 20:16 #4 av: Fridaaaa

#3 tänk på att inte svära samt hur du uttrycker dig

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-01-11 20:24 #5 av: djurkillen

Det är lite svårt för mig ;) De förtjänar det :)

Anmäl
2015-01-11 20:49 #6 av: Fridaaaa

#5 vilka? Djurskyddet eller deandra?

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-01-12 11:07 #7 av: Shettisar

Kan bara säg att man hittar en del när man söker på Djur ambulansens / Michael Gustafsson verksamhet.Bokförings brott,avsaknad av transport tillstånd etc etc... Bara för att något visas i tv, så behöver det inte stämma till 100%.Alla vet ju att kanalerna gör allt för "bra" tv.. Att vara kritisk till något program borde vara en morot att söka efter fakta.För även jag reagerade på grisarnas hantering samt att de avlivades när de tidigare sagt att med mat och omvårdnad så skulle de bli bra. Förstår inte syftet med operationen om de ändå valde avlivning?? Bra tv? Nej fy f*n för bra tv på djurens bekostnad.

Anmäl
2015-01-16 18:35 #8 av: Mantissa

Vill inte uttala mig så mycket, men de vuxna grisar jag såg i inslaget tyckte jag var orimligt magra och det saknades helt strö i boxarna. De flesta bitskadorna såg dessutom gamla ut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.